13 Ocak 2016 Çarşamba

Saçlarım Ondüleli

Geçenlerde kuaföre gitmiştim. Kapnın hemen yanında eski bir tanıdığı görmüşcesine yüzümde manalı bir gülümseme belirdi. Çocukluğumdan kalan anılarda ,bir de eski Türk filmlerinde kuaför sahnelerinde , aklımda kaldığı kadarıyla ;demir bigudilerle özenle sarılmış saçlara file geçirilerek , kulaklara ısıdan etkilenmemesi için plastik kulaklıklar takılarak bu ilginç makinenin içinde saatlerce kalırlardı. Bu sırada kadınlar  ellerinde moda dergisi ve sigaraları gürültüden kimseyi duymayacak halde etrafla bağlantılarını keserler ya da ağzında sakızıyla manikürcü kızın demir törpüyle manikürlerini tamamlayıp kırmızı ojelerini  sürerken etrafı meraklı bakışlarla süzerlerdi. Yıllar öncesinde bir kere benim de bu makinede saatlerce beklemişliğim vardır. Şimdilerde Mizample makineleri yılların yorgunluğuyla , yerini yadırgayan misafir gibi huzursuz, kuaför dükkanlarının bir köşesine sığınırken yerini elektrikli maşalara bırakmış , demir bigudiler ise perma için bile kullanılmaz olmuş. Kuaför dükkanları , güzellik salonlarına dönüşmüş. Yeni nesil kuaförlere "ondüle saç istiyorum" dediğinizde yüzünüze anlamsız anlamsız bakarken ;sizin internetten resmini göstererek "işte bu model " demenize karşılık"
abla sen şuna wag istiyorum desene " diye cevap verir olmuş. Alagarson saç modeli ( halk arasında aligarson ) kızların okul saçı olarak siyah önlükle birlikte çoktan tarihe  karışmış. Röfleler yerini yeşil mavi balyajlar almış. Çocuk saçı kesilirken, koltuğa konulan tahta parçası ,yerini konforlu ayarlı koltuklara bırakıp gitmiş.  Gelin saçı tarayan eski kuaförlerin adı anılmaz olmuş. gününden evvel
gelin saçı provası yapan  yeni nesil saç tasarımcıları  moda olmuş. Ensedeki saçları temizlemede
kullanılan pudralı kalın fırçalar da unutulmaya yüz tutmuş. Saçın arkasını göstermekte kullanılan altın varaklı aynalar çoktan antikacılara düşmüş. Bu mahzun ve bir o kadar  ortama yabancı kalmış mizample makinesi de beni eskiye doğru çıkardığı yolculukta yüzümü gülümsetirken , içimdeki burukluğu ile fotograf karemde yerini alarak ölümsüzleşiyor.

31 yorum:

  1. Zaten hep eski modellere yeni isimler takıp çıkartıyorlar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle , eskilerden de hiç haberleri yok. Sizinle dalga geçer tavırda oluyorlar ;)

      Sil
  2. Eski Türk fimlerindeki bir sahne canlandı gözümde yazıyı okurken. Eskiye özlem zaman zaman vuruyor bizi bir yanımızdan. Bazen bir kuaför anısı bile yetebiliyor eskilere bir zaman yolcuğu yapmamıza..
    Şimdilerde her şey çabuk tüketiliyor. İsmi cismi ne olursa olsun çabuk eskiyor kavramlar. Ve kavramların içi boşalıyor. Sonra tatlı anılar hafızalarımızı, buruk gülümsemeler de yüzümüzü süslüyor...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnsan birşeylerin tadına varınca , yavan şeylerle avunamıyor . Eskilere gidişim ondandır ;))

      Sil
    2. Aynen öyle.. O tatları sadece anılarda eskilerde buluyoruz artık..

      Sil
  3. İsimler değişiyor da yapılanlar aynı. Yazınızı okurken küçüklüğüm geldi aklıma, film şeridi gibi izledim yazdıklarınızı. ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kullanılan malzemeler de değişiyor:)) ve tabiki insanlar da

      Sil
  4. kuaförden çıktığın belli olurdu, çoğu zaman krepeli, kabarık kalıp gibi saçlar:)) şimdi
    bir fön ya da iki maşa tamamdır..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şimdilerde evde maşayla saç düzleştiricisi kuaför oldu ;))

      Sil
  5. Rahmetli annem ve komşu teyzeleri hatırladım o kocaman taslara kafalarını sokarlardı biz çocuklar şaşkın seyrederdik:)))çok tatlı çıkmışsın ve gerçekten yüzündeki gülümsemeye içinin burukluğu da yansımış..:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim ;))))) yüzüm kızardı şimdi ama

      Sil
  6. açıkcası bunları bende bilmiyordum. Yeni jenerasyon olarak filmlerde görürdüm o makineleri şimdi çoğu şey saç maşalarıyla hallediliyor. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de bir şeyleri ucundan yakaladım;))) fazla bildiğim söylenemez

      Sil
  7. çok güzel bir yazı olmuş özellikle fotoğraf bana eskiyi hatırlattı:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim , severim eskilerden ayrıntıları ;))

      Sil
  8. Aahhh...cocukluguma, gencligime götürdün beni. Ne anilar canlandi su an aklimda ne anilar...:)

    YanıtlaSil
  9. Çok eskilere götürdünüz beni... Ne güzel anlatmışsınız... Sevgiyle kalın...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahaha merak ediyorum nasıl anılar yaşadığınızı ;))

      Sil
  10. Hala çevremdeki kuaförlerde var o makineden. Sanırım vazgeçemiyorlar teknoloji her zaman eskinin yerini tutmuyor:) Daha üç yıl önce gelin saçımda daha iyi tutsun diye sokmuşlardı beni de. Kulaklarım yanmıştı resmen. Bir de en gıcık edici olan, saçlarımda kıskaç tokalar acıtır, demirleri değer saç derisine yakar, sıcak bir yandan vurur, bir yandan gürültü, o kafam bir kaşınır, bir kaşınır, kaşıyamam da, sinir olmuştum :)
    Sonuç güzel olmuştu ama bütün gün bozulmamıştı saçım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kuaförler de aynı şeyi söylüyor . Hem saçı yıpratmıyor hem de kalıcılığı uzun sürüyormuş ;))

      Sil
  11. ayyy annem teyzem falan geldi gözümün önüne hevesimi alayım diye benide oturturlardı calısmayan makinanın içine :) ne güzeldi yaa

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kuaföre gitmek ayrı bir ritüelmiş o zamanlar .;))

      Sil
  12. Eski Türk filmleri geldi aklıma. Kuaförler çağ atlamış desene:)))) Aman adını süsleyince ne oluyomuşsa

    YanıtlaSil
  13. Annemden biliyorum ondüleyi :) Çok severmiş o da. İsimler değişse de modeller aynı hep.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Annelerimiz her gün kuaföre gitmeseler de en zarif saç modellerini yaptırmışlar . Eski resimlerdeki kadınların saçları çok mükemmel ;))

      Sil
  14. Ben o makineyi hala kullanılıyor zannediyorum :) Kuaföre neredeyse hiç gitmediğimden olsa gerek. Ayda yılda bir kırık aldırmaya belki. Eski Türk filmlerinde çok sık görürdük evet, ben de o yüzden için için sempati duymuyor değilim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kullananlar da vardır mutlaka , ama yıllardır aynı kuaföre giderim kullandığını bir gün görmedim ya da bana denk gelmedi ;)))

      Sil
  15. Yazıyı okuyunca kuaföre gitmeli saçımı kestirmeliyim diye düşündüm:) Çevremdeki kuaförlerin yeni nesil olmasından mıdır nedir o makineleri hiç görmüyorum artık. Son gittigim yerleri hayal etmeye çalıştım ama aklıma gelmedi makineler. Dediğiniz gibi tarih olmuşlar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahaha bu bir hatırlatmadır ;))) malesef ki artık kullanan çok az kuaför var

      Sil

Öne Çıkan Yayın

Yalnızlığa Dair

Birine bağlanamayacak kadar        kalabalık yalnızlıklarım         var benim .  Tigris