25 Ocak 2016 Pazartesi

Nostaljik Pazartesi 7: Medeni İnsan

 
   Bu yazıyı geçen sene kaleme aldığımda bloğumda değişimlere gitmiş ve yeni dostlar kazanmak için blog keşif etkinliklerine sıkça katılıyordum. Keşfettiğim blogların birine bıraktığım bir merhabanın kabahat olacağını nereden bilebilirdim ki ? Üstelik blog sahibinin değil de arkadaşının kaba tavırları beni yanlış anlamaları , çok derin üzüntü hissetmeme sebep olmuştu. Kendini kitap yorumcusu olarak gösteren , akıllarınca okuyup , hikayeler yazdıklarını ve bu yüzden ayrıcalıklı olduklarını gösteren blog sahibeleri yeni birini kabul etmemekle birlikte bloggerin tek sahipleri gibi davranmaları içlerindeki ego patlamasının dışa vurumundan başka ne olabilirdi ki? 
    Bu gün kazandığım gerçek dostlarıma bakıyorum da doğru yolda olduğumu bir kere daha anlıyorum. Bütün  dostlarıma sevgilerimi gönderiyorum .

   Duygularımın denizinde fırtınaya tutulmuş kalbimin sesini susturamadığım bir gündeyim yine . İdeolojik fikirlere , etnik kökene , dine, kültür düzeyine , ekonomik  güce , bulunduğumuz şehre vb. Göre gruplara bölünmüşüz , önyargıların sardığı düşüncelerimizle bizden olmayanı kabul etmemek , dışlamak için elimizden geleni yapıyoruz . Artık bir "merhaba" demenin bile büyük kabahat hakaret görüldüğü insan topluluklarıyla karşı karşıyayız . Fuzuli'nin "şikayetname'sindeki gibi "Selam verdim, rüşvet değildir diye almadılar. Hüküm gösterdim, faydasızdır diye iltifat etmediler. " peki nedir bu içimizdeki dışlama arzusu , nedir insanları paylayarak egomuzu tatmin duygusu? Paramızla, mevkimizle , eşyalarımızla büyüklenme tutkusu? Kimse kimseyi beğenmek zorunda değil , ama kimsenin kimseyi hor görmeye dışlamaya hakkı yoktur olamaz da .Zamanında  defalarca tek yürek olmuş bir milletiz, peki ne oldu da tahammül düzeyimiz kalmadı ? Binlerce yıllık kültürün barındığı Anadolum bu insanlar sana yakışmıyor.Zaman birlik olma bir olma zamanıdır. Bazen düşünüyorum ve daha iyi anlıyorum ,hakiki dostlarımın hep yabancı milletlerden olmasının nedenini . Önyargısız , samimiyetinden  zerre şüphe etmediğim , bir gün paylaşımlarımı görmeyince hemen telaşlanan,dünyanın öteki ucundan duygularımı , sevinçlerimi , kaygılarımı hisseden sevgili dostlarım .Gerçek medeniyetin yolu ancak ve ancak insana verilen değerden geçer.

32 yorum:

  1. Düşmansız yaşayamaz olduk gercekten de. Anlaşılır şey değil. Cahillik bile bile cahil bırakılmaya çalışılmış ve başarılı olunmuş bir toplum:((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim en büyük korkum gerçek cahillerden yana değil. Asıl tehlikeliler mürekkep yalamış cahillerdir.

      Sil
  2. Görür görmez tıkladım yine çok güzel olmuş Tigrisciğim.Eline sağlık.Bazı insanların bu tavırlarını bende anlamıyorum.Yunus ne güzel söylemiş: :Gelin tanış olalım işin kolay sevelim sevilelim dünya kimseye kalmaz."

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım ;)) .
      Üç günlük dünyada kimedir üstünlüğümüz

      Sil
  3. Ya bloglarda bazen çok cins, takıntılı, saplantılı, uzak durulması gereken tipler karşımıza çıkabiliyor, takma kafanı...onları kendileriyle başbaşa bırak:) vaktiyle ben de ismini hatırlamıyorum bir beyin siyasi konudaki bir yazısını tesadüfen gördüm ve yorum bırakayım dedim. (Üstelik aynı görüşteyiz. !) yorumuma cevaben şöyle bir şeyler yazmıştı.
    "Bücürük ve ben de kim? İnsanın adını soyadını yazması bu kadar zor mu? Benzer şeyler...!!!! Hayır adam 500 takipçisi olup, 30 - 40 yorum alan birisi de değil:) benden başka kimse yorum bırkamamıştı, yorum sayısı sıfır. Takip eden sayısı da hatırlamıyorum ama bir elin parmağı kadardı...bir güzel haddini bildirdim bir daha da ne uğradım bloğuna, ne bir şey...arada açıp bakardım ben de ayağımı kesince kimse yorum yazmamıştı...gülerdim ne zavallı ne tuhaf insanlar var ya...boşver:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Takmıyorum tabiki de ama böyle bir tepkiyle karşılaşınca çok şaşırmıştım. Hemen o kişilerin gruplarından uzaklaştım. Senin gibi güzel dostlarım var ki benim ;))

      Sil
  4. İnsanlar ne zaman ki televizyon denilen illet yerine okumayı tercih ederler, işte o gün bu dediklerinizin hepsi biter. Eski günlerden tek farkımız okuma kültürümüzün azalması. Emeğinize sağlık TEŞEKKÜRLER.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim . Maalesef ki bu tipler en tehlikeli grup. Mürekkep yalamış cahiller diyorum ben onlara. Ne okursa okusunlar fayda etmez

      Sil
  5. Bir insanı doğduğu gibi çırılçıplak, hiçbir şeysiz, kimliksiz, ideolojisiz, salt insan olarak görmek ve bunu sevebilmek... Buna saygı duyabilmek... O kadar zor olmasa gerek. İşin içine ego, menfaat, kibir, hırs girmese her şey ne güzel olacak. Ama, yapamıyoruz. Zor geliyor... Maalesef.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bencillik ikinci bir deri gibi sarmış bedenimizi. Kendimizden başkası kimin umrunda ?

      Sil
  6. Kisilik ve davranis bozukluklari... bunun icine bir de kötü kalp, art niyet (ve daha bircok sey) de girdi mi, aman Allahim... Beni hep dehsete düsüren ve herzaman uzak durmak istedigim insan türleridir.
    Seni cok iyi anliyorum Tigris. Maalesef uzak durmaktan baska yapabilecegimiz birsey yok, farkettikten sonra.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Neyseki çabuk fark ettim . Görüyorum ki sizin gibi güzel yürekli dostlarım çok fazla ;))

      Sil
  7. İnsanız, yanılıyoruz, aldanıyoruz, kırmadan kırılıyoruz...
    Neden tam dinlemeden yanlış değerlendiriliyoruz, farklı anlama ve algılamalarla yanlış anlaşılıyoruz?
    Belki yanlış insanla muhatap olduğumuz için. Belki olması gerekenden fazla değer verdiğimiz için.Belki iyi niyetimizden.
    Daha öyle çok şey yazılabilir ki.İçtenlikle "geçmiş olsun".
    Sevgiyle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim . Aslında herşey çok basit insan olduğumuzu unutmasak sadece

      Sil
  8. boşuna dememişler en çok bildiğini sananlardan korkun diye...Merhabaların kabahat sayılmadığı bir dünya dileğiyle..

    YanıtlaSil
  9. ayyy boşver yaaa geçmişteki kötü şeysileriii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın şekerim ;)) nostaljik pazartesi yaptım sadece

      Sil
  10. Fotoğrafı görünce hemen hatırladım.. İlk tanıştığımız zamanlardı.. İyi ki tanışmışız..:) Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet evet tam da o zamandı . Kesinlikle sevgili uğurum ;)) sevgiyle...

      Sil
  11. Bilgi ve sevgi paylaşımının bolca olabildiği bu blog ortamında bu tür şeylerin olabileceğinin temkinini verdiğiniz için teşekkür ederim çok. Henüz denk gelmedim ama gelirsem bu yazınız hep aklımda olacak.
    Kendi değerini kötü üslupla ortaya çıkarmak, özellikle bu samimi sosyal medya aracında nasıl üzücü bir durum. Sıyrılmak hırs, kıskançlık tohumlarından zor kimine göre. Ya da işlerine gelmiyor. Bu durumda etrafındaki değerlere bakmak, olumsuzları görmezden gelmek kişinin ruh sağlığı için en doğrusu sanırım.

    YanıtlaSil
  12. Ne yazık ki bu tip egosuna yenik düşmüş insanlar gerçek hayatta olduğu gibi blog dünyasında da var. En güzeli onları kendi kin ve nefret çukurlarında kendi başlarına bırakmak. Düşünce ve yürek güzelse yol doğruyu bulacaktır nasıl olsa.

    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle , bizden uzak olsunlar yeter ;))

      Sil
  13. Hepimizin karşılaştığı çirkin şeyler... Bence de böylelerini çok kafaya takmamak lazım, hatta muhatap alınca iyice kendilerini bir şey sanıyorlar... Bu konu da hepimizin uzun uzun yazacak şeyleri vardır o nedenle fazla uzatmayım. Sevgiyle kal...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Takmıyorum zaten . Geçen sene bu yazıyı yazarken haketmediğim bir tavırla karşılaşmayı hazmedememiştim . Ama bakıyorum ki o sadece bir kişi dostlarım her geçen gün artıyor :))) sevgiyle ..

      Sil
  14. Oluyor böyle ters düşmeler. maalesef blog dunyasında da var gruplaşmalar. Hatta blogger olarak parmakla gösterilen kişilerden de var. Uzak durmak Lazım böyle negatif yaklaşımlardan. Ben öyle yapmaya çalışıyorum. Ins bir daha karşılaşmazsınız öyle Kırıcı ifadelerle ve ins hepimiz daha anlayışlı ve tahmmullu oluruz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin inşallah hiçbirimiz karşılaşmayız :))

      Sil
  15. Neşeyle yazdığım bir yorumdan ters tepki alinca benzer bir yol izledim bende. Hepimizin başına gelmiş galiba bu tür tatsizliklar. Şu 3 günlük dünyada karsimizdakini uzmeye ne gerek var halbuki değil mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok garip insanlar var dünyada. Burada olmamızın amacı ne diye bir sormak lazım? O tipler umrumda değil iyi ki sizin gibi dostlarım var benim ;)))

      Sil
  16. Bende ondan buradayım.üzülmek istemiyorum.İnsan olan insanlarla kuçaklaşmak emek verdiklermi paylaşmak,emek verdiklerini takdir etmek istiyorum. o kadar,anlayana !

    YanıtlaSil

Öne Çıkan Yayın

Yalnızlığa Dair

Birine bağlanamayacak kadar        kalabalık yalnızlıklarım         var benim .  Tigris