27 Şubat 2015 Cuma

Medeni İnsan

       

Duygularımın denizinde fırtınaya tutulmuş kalbimin sesini susturamadığım bir gündeyim yine . İdeolojik fikirlere , etnik kökene , dine, kültür düzeyine , ekonomik  güce , bulunduğumuz şehre vb. Göre gruplara bölünmüşüz , önyargıların sardığı düşüncelerimizle bizden olmayanı kabul etmemek , dışlamak için elimizden geleni yapıyoruz . Artık bir "merhaba" demenin bile büyük kabahat hakaret görüldüğü insan topluluklarıyla karşı karşıyayız . Fuzuli'nin "şikayetname'sindeki gibi "Selam verdim, rüşvet değildir diye almadılar. Hüküm gösterdim, faydasızdır diye iltifat etmediler. " peki nedir bu içimizdeki dışlama arzusu , nedir insanları paylayarak egomuzu tatmin duygusu? Paramızla, mevkimizle , eşyalarımızla büyüklenme tutkusu? Kimse kimseyi beğenmek zorunda değil , ama kimsenin kimseyi hor görmeye dışlamaya hakkı yoktur olamaz da .Zamanında  defalarca tek yürek olmuş bir milletiz, peki ne oldu da tahammül düzeyimiz kalmadı ? Binlerce yıllık kültürün barındığı Anadolum bu insanlar sana yakışmıyor.Zaman birlik olma bir olma zamanıdır. Bazen düşünüyorum ve daha iyi anlıyorum ,hakiki dostlarımın hep yabancı milletlerden olmasının nedenini . Önyargısız , samimiyetinden  zerre şüphe etmediğim , bir gün paylaşımlarımı görmeyince hemen telaşlanan,dünyanın öteki ucundan duygularımı , sevinçlerimi , kaygılarımı hisseden sevgili dostlarım .Gerçek medeniyetin yolu ancak ve ancak insana verilen değerden geçer.

13 yorum:

  1. Ah ne kadar haklısınız...
    Her sabah asansöre binerim işyerine gelince. Ben günaydın demezsem kimsenin tıkı çıkmaz... Hayırlı işler dilemez kimse kimseye asansörden inerken..
    Halbuki bir günaydınla güne başlasak, gülümsesek, içimiz açılsa...
    Ötekileştirmek gibi bir durum söz konusu oldu heryerde..
    Bankta birinin yanına oturacakken bile insan seçer hale geldi memleketimin insanları...
    Bu konuda galiba bende çok dertliyim, yazdıkça yazıyorum...
    Keşke dostluk, insanlık, kardeşlik eski günlerdeki gibi olsa...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim , benim unuttuğum noktaları da siz Tamamladınız . Umuyorum ki gün gelir yine kardeşcesine yaşayacağımız bir yer olur Ülkemiz

      Sil
    2. Ne guzel ifade etmissiniz.Duygularima tercuman olmussunuz.Yureginize saglik ❤

      Sil
  2. Sevgi, saygı ve bizi biz yapan öz değerlerimizi kaybedersek, maddi bireyler oluruz. Maneviyatımızı unuturuz.
    Tabiatın varoluşunda maddiyat yoktur. Maddi bireyler dolunca her yer doğanın aksine, yaradılışın aksine sevginin-saygının aksine bir gidiş hakim olur ki; bu da insanı yaradılışın dışına çıkarır.

    Sonuç: Bencillik, ben merkezcilik, önyargı, kibir, hırs gibi, insanın doğasına aykırı ne varsa hepsinin ön plana çıkması.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok güzel ifade etmişsiniz , kişi önce kendini bilecek Yunus'un deyimiyle yani özünü bilip bunu yitirmeyecek . Sevgilerimle

      Sil
  3. Oyle guzel ve dogru yazmissiniz ki.. Ne zaman ve ne kadar cabuk insanligimizi kaybettik, hem de bizim gibi sozde sicak bir millet. Fransa da insanlar yolda birbirini tanimasada her sekilde gecerken bir merhaba diyorlar, bunlari gorunce inanin kendi adimiza daha da uzuluyorum. Yitip giden herseyimiz, bir de medeniyetimiz...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaşananlar ve yaşadıklarımı gördükçe içim acıyor , nerede yanlış yapıyoruz diye düşünmekten kendimi alamıyorum

      Sil
  4. Okulda öğretmen arkadaşa 10 kez aynı kişiyle karşılaşsam bile selam veren ben bazen selam alamaya alamaya artık kişisine göre selam veriyorum. Malesef insanlar bir selamı bile zor veriyor:(

    http://ciziyorumdikiyorum.blogspot.com.tr/2015/02/dresslinki-kesfedin-discover-dresslink.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah öğretmenim onu hiç demeyin . Sözde öğretmenler çok piyasada . Meslek ahlakı diye bir şey kslmadı . Yetiştirdikleri nesil ortada işte .

      Sil
  5. Ahh o ideolojiler ah zaten bölünmüşlük had safhada..

    YanıtlaSil
  6. Çok güzel bir yazı elinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim , kalbimin sesini susturamadım kalemim konuştu

      Sil

Öne Çıkan Yayın

Yalnızlığa Dair

Birine bağlanamayacak kadar        kalabalık yalnızlıklarım         var benim .  Tigris