17 Şubat 2015 Salı

Aaa Ben Mimlenmişim

Bu akşam bloğumda durum nedir , arkadaşlarım neler yazmışlar diye bakarken bir sürprizle karşılaştım. Sevgili  Sürpriz Misafir  beni mimlemiş.Benim için gerçekten hoş bir sürpriz oldu.
Gelelim işin eğlenceli kısmına. Yani sorulara
1.Kışın okumalık favori kitabın var mı ?

Modern Türk yazarlarımızdan Behçet Çelik' in kitapları kışın sıcak köşemde bana eşlik eden en güzel arkadaşlardan oluyor. Öykülerinde sadelikten yana dostluk ve arkadaşlık üzerine oturttuğu bir düzlemde , gitmekle kalmak arasında kalanları , yıllar sonra geçmişe duydukları özlemleri dile getirir. Sait Faik öykü ödülüne layık görülmüş yazarı ilk keşfim bir gazetenin kitap ekindeki resmi dikkatimi çekmiş ; yüzünden çok hikayeler  okuduğum birinin , yüreğinden kimbilir kalemine neler dökülmüştür? Diye düşünmüştüm ve öykülerinin dünyasında kendimi bulmuştum.


      2.Kapağı mavi olan bir kitap ?
Richard Bach Martı kapağın ötesinde sonsuz mavilik arzusundaki Martı Jonathan Livingston bize kendi sınırlarımızı aşabileceğimizi söyleyen en güzel masal tarzındaki kitaptır.

3.Yılbaşı ağacında yıldız olarak kullanabileceğin bir kitap?
Çocukluğumda yılbaşı kartları vardı ,simlerle süslenmiş pırıltılı masalımsı resimli. Andersen'in Kibritçi Kız masalından bir sahneyi hatırlatırdı hep bana bu kartlar. Yılbaşı ağacının yıldızı da Bir anaokulu öğretmeni olarak  ve geçmişe duyduğum özlemle birlikte Kibritçi Kız olur tabiki .


4.Kış tatili için mükemmel olan  kurgusal bir  dünya ?
Kış tatili deyince tabiki aklıma kar geliyor.  Kış tatilini geçirmek üzere geldikleri Ilgaz dağlarının o yüceliğindeki büyülü  ormanlarının kuytuluklarında yaşayan küçük cinler ve onları ararken aslında kendini arama yolculuğuna çıkmış küçük bir kızın Serüveni gözümde canlanan.

5. Birlikte kış tatiline gideceğin bir kitap karakteri.
Zülfü Livaneli'nin Kardeşimin Hikayesi'indeki Podima'lı Ahmet Arslan ile( yada Mehmet ile mi demek daha doğru olur ) binbir gece masalları tadında bir kış tatiline çıkmak isterdim .

6.Favori  tatil içeceğin , atıştırmalığın ve filmin ?

Olmazsa olmazım her gün olduğu gibi tabiki Türk Kahvesi .Atıştırmalık olarak ,Eti'nin vanilyalı gofreti kahveme arkadaşlık eder.
Filme gelince ,Senaryo Orhan Pamuk , Yönetmen Ömer Kavur İmzalı 1991 yapımı "Gizli Yüz"
İnsanların yüzlerinin harita olarak kullanıldığı aşkın imkansızlığında ilerleyen , saatlerin ve saat kulesinin büyüsünde bir yolculuk.
"Binlerce binlerce sır bilinecek , gösterince o gizli yüz kendini "
"Durma sefer et diyarı kalbe , canbaş ko rehgüzarı kalbe"

Sırada benim mimleyeceğim dostlarım var.
Kitap Tutkusu
Pilozof
Gökkuşağı Hikayesi
PembeVosvos

13 yorum:

  1. Çok teşekkür ederim, en kısa zamanda cevaplamaya çalışacağım :)
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. MMerhabalar blogunuzu yeni keşfettim banada beklerim www. Ayseninyaptiklari.blogspot.com

    YanıtlaSil
  3. Hoş geldiniz hoşluklar getirdiniz .sizi izleyicim olarak görmek isterim

    YanıtlaSil
  4. Kahvem ve kitabım varsa deymeyin benimde keyfime :)) Bloğunu izlemeye aldım. Bana da uğramak istersen çok sevinirim. www.makyajdunyam.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldiniz , sefalar getirdiniz.beni mutlu ettiniz

      Sil
  5. Merhaba :) Mimi daha önce yapmıştım.

    http://kitaptutkum.blogspot.com.tr/2015/01/mim-simdi-mevsimi.html

    Bir mim alacağınız olsun benden. :) Başka bir mimde etiketlediğinizde severek yapacağım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir sonraki etkinlikte mutlaka isminiz olacak ;))

      Sil
  6. güzel yazı ve mim için çok teşekkürler :) en kısa zamanda yazacağım :)

    YanıtlaSil
  7. Merhaba blogunuz yeni keşfettim ve takibe aldım bende bloguma beklerim :) http://meleklerin-ruyasi.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  8. kesinlikle bu romanlardan bir tane de ben alacağım anlatma şekliniz şiir gibi öğretmenim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Son günlerde ilham perileri gıdıklıyor beni ;))

      Sil

Öne Çıkan Yayın

Yalnızlığa Dair

Birine bağlanamayacak kadar        kalabalık yalnızlıklarım         var benim .  Tigris