14 Mayıs 2016 Cumartesi

Pınar Labneli Mercimekli Mantı



Bizim yörede Mantı ve çoğu börek yeşil mercimekle yapılır. Anadolu kadını yöresindeki lezzetleri harman edip ailesinin önüne sunmada çok başarılıdır. Hatta bu yöreye özgü kum mercimekle yapılırsa tadından yenmez. 
Geleneksel mercimekli mantımızı bu sefer Pınar Labneyle yapmayı istedim. Sonuç mükemmel oldu. 
Benim mantı yaptığımı duyunca sakın hamur açtığım aklınıza gelmesin. Yılların eskitemediği Eskişehir'in bu işin uzmanı esnafları sağolsun. Ben güvendiğim yerlerden hazır alıyorum ama siz evde kendiniz yapabilirsiniz. 

Malzemeler: 

Hamuru için: 
3 su bardağı un
1 yumurta
1 tutam tuz
Yarım su bardağı su 
   
İç malzemesi: 
1 su bardağı yeşil mercimek 
1 orta boy soğan 
Tuz ,karabiber ,pulbiber
 
Sosu için: 
1 pk Pınar Labne
2 çorba kaşığı yoğurt
3 diş sarımsak 
2 yemek kaşığı tereyağı
1 yemek kalığı salça 
Pulbiber, nane , kekik

Yapılışı:

-Önce içini hazırlamak için yeşil mercimek haşlanır. Soğan kavrularak haşlanmış mercimek, tuz, karabiber, pulbiber eklenir. Soğumaya bırakılır. 

- Hamurun malzemelerinin hepsi karıştırılarak kulak memesinden biraz sert hamur elde edilir ve 30 dk. dinlenmeye bırakılır. 
  Dinlenmiş hamur açılarak kare kare kesilir. İç malzemeleri konan hamurlar mantı şeklinde kapatılıp hafif yağlanmış tepsiye dizilir, üzerleri kızarana kadar fırınlanır.
  Mantı fırından çıkınca salca ve sıcak suyla hazırlanmış sos üzerine gezdirilir ve ocakta kapak kapatılarak pişirilir. Mantılar yumuşayınca ocak kapatılır. 

- Sarmısak , Pınar Labne ve yoğurt karıştırılarak üst sosu hazırlanır.
 - Hafif soğuyan mantıların üzerine labneli yoğurtlu sos dökülür. 
- tereyağı kızdırılır , istenirse bir parça salça , pul biber eklenerek mantının üstüne dökülür. 
- Nane ve kekikle süslenerek servise hazır hale gelir. 
- Afiyetle 

30 yorum:

  1. Amanııınnn Tigris!cim döktürmüş... hamarat hatun... mantı olsun da yerim ben hele bi de sarımsaklı olsun oh mis :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gel şekercim gel sana da yaparım kiiii 😉❤️

      Sil
    2. TİGRİS! Cim liste kabarıyor bak daha bir de tatlı vardı unutmadım 😂

      Sil
    3. Canımcımmmm sen iste yeter ki 😉❤️

      Sil
  2. İç Anadolu'da aynı mercimekli içten (maydanoz da var) kat kat açma börek yapıyorlar, adına da ''mercimekli bükme'' diyorlar. İnsan parmaklarını yer, o derece lezzetli.
    Eminim ki bu da lezzet fırtınası. Ellerinize sağlık. Mutlaka deneyeceğim ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilmem mi bükmeyi 😉 Haşhaş ezmesiyle açılır hamuru

      Sil
  3. Ellerine sağlık Tigris, hiç yememiştim mercimekli mantı. Merak ettim :))

    YanıtlaSil
  4. Bugün instagramda zaten kahvaltı ile başladım .... Gözler şenlik etti valla ...
    Maşallah arkadaşım ... Emeğine sağlık
    Hiç denemedim mercimekli mantı ilginç ve besleyici görünüyor ...
    Huzurlu geceler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tigris yeterki istesin😘❤️
      Çok leziz oluyor

      Sil
  5. İşte benim eş de o yöreden oğluşlar kıymalı mantıyı zorla yer ben çocuğum mantı nın aslı kıymalı derim:))) onlar mercimekli:)) rahmetli Hatice annem(kayınvalidem)den öyle alıştı çocuklar . evlenip yuvalarına gittiler ama istiyorlar arada yine eskisigibi yapmıyorum ama ara da aşka gelip onlara tadımlık yapıp fırınlıyorum.Bükmesi yufkalı gül böreği daha neler değil mi:)))
    Çok lezzetli gerçekten ellerine sağlık demeyenlere tavsiye olsun:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzelllll 😉❤️ Bu tadı bilen biri olmanız

      Sil
  6. Akşama benim menüde de mantı var ama mercimeksiz ve labnesiz. Ne yapalım buna da şükür :)

    YanıtlaSil
  7. Beni benden aldı bu tarif. Böyle güzel yeteneklerimde yok ki 'dur ben bunu akşama yapayım' diyeyim. Anneme de söylesem kızar şimdi koca kadın oldun elinden su içmişliğimiz yok diye.. Kalbime gömüyorum bu mantıyı:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayyyy canım benim, keşke yakın olsak da sana da bir tabak gönderseydim

      Sil
  8. Ellerinize saglik cok güzel görünüyor

    YanıtlaSil
  9. mantıyı pek sevmiyorum ama canım çekti nedense.. ben en iyisi bu tarifi şimdi bir deneyeyim. :) teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
  10. harika bir tarif olmuş hele labneli sosa bayıldım..

    YanıtlaSil
  11. mantıya bayılırımmm da bu sosu bilmiyordumm😍 ellerine sağlıkk

    YanıtlaSil
  12. Amaan tigrisçim eline saglik nefis bir sey bu.

    YanıtlaSil
  13. Of of of diyorum :) bu Nasıl lezzetli bir yemek, ellerinize sağlık. Mercimekli manti da hiç tatmamıştım eminim çok güzeldir :)

    YanıtlaSil

Öne Çıkan Yayın

Yalnızlığa Dair

Birine bağlanamayacak kadar        kalabalık yalnızlıklarım         var benim .  Tigris