3 Eylül 2016 Cumartesi

#MİM Tadımlık, Yutulmalık, Çiğneyerek Hazmedilmelik Kitaplar

Tadımlık, Yutulmalık, Çiğneyerek Hazmedilmelik Kitaplar

Selam dostlar,
Geçenlerde sevgili Didemika instagramda çok güzel bir etkinlik başlatmıştı ben de bu etkinliği blogda mim olarak yapmadını çok istemiştim. Canımcım beni kırmadı ve güzel bir mim hazırladı. Laf aramızda onun ilk  hazırladığı mim etkinliği hiç katılmaz olur muyum ?
 Bakın bakın tam şurda Didemika
Gelelim sorulara

Tadımlık Kitap: 
Usta yazar Yaşar Kemal'in baş yapıtı olan İnce Memed benim tadımlık olarak tercih ettiğim kitabı. 
Akıcı bir dille kaleme alınan,ağalık  düzenine başkaldıran  İnce Memed destanını  ve Çukurova'nın öyküsünü hala okumayanlarınız var mı ? 

Yutulması Gereken Kitap : 
Aynı zamanda baş ucu kitabım olan Edmondo De Amicis'in Çocuk Kalbi adlı eseri. 
Her ne kadar bir çocuk kitabı olsa da her okuduğumda kendime başka bir pay çıkardığım bu muhteşem eser, İtalyan devlet okulunda  üçüncü sınıfta okuyan bir çocuğun kaleme aldığı günlüğünde kendinizden çok şeyler bulacağınıza eminim. 
Çiğneyerek Hazmedilmesi Gereken Kitap : 
Bir milletin kurtuluş mücadelesinin en güzel  şekilde anlatıldığı "Şu Çılgın Türkler" 
Her sayfasının durup düşünülerek yeniden okunması gerektiğine inandığım , bu ülkenin Çılgın Türkler sayesinde kazanıldığını gözler önüne seren gerçekliklerin romanı 
Turgut Özakman'ın bu kitabı yazmadan önce karış karış gezdiği savaş yerleri, cepheler ve belleğinde biriktirdiği o döneme ait belge niteliğindeki bilgileri çok akıcı bir dilde romanlaştırması ve tarihimizin gerçeklerini, kurtuluş mücadelemizi öğrenmemiz adına gerçekten yiyip yutulup hazmedilmesi gereken bir kitap

Eee mimlemeden olmaz ama canım , günün şanslılarını açıklıyorum

Film Gündemi

Kozmokitap

Sade

Ece Evren

Akela

Not: Bu sefer mimlenen arkadaşlardan bir ricam var. Mim görevinizi yerine getiremeyecekseniz lütfen bir arkadaşınızı bu görev için seçin
Ya da mim sonunda en az beş kişiyi mimleyerek daha fazla kişinin katılımını sağlayalım.
İsteyen yapsın dendiği zaman mimi kimse üstüne almıyor ve yarıda kalıyor
Sevgiyle 

45 yorum:

  1. Ayyyy, canım benim.Yeni çıkmıştım kitap miminden.Ama sen beni seçersin de yapmam mı?Didemika şeker kızımız da başlatmış.Başımla beraber.Çoook öptüm seni canım :) Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım Ece Ablammm yakışırrrrr 😘❤️❤️❤️

      Sil
    2. Canım Ece ablam ve sevgili Tigris im iyi varsınız biliyorsunuz değil mi ...?
      Sevildiğinizi bilin lütfen ...

      Sil
    3. Sen sen sen de iyi ki varsın 😘😘❤️❤️

      Sil
    4. Kim gelmiiş?Sevgili Didem gelmiş.Sen de iyi ki varsın, iyi ki tanıdık seni canım.Sevgilerimizle :)

      Sil
  2. bu mim benim için zormuş vallahi :) ama siz hakkını vermişsiniz, okuyunca düşündüm de bence de tam yerinde seçimler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederimmmm , eminim ki siz de başarıyla yaparsınız 😉❤️

      Sil
  3. Şu Çılgın Türkler kitabının çiğneyerek hazmedilmelik olduğuna katılıyorum. Farklı mim olmuş. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle herkesin mutlaka okuması gereken bir kitap

      Sil
  4. Ne mutlu bana ki yazdığınız kitapların üçünü de okudum.Yani aslında İnce Memed ve Şu Çılgın Türkler 'in serilerini okuduğumuz için bayağı bir kabarık sayı.Hepsi birbirinden değerli kitaplar 😍

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok haklısınız serilerin tamamı mutlaka okunmalı

      Sil
  5. Gerçekten çok güzel kitaplar seçmişsiniz.Yaşar Kemal'in İnce Memed romanını yazdığı köye gitmiştim onuda bi ara blogda bahsedicem neyse ben bu mimi hemen yaparım kiii ^^ çok mutlu oldum çok teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  6. Şu Çılgın Türkler... Onu okumada yarışma çılgınlığı... Müthiş bir kitap, öyle anlatım ki anlamamak elde mi?

    YanıtlaSil
  7. Güzel seçimler gerçekten. Mimi bende yapacağım ama hala düşünme aşamasındayım, söz konusu kitaplar olunca, özellikle sevdiklerim arasından karar vermek zor oluyor gerçekten. Şu Çılgın Türkler çok büyük bir araştırmanın ürünü, herkesin elinin altında olması gereken bir kitap. İnce Memed sanırım 4 cilt, ben ilk iki tanesini okuyabilmiştim, yarım kaldı, tekrardan baştan başlayıp hepsini bitirmek niyetim. Çocuk Kalbi'ni okuyalı hayli oldu ama çok severek okumuştum, onu hatırlıyorum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Harikasın senin mim görevini merakla bekliyorum

      Sil
  8. Şu çılgın Türkler'i okurken çok etkilenmiştim herkesin okuması gereken bir kitap bence Tigris'im Çocuk kalbi çıtır çerez:) çok teşekkürler iyi geceler canım.

    YanıtlaSil
  9. Diğer mimlerle kıyaslayınca bu mim daha farklı olmuş. Kitap severler için lokum tadında our :) Mimlenen isimlere biraz korkarak baktım kii ismimi gördüm :) Fikir edinmek, birbirimizi tanımak adına güzel oluyor ama ben mim yazarken sıkıldığımı fark ettim Tigrisiiim :) Mimleyen sensen eğer akan sular durur tabi. Uygun olduğum ilk fırsatta yanıtlayacağım.

    Kucak dolusu sevgilerimle, selam ile, öpücük ile :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canımsın Allah'ın lutfu en güzel Arzummmm 😘

      Sil
  10. Tigris im canım benim yine alnının akıyla yine yeni yeniden muhteşem bir mim olmuş bu ....
    Tekrar tekrar okunmalık ....
    Benim elimin klavyeye gitmediği zamanlarda hele helal sana ne diyeyim ...
    Maşallah benim arkadaşıma
    Yürekten teşekkürlerimi kabul et canım benim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmen beni çok mutlu etti canımsınnnnnn 😘😘❤️❤️

      Sil
  11. Çok güzel bir mim olmuş. "Çocuk Kalbi" kitabını da merak ettim,tam yutulması gereken bir kitap gibi duruyor.

    YanıtlaSil
  12. Kitaplardan her birinin bende teri ayrı. Çocuk Kalbi kitabı çocuklarımın kitaplığına koyduğum ilk kitap. Hamile olduğum zaman almıştım :)) Çılgın Şu Türkler kitaplığımın baş tacı. Ince Memed ise okuduğum halde kitaplığımda olmayan bir kitap Artık almak farz oldu . Blogda mim yapmayı seviyorum. En kısa zamanda yapacağım , sevgiler :))

    YanıtlaSil
  13. Kitaplardan her birinin bende teri ayrı. Çocuk Kalbi kitabı çocuklarımın kitaplığına koyduğum ilk kitap. Hamile olduğum zaman almıştım :)) Çılgın Şu Türkler kitaplığımın baş tacı. Ince Memed ise okuduğum halde kitaplığımda olmayan bir kitap Artık almak farz oldu . Blogda mim yapmayı seviyorum. En kısa zamanda yapacağım , sevgiler :))

    YanıtlaSil
  14. Bacım üçünüde okumuşam hatim etmişem,darısi oğimiyenlerin başına,oğimirler ki,anam bacım,varsa yoğsa,günlere gidirler,konişir durirler.
    Utanmirlerde,onun bunun kıybetini yapırler.
    Sen çoooğ oğirsen bacım eyi edirsen seni tebrik edirem.
    Kucaglırem öpirem....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canımın içi de burdaymış nasıl mutlu oldummmmm 😘😘❤️❤️
      Hahahaha vışşşş anam bacım cüne de cidiyler kıybet de ediyler ama okimiyler

      Sil
  15. İnce Memed'i okumadım hâlâ. Çocuk Kalbi'ni de geçen sene okumuştum :) Her büyük okumalı :) Şu Çılgın Türkler'i çocuklarla akşamları biraz biraz okuma projemizi ne zamandır söylüyoruz da yapamıyoruz nedense. Belki bu sene olur :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım bu sene okuma projenizi gerçekleştirirsiniz çocuklarımızın bilinçlenmesi gerçekleri görmesi için belge niteliğinde bir kitap sevgiyle

      Sil
  16. Günün şanslılarından olduğum için çok sevindim. Mime gelirsek yapmayı çok istiyorum ama üzerine uzunca bir düşünmem gerekecek, lakin blogda mutlaka değineceğim bu konuya :)
    Ellerinize sağlık Tigris öğretmenim :)

    YanıtlaSil
  17. Ablacigim harika Secimler Hele Hele o Yasar Kemal Yokmu Gerçekten Yazar Ötesi .. Ya Şu Çılgın Türklere Ne demeli Türkler Cılgın, Turgut Özakman da Tam çılgın anında Yazmış Bu kitabı Galiba.. Seçimler Tam Benlik on numara .Teşekürler Emellerine Sağlık .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim sevgili Tufan 👍🏻😉

      Sil
  18. Yaşar Kemal....Ne keyifli bir yazar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle yeri dolduralamayacak kadar değerli

      Sil
  19. Bir koşuşturmacanın içerisindeyim bu aralar, mimi okudum ama ancak cevap verebildim. Bu guzel mime beni de dahil ettiğin için çok teşekkür ederim:) Nasıl bir yazı ortaya çıkaracağımı merak etmeye başladım bile:) Şu Cılgin Turkler piyasaya çıktığında çok niyetlenmis ama okuyamamıştım. Niye bilmiyorum... Sevgi ile kalınız...

    YanıtlaSil
  20. Bu mimin varlığını henüz öğrenmiş bulunuyorum.Sizin de yazınız çok güzel olmuş.Okumak da valla keyifli :)

    YanıtlaSil
  21. Ince Memed ile Şu çılgın türkler her evde olmalı kitabı okurken fedakarlık nedir görüyor insan vatan insan için ne ifade ediyor bizzat yaşar gibi oluyor beni ağlatan bir kitaptı.. ikisi de sürükleyici ve etkileyiciydi.

    YanıtlaSil
  22. çocuk kalbiiii ayyy kıyamam onaaa bi daha okuyum :)

    YanıtlaSil
  23. Ben 3 kitabı da okumadım :( İnce Mehmet ile başlayabilirim sanırım... Keyifli haftalar..

    YanıtlaSil
  24. Blogunuza çok ziyarete gelemedim, ya da gelsem de yorum bırakamadım kusura bakmayın. Ama uzaktan da olsa takipteydim :) Yazınız çok güzel olmuş; bu mim ise harika bir fikir. Sorular da öyle kolay değil, iyice düşünmek gerekli sanırım :) Keyifle okudum, elinize sağlık :) Sevgilerle :)

    YanıtlaSil
  25. Merhaba blogunuzu yeni kesfettim ve takibe aldim bende beklerim 😊

    bayankirpikk.blogspot.com

    YanıtlaSil

Öne Çıkan Yayın

Yalnızlığa Dair

Birine bağlanamayacak kadar        kalabalık yalnızlıklarım         var benim .  Tigris