21 Ocak 2016 Perşembe

Bugün de Böyle


  Dün akşam hafiften başlayan , gece şiddetini artıran kar sonunda şehrimize teşrif ettiler. Ağaçlar, toprak , çocuklar kara doydu mu? Hayır . Daha yağması gerek. Buna da şükür diyelim . Ama devamı gelmeli ki kıtlık olmasın.
   Gece milli eğitimde ve müdür beyden gelen mesaj üzerine okulların tatil olduğunu öğreniyorum. Ama sabah aynı saatte kalkmaya alışınca gün çok erken başlıyor. Daha alaca karanlık her yer bembeyaz . Hava iyiden iyiyye soğuk. Her mevsimin güzelliği başka . Kışı da seviyorum. Soğukta zor durumda olanları düşünerek üzülüyorum ama.
   Yine de çocuklar için büyük bir keyiftir kar.  Bir heykeltraş edasında nasıl da güzel yaparlar kardan adam  adını verdikleri sanat eserlerini. Ah bir de  başkaları gelip de yıkmasa da günlerce bahçelerde gelip geçenleri selamlasalar. Çocukların çığlıklarına bakılırsa kartopu savaşı başlamış görünüyor. Aman teyze uzaktan git uzaktan . Şimdi sana isabet edecek bir tanesi de.  Minik serçeler de ortak olmuş bu oyuna nasıl da havalanıyorlar birden .
  Çalışan insanın  günlük rutini dışında zamansız evde olması da ,ne yapacağını şaşırmasına neden oluyor. Benim için yapılabilecek en güzel şey , bahçedeki çocukların heyecanına ortak olup onların mutluluğu karşısında keyifle kahvemi yudumlamak oluyor.
  Bir gün de beyazların altında kaybolup giderken perdeleri usulca kapatıp dalıyorum küçük dünyamdaki karlar ülkesinin hülyalarına.

32 yorum:

  1. Bi izmire tutmuyor bu kar kıskandım. Güzel blog.
    ucluklavye.blogspot.com ben sizi bloguma beklerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ama Ülkemin her köşesi başka güzellikte ;)) İzmir'deki yeğenim her sene kar görmek için buraya geliyor

      Sil
  2. Çok benzer hisler içindeydim bugün. Bütün gün yağdı ve hala devam ediyor yağmaya. Her yeri beyaza bürürken içimizi de temizliyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beyaz bütün kötülükleri çirkinlikleri yutuyor :))

      Sil
  3. Kar oynayanları izlemek ne güzeldir kahve yudumlarken... Harika bir yazı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle , küçük sevinç payları çıkarmak harika . Yazımı beğenmeniz de beni şimdi nasıl da sevindirdi ;))

      Sil
  4. Ne güzel yazmışsınız. Sanki O anın içindeyim gibi hissettim. Bizim burda günler öncesinden yağan kar hala eriyemedi öyle soğuk var ki duşunun Arabanın akusu Donmuş bozuldu. Kar yağınca soğuk da kırılıyor sanki.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hava yağarken çok güzel , ama buranın gece ayazı meşhurdur ki sabaha her yer cam gibi buz olur

      Sil
  5. Burada yağmur ve soğuk var. O eski karlar yağmur şimdi.Bizde çok kartopu onardık. Yüreğinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çocuk olabilmek dünyanın en güzel şeyi

      Sil
  6. Buraya da (Ankara)yağdı bembeyaz, apartmandaki çocukları görünce dayanamadım kartopu oynadık onlarla:))ama minik bir kedi var ne oldu bilmiyorum:(( ben alamıyorum çünkü Bücürük ikinci kediye çok kötü tepki vermişti vaktiyle tecrübe ettim:( alabilecek bir dolu insan var ama kimi mobilyamı tırmalar, kimi bir kediye vet. vs. masraf yapmak istemediğinden :( almıyorlar:(
    aç, susuz bırakmıyoruz kutu mutu yaptık ama tek başına yaşabilecek mi karda bilemiyorum:((( Bücürük akşam balkona çıktı patileri karda kaya kaya bayıldı, koştu oynadı ama zaten idrar yolları hasta diye fazla izin vermedim:(
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahhh canım yaaaa minicik umarım yaşar . Bazıları kalp yerine bir taş parçası taşıyor :((

      Sil
  7. Bu sefer güzel kar yağdı Ankaraya da. İyi keyifler diliyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Resimleriniz harika bayıldım bayıldım ;)))))

      Sil
  8. Ama bende istiyorum tatil. Çocuklar evde ben işte:( Annelere de tatil olmalı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de anneler hep çocuklarıyla olmalı . En güzel yıllarını birlikte an be an geçirmeliler;)))

      Sil
  9. Bizim buralarda yılbaşında yağan kar güzel tutmuştu. Gözümüz gönlümüz doymuştu. Kar yağsın, berekettir. Yoksa seneye ekmek, meyve yiyemeyiz vallahi... Kahve içerken de ayrı bir keyif verir yağan karı, oynayan çocukları izlemek.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bugün benim için gerçekten keyifliydi . Tatil öncesi bir günlük tatil iyi geldi ;))

      Sil
  10. Vallahi ancak şimdi okumak nasip oldu, ne güzel de anlatmışsın insanın senin yerinde olası geliyor :)

    YanıtlaSil
  11. Dışarıda kar ile oynadıktan sonra eve gelir sobanın başında ısınırdık. Annemin daha önceden sobanın üstüne koyduğu çaydanlık bir yandan kaynar, bir yandan kestaneler çıt pıt yapardı. Sobanın/kömürün pisi, uğraşısı vardı ama kaloriferli evde bu tatların hiçbiri yok ki...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ah ah ne o sobalı evlerin sıcak komşulukları var ne kar yağıncaki mutluluğumuz. hepsi anılarımızı süsleyen geçmiş zamanlara takılıp kaldı.

      Sil
  12. Geç de olsa Ankara'ya kar geldi sonunda.. Tadını çıkarabileceğimiz güzellikleri yaşatsın ve Allah dışarıda çalışanlara, yaşayanlara, sokaktaki hayvanlara yardım etsin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bizler çok şükür ki sıcak evlerimizde keyifliyiz . Allah zor durumda olanların yardımcısı olsun

      Sil
  13. Ben alıştım artık kara. Hiç kalkmıyor ki yerden.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biz daha az gördüğümüzden seviniyoruz ;))

      Sil
  14. Emeğinize sağlık ne kadar güzel bir yazı olmuş. Beyazların mutluluğu anlattığı güzel bir kış dileği ile...

    Sevgi,Saygı ve Hürmetlerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel dilekler bunlar öyle . Çok teşekkür ederim :))

      Sil
  15. Afiyet olsun.. Bir avuç kar yollarsanız iyi olur aslında..:)ben kahvemi burdan alırım..:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kar bulutlarını size doğru üfledim ;)) sabaha kalmaz yağar kar

      Sil

Öne Çıkan Yayın

Yalnızlığa Dair

Birine bağlanamayacak kadar        kalabalık yalnızlıklarım         var benim .  Tigris