9 Ocak 2016 Cumartesi

Tigris Pasta





Yıllar önce ani bir misafir haberiyle evde olan malzemeleri kullanarak yaptığım pastanın sonradan ,her yiyen tarafından çok beğenilip ,favorim olacağı o gün hiç aklıma gelmezdi.  Hazır kek ve çikolata sosundan başka bir de ekşi erik marmelatıyla ne yaparım diye düşündüm .    Hemen kolları sıvadım, işe koyuldum . 
Malzemeler 
1pk  kakaolu yuvarlak kek
 çikolata sosu için 
2,5 su bardağı süt
2 çorba kaşığı mısır nişastası
1 çorba kaşığı kakao
5 çorba kaşığı şeker
1 pk vanilya 
Ekşi erik marmelatı ya da farklı bir marmelat da olabilir
1 tatlı kaşığı Granül kahve
Keki kendiniz yapmak isterseniz 
3 yumurta 
3 Kahve fincanı toz şeker
3 kahve fincanı un
1 pk kabartma tozu 
1 pk vanilya
2 yemek kaşığı kakao 
Malzemeleri kek sırasında olduğu gibi çırpıp kelepçeli yuvarlak kek kalıbında 175 derecede 20-25 dk. Pişirilir.
Çikolata sosu hazır da kullanılabilir. Evde yapılacaksa sosun bütün malzemeleri çırpma teliyle karıştırılarak muhallebi kıvamında pişirilir.
Ortadan ikiye ayrılan kek granül kahve , sıcak su, süt ve şekerle hazırlanmış sosla iki tarafı da ıslatılır.  Filtre kahve ile hazırlanan sos lezzetine lezzet katıyor.Bu sosa bir çorba kaşığı vişne likörü de isteğe göre eklenebilir. Islatılmış kekin arasına ekşi erik marmelatı eşit olarak yayılır. En üste tarife göre hazırlanmış çikolata sos sıcakken dökülür ve soğumaya bırakılır. 
Dün akşam misafirim vardı. Arkadaşlarımızdan birinin doğum günü olması nedeniyle bu pastayı yapmaya karar verdim.Favori pastam yine çok beğeni aldı ben de bloğumda tarifimi paylaşmak istedim . Kahvenin yanına çok yakışan , eriğin ekşiliğinin , kahve ve çikolata sosunun birleşiminin damakta bıraktığı eşsiz lezzeti ısrarla tavsiye ederim .


40 yorum:

  1. Yanıtlar
    1. Neden, sevmez misiniz :(((

      Sil
    2. Severim de her şeyin fazlası zarar değil midir?

      Sil
    3. Sosu sadece kenarlarına taştı . Aslında çok değil servis yaptığım tabakta daha iyi görebilirsiniz

      Sil
  2. Çikolota sevilmez mi ?

    YanıtlaSil
  3. Çok iyi yaa ekşili pastaları çok severimmm ♥_♥ bi de kendin üretmişsin ne güzelll :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet eşsiz bir lezzet , uydurmasyonlarımdan birisi daha :)))

      Sil
  4. Erikli pastanın tadının güzelliğini tahmin edebiliyorum... Yanında kahvesiz düşünülemez tabiki:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kimbilir bir gün size yaparım ve beraber yeriz ;))

      Sil
  5. Kahveyle tamamlanmış görünüyor :) Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle , kahveyle birbirlerine çok yakışan iki tat ;))

      Sil
  6. Erikli Tatlıları cok severim, ekşi tatlar tatlıların ıcınde dengeleyici oluyor galiba. Ellerinize saglık ve afiyet olsun size.

    YanıtlaSil
  7. Pastada erik marmelatı süper bir fikirmiş. Tatlıyla pek aram yok ama ekşiyi çok severim, canım çekti. Ellerinize sağlık :)))

    YanıtlaSil
  8. Pasta çok güzel görünüyor.. Ben en çok pastanın adını sevdim..:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Siz de pastamı yaparsanız çok sevinirim ;))

      Sil
    2. Severek hazırlayacağım ilk fırsatta.. Teşekkürler..:)

      Sil
    3. Ben şimar mıyayım da kim şımarsın ?;))) adımın pastasını yapacak güzel dostlarım :)))

      Sil
  9. Çikolatalı pastaya bayılırım eline sağlık...:)

    YanıtlaSil
  10. çok güzel bir pasta bu, elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim , beğenmeniz beni mutlu etti ;))

      Sil
  11. Ellerine sağlık çok lezzetli görünüyor :)

    YanıtlaSil
  12. yaparım ve tarif defterime tigris pasta derim ki :)

    YanıtlaSil
  13. Çok güzel görünüyor ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tadı da çok müthişti , biraz ucundan yedim ;)))

      Sil
  14. Benim de yapabileceğim tarifler görünce seviniyorum :D Elinize sağlık deneyeceğim bu Tigris Pasta'yı :)

    YanıtlaSil
  15. Cikolatali pasta candir beeee..... ellerine saglik!:)

    YanıtlaSil
  16. Bazen ben de yapıyorum böyle şeyler. Aniden akla ne gelirse . ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  17. ımm bayılırım çikolatalı pastaya, nefis nefis, elinize sağlık ;)

    YanıtlaSil

Öne Çıkan Yayın

Yalnızlığa Dair

Birine bağlanamayacak kadar        kalabalık yalnızlıklarım         var benim .  Tigris