27 Ocak 2016 Çarşamba

Patatesli Kolay Çiğköfte


Bugün misafirim var. Hanımların misafir öncesindeki meşhur telaşındayım . "Ne yapsam ne yapsam "diye düşünürken uzun zamandır yapmadığım bir tarif aklıma geldi. Patatesli kolay çiğköfte. Çok sevilen bu tarifim için hemen kolları sıvadım.

Patatesli Kolay Çiğköfte

Malzemeler:
2 orta boy haşlanmış patates
1.5 su bardağı köftelik bulgur
3 diş sarımsak
2 yemek kaşığı salça ( domates- biber)
Tuz
Karabiber
Pulbiber
Kimyon
1 demet maydanoz
Yarım bağ yeşil soğan
Zeytinyağı
Limon
Marul

Yapılışı:
  Patatesler haşlanıp ezilir. Bulgur sıcak suyla ıslatılıp soğuyana kadar bekletilir. Patates ,ıslanmış bulgur ,salça,  dövülmüş saromsak,baharatlar ve tuz karıştırılıp iyice yoğrulur. En son yeşillikler limon ve yağ karıştırılarak yoğurma işi bitirilir. Servis tabağına marullardan hazırlanan yuvalara çiğ köfteler şekil verilerek konur. Limon dilimleriyle süslenir.

Baharatlar ve tuz damak tadınıza göre ayarlanmalıdır. Çiğ köfte acı olduğundan  ve bir acı sever olarak ,pulbiberi normalde fazla koyarım. Ancak misafirlerimin çocuklarını düşündüğümden çok acı yapmadım. En azından bana göre acı değil . Tadına baktım nefis nefis 

39 yorum:

  1. Ellerine sağlık canım ellerin dert görmesin :) sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayyy çok teşekkür ederim ;))

      Sil
    2. Ayyy çok teşekkür ederim , çok mutlu oldum ;))

      Sil
  2. :) Annem sizin yüzünüzden bana kızıyor gördüğümü yaptırmaya çalışıyorum. Elinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahahaha kıyamam . Yakın olsaydın yaptıklarımdan paket yapardım sana :))

      Sil
  3. Oldukça lezzetli görünüyor ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim , biraz acı mı olmuş ne ;))

      Sil
    2. Olsun dahada lezzetli olur öyle :)

      Sil
  4. Offf bol limonlu nede güzel gider. birde yanında çay oldu mu başka şeye gerek yok. :) Canım sana afiyetler olsun...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim , misafirlerim afiyetle yerler umarım ;))

      Sil
  5. Oyyy yemeyelı cok uzun sure oldu. Ben de acı yıyemem çocuk gıbıyım ;) Afıyet olsun sıze. Evınız de mısafırlerınız de bereketlı olur ıns

    YanıtlaSil
  6. limonlu, bulgurlu patatesli daha ne olsun, ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  7. Çiğköfteye bayılıyorum. Ellerinize sağlık :) Canım çekti :)

    YanıtlaSil
  8. Ellerinize sağlık, çok güzel bir tarif :)

    YanıtlaSil
  9. Tigris'ciğim yeğenim bayılıyor, dışarıdan alıyor, ben de korkuyorum pistir diye:))senin tarifinle yapacağım, eline sağlık. :)

    YanıtlaSil
  10. Ben de yapayım canım cekti.Cigkofte de bulamıyorum ki burada offf.

    YanıtlaSil
  11. Sizi izliyorum. Öykü, deneme, anı ve gezi üzerine yazılarım ve yalnızca kendi çektiğim fotoğraflardan oluşan www.acemidemirci.blogspot.com.tr adresli bloguma beklerim.

    YanıtlaSil
  12. nefis nefis.. her zaman olsa yenir.. :) Çocuklar olunca konuklar arasında acıyı daha az tutmak iyidir..Ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet önce çocukları düşünürüm baharat eklerken

      Sil
  13. Her türlüsünü yedim yaptim da, bu patateslisini hic denemedim simdiye kadar nedense. Patatesli ve bulgurlu herseyi seven biri olarak gec bile kalmisim, mutlaka yapicam ilk firsatta. Ellerine saglik Tigris.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yerken kulaklarımı da çınlatırsın artık :))

      Sil
  14. offf amanın çiğköfteeee hop hop tek lokmada at ağzına gitsin :D ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  15. Hoşgeldiniz hoşluklar getirdiniz ;))

    YanıtlaSil
  16. Yarın misafirlerim gelecek, ne yapsam diye dusunurken patatesli çiğ köfte harika bir tavsiye oldu.:) Tarif yayınlamanıza çok seviniyorum, eksik etmeyin. Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim şimdi nasıl mutlu oldum :))) yakın olsak ben yapardım misafirlerinize.
      Yaptıklarımdan zaman zaman paylaşacağım bakalım .

      Sil
  17. çok lezzetli görünüyor eline sağlık

    YanıtlaSil

Öne Çıkan Yayın

Yalnızlığa Dair

Birine bağlanamayacak kadar        kalabalık yalnızlıklarım         var benim .  Tigris