7 Ekim 2016 Cuma

Midye Kurabiye

Midye Kurabiye

Selam dostlar, Cafe Tigris epeydir tarif paylaşmıyor, hadi bugün değişik bir tarifle kahvelerimizi çaylarımızı şenlendirelim.
Hem de çabucak geçen yaza, denize atıfta bulunalım.
Efendim ne diyordum?
Ah Tigris çok unutkan oldun son zamanlarda. Aslında bir  yerde iyi oldu, gerekli gereksiz ne  varsa silindi , resetledim kendimi. 
Ama nefis kurabiye tarifi vereceğimi unutmadım , unutmadım.

Gelelim "Midye Kurabiye" tarifine 

Malzemeler:

125 gr tereyağı
1 çay bardağı pudraşekeri
3 çay bardağı un
1 çay bardağı un haline getirilmiş fındık
1 yumurta sarısı
3-4 damla badem esansı

Yapılışı:

Tereyağı,yumurta sarısı, pudra şekeri, badem esansı, güzelce karıştırılır. Un haline getirilmiş fındık eklenip karıştırılır. Azar azar unu ekleyip ele yapışmayan bir hamur elde edilir. Yarım saat
buzdolabında dinlendirilir.
Dinlenmiş hamurdan küçük parçalar alınarak tırtıklı kapak kullanılarak midye şekli verilir. Yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizilir. 180 derecede üzeri pembeleşene kadar pişirilir.

Midye kurabiyelerimiz kahvenin yanında nefis lezzetleriyle ikrama hazır. Afiyetle 


36 yorum:

  1. Ne kadar güzel görünüyor, eminim ki tadı da bir o kadar güzeldir elinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim vallahi nefis oldukar, biraz fazla kızarmışlar ama tadı nefisssss

      Sil
  2. Kolaymış. Ve nefissss.
    Ben de yapayım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet evet çok kolay ve nefisss kahvenin yanında heleeee offf ki ne offff

      Sil
  3. Mmmmm enfes görünüyor! Benim ayva göbeği daha da büyütmeye bire bir! :)) Mutlaka deneyeceğim. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ama şekercim bu ayva göbeği yapmıyor midye göbüşü oluyor az biraz 🙈🙈🙈🙈

      Sil
  4. Böyle malzemesi az, yapımı kolay, lezzeti güzel tariflere bayılıyorum. Paylaştığın için çok teşekkürler sevgili Tigris :)

    Not: Beni mimlediğini unutmadım canım, aklımda bilesin. Üzerinden epey zaman geçti ama neden geciktiğini az çok biliyorsun. Yakında yanıtlıcam . Öperim <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canımcımmmm biliyorum unutmadığını 😉😘
      Çok çok öptümmmmm

      Sil
  5. harika görünüyor ben midye desenli/şekilli şeylere bayılıyorum. hem kolay hem pratik hem de yaratıcı bir tarifmiş, elinize sağlık <3

    YanıtlaSil
  6. Terayağlı kurabiye evin en sevileni bizde. Benzeyen bir tarifle yaparım hep. Midye formuna bayıldım, afiyet olsun:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim sizin tarifinizi de denemek isterdim

      Sil
  7. Kurabiyeleri görünce Tigris'in madlen kalıbı mı varmış diye merak ettim hemen :) Ayrıntılara takılıyorum böyle... Şekil verme olayını çok sevdim, pratik buldum. Mutfak eşyalarına farklı bir gözle bakabilmek önemli geldi burada...
    Elinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim sevgili Zülal
      Tigris'de malzeme çok ama pratik şeyleri daha çok seviyorum

      Sil
  8. Eline sağlık nefis görünüyorlar :) Çok basit ve kolay bir tarifmiş gerçekten. Denemek isterim ben de. Bu tırtıklı kapağı nereden bulabilirim ben onu merak ettim aslında Tigris :) Limon sıkacağına benzettim de bir an. Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şekerim tupperwere kapağı 😉❤️

      Sil
    2. Aaa tabi yaa 🙈 Süpersin Tigris, teşekkür ederim 😊💕

      Sil
    3. Rica ederim şekercimmm 😘❤️❤️

      Sil
  9. Tigrissim; harika görünüyorlar:)) Kahve, sen ve ben birde sohbet :)) Ellerine sağlık güzelliğim. En kısa sürede benim yavrucuklara yapacağım.Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım Banummmmm ah o kahveyi bir gün beraber içeceğizz
      Prensesleri benim için öp 😘❤️❤️

      Sil
  10. Çok hoş görünüyor,ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim beğenmenize sevindim

      Sil
  11. Ama Tigrisimm, ellerine sağlık bu nasıl güzel bir görüntü, bu nasıl güzel bir tarif böyle yemelere doyulmaz yaa 👌🤗💖. Ben kahvenin yanına 3 tane istiyorum olurmu 🤗💕💕💖

    YanıtlaSil
  12. Ama Tigrisimm, ellerine sağlık bu nasıl güzel bir görüntü, bu nasıl güzel bir tarif böyle yemelere doyulmaz yaa 👌🤗💖. Ben kahvenin yanına 3 tane istiyorum olurmu 🤗💕💕💖

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Senin tariflerinin yanında lafı bile olmaz 🙈
      Kahvenin yanına üçtane ayırdım şekercim sevgiyle 😘❤️❤️

      Sil
  13. Kırk yıl düşünsem kapaktan fln şekil vereceğim aklıma gelmez:) ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  14. Eline saglik canim o midyeleri nasil yaptin yahu ben hayatta yapamam.

    YanıtlaSil
  15. Nefis gözüküyor ellerine sağlık, o zaman en yakın zamanda bende denemeliyim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bakalım beğenecek misiniz merak ettim şimdi 😉❤️

      Sil
  16. Ne güzel görünüyor, ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil

Öne Çıkan Yayın

Yalnızlığa Dair

Birine bağlanamayacak kadar        kalabalık yalnızlıklarım         var benim .  Tigris