6 Ekim 2016 Perşembe

Ateş Dikenleri Meyvede


Ateş Dikeni 

Selam güzel insanlar,
Yoğun tempolu bir Eylülü geride bıraktık, Ekim de hızından bir şey kaybetmemek için elinden geleni ardına koymuyor.
Ne zaman sabah  ve ne zaman gece oluyor anlamıyorum.
Okul çıkışlarında havanın tatlı serinliğini yüzümde daha fazla hissetmek için yürüyerek eve geliyorum.
Ağaçlar da olmasa hangi mevsimde olduğumuzu da anımsayamayacağım.
At kestaneleri, cevizler yolumu dört gözle bekleyen dostlarım, her akşam üstü dalından koparak ayaklarımın ucuna düşüyorlar. Bir tanesini alıp usulca cebimde saklıyorum. Bana sonbaharın güzel anlarını hatırlatsınlar diye.
Yapraklar da başladı dökülmeye. Hele o komşu  bahçenin ayvaları... Eskilerin deyimiyle bu sene kış çok  çetin geçeceğe benzer, küçük ağaç ayvadan yıkılıyor.
Bir de ateş dikenleri meyvede.
Güneş ışığında daha bir turuncu. Doğa salkım , salkım takmış turuncu küpelerini, sarıyla uyumlu, küf yeşili desenli fistanıyla. 
Sonbahar başka bir güzel, hayat herşeye rağmen yaşamaya değer.
Bir dalın bile size söyleyeceği o kadar çok hikaye var ki duymayı görmeyi bilirsek eğer.

31 yorum:

  1. Bakmakla görmek arasındaki fark var... Ne Mutlu ki görebilenlerdensin... Sevgi dolu yürekten gören gözlerin daim olsun...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, güzellikleri yürekte hissedebilmek çok güzel sevgiyle

      Sil
  2. Vuav.!😊 çok beğendim ben bu sonbahara yönelik yazıyı. Bir çırpıda okuyuverdim. Yüreğine sağlık. .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım beğenmen beni mutlu etti

      Sil
  3. Bakan göz değil gören göz olabilmek lazım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahhhh görsek bir görebilsek sevgiyle😉❤️

      Sil
  4. Canım, sonbaharı çok severim ben. İnşallah kış çetin geçmez. Fakirlere acırım bir tek. Yoksa şükürler olsun nimetlerimiz var, şükrediyoruz da, gönlümüz razı gelmiyor işte. Her mevsim gibi sonbahar da güzeldir. Sana işinde başarılar ve kolaylıklar dileklerimle canım. Sevgiler Tigris'im :)

    YanıtlaSil
  5. Ahh ah o ayvaları gördükçe kışı sevmeyen ben eyvah eyvah diyorum ama o da lazım doğa da kendi görevini yapıyor işte eskiler kar yağsa da mikroplar kırılsa derdi.kırılacak çok mikrop var da hepsi karın işi değil işte:)
    bir sağanak yağmur bir de karı sevmeyişimin en büyük sebebi ihtiyaç sahipleri ve paticaların çekeceği sıkıntı :(
    Kolay gelsin canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahhahhahhhaa alemsiniz ,
      Allah darda kalanların yardımcısı olsun, o paticanları yerim bennn 🐾🐾🐾

      Sil
  6. İlk defa gördüm. Çok güzel görünüyorlar. Sanırım sayende artık bakmak yerine görmeye başlayacağım :) Soğuk geçiyor biraz ama şu fotoğraf içimi ısıttı. Gören gözlerine sağlık ❤️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim canımmmm, yorumun da benim içimi ısıttı 😘❤️ Sevgiyle

      Sil
  7. Kesinlikle zaman kavramı yok oldu sanki ne ara sabah olmuş diyorum uyanınca :)

    YanıtlaSil
  8. Sevdim ateş dikenini, turunculuğunu..:)

    YanıtlaSil
  9. Ne güzelmiş o öyle :) Bu kış en soğuk kış olacakmış maalesef...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. offfff ki ne offf ne kar manzaraları olur burda

      Sil
  10. Ateş Dikeni ismi olarak ilk kez duyuyorum. Yoksa görmüştüm bu ağacı. :) Bu kış bittik vallahi. Zaten yılın 6 ayını kışla geçirir olduk ki, nefret ediyorum kış mevsiminden. :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de adını bilmiyordum, merak ettim araştırdım ;))

      Sil
  11. Ne güzel etraftan güzellikler bulup çıkarabilene. Ne mutlu o güzelliklerle coşabilene.
    Selamlar Tigris...

    YanıtlaSil
  12. Sevgili Tigris. Bu güzel anlatımınla sonbaharı bir kez daha sevdirdin bana. Gören yüreğine sağlık. Kucak dolusu sevgiler selamlar benden sana.

    YanıtlaSil
  13. Bu mevsimin güzellikleri...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğa her mevsim güzelliklerini sunuyor, görebildiğimiz kadarına da şükür

      Sil
  14. Sonbaharı ne de güzel anlatmışsın ki Tigrisimm ❤. En sevdiğim mevsimdir Sonbahar. En sevdiğim ay Eylül 😄. Yaşayarak okudum. Cebine benim için de bir ceviz koy olurmu. Benim için de bak güzel gören gözlerinle o ateş dikenlerine 😊. Sevgilerimle 💕💕💖

    YanıtlaSil
  15. Sonbaharı ne de güzel anlatmışsın ki Tigrisimm ❤. En sevdiğim mevsimdir Sonbahar. En sevdiğim ay Eylül 😄. Yaşayarak okudum. Cebine benim için de bir ceviz koy olurmu. Benim için de bak güzel gören gözlerinle o ateş dikenlerine 😊. Sevgilerimle 💕💕💖

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canımmmm pazartesi günü bulduğum ceviz senindir 😘❤️❤️❤️

      Sil
  16. Bu agaci çok severim burada da bolca var. Sonbahar ne güzel tam bana göre rengarenk 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım Deryacım sonbaharı ben de çok seviyorum

      Sil

Öne Çıkan Yayın

Yalnızlığa Dair

Birine bağlanamayacak kadar        kalabalık yalnızlıklarım         var benim .  Tigris