22 Mayıs 2016 Pazar

Kuzu Kek

Çocukların şekline bayılıp her seferinde benden yapmamı istedikleri kuzu kekimin dillere destan olduğunu duydum da burada sizinle paylaşmak istedim .
Malzemeler klasik kek tarifinde olanlardan fazla farklı değil. Bu sefer sade yapmayı tercih ettim. Ama istediğiniz çeşitte yapmanız mümkün. 

Malzemeler:

3 yumurta
1 su bardağı şeker
1 su bardağı süt
1 su bardağı sıvı yağ
3 su bardağı un
1 pk. Kabartma tozu
1 pk. Vanilya

Yapılışı:

Oda sıcaklığındaki yumurtalar , şeker ve vanilya şeker eriyene kadar güzelce çırpılır. Sonra sırasıyla süt eklenir çırpılır. Sıvıyağ ilave edilir. Son olarak elenmiş un ve kabartma tozu da ilave edilerek karıştırılır. Kekin temel malzemeleri hazırlanmış olur. İsteğe göre , kuru üzümlü, havuçlu ya da cevizli yapılabilir. 
  Yağlanmış ve unlanmış kalıbın iç kısmına kuzunun gözlerini yapmak için kuru üzüm yapıştırılır ve kalıbın yarısına kadar kek konur ve 165 derece fırında 30 dk. pişirilir. 
   Piştiğini anlamak için kürdan batırılır. Kek kürdana yapışmıyorsa pişmiştir. 
   Fırından çıkarılıp soğumaya bırakılır. Soğuyunca dikkatlice kalıptan çıkarılır.
  Süslemeleri yapılan kuzu servise hazır. Tabiki yemeye kıyabilirseniz.
  

34 yorum:

  1. Gerçekten şekil çok sevimli :))))
    Kuzu kuzu kuzu ...
    Hani anneler çocuklarını sever ya bazen bu şekilde hitap ederek aklıma geldi de... kuzulara kuzu gibi kek...
    İyiymissssss:))))
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hehehe evet. 😉❤️
      Şekerim sen nerelerdesin

      Sil
  2. Harika:)) Hayran olunası bir fikir...
    O çocukların hiçbiri hayatı boyunca unutmayacak bunu;)
    Kutluyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim . Yarın sürprizimi görünce bakalım ne yapacaklar ?

      Sil
  3. Ahahaha Tigris!cim ellerine sağlık ki!
    Kuzu çok sevimli nasıl yiyelim ki :)))

    YanıtlaSil
  4. Ellerine sağlık canıım.Çok güzeldi..Tweetter'daki muhabbetler de çok güzeel.Seni seviyorum canım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım Ece Ablacımm. Twitter yıkılıyor bu sıralar müthişsiniz ❤️❤️

      Sil
  5. Ah ah aahhhhhh bu nasıl ünlü olmaz ...
    Çocuklar gibi ben bile sürekli isterim bundan kiiii :)
    Çok sevimli arkadaşım

    YanıtlaSil
  6. aa ne güzelmiş, eline sağlık..

    YanıtlaSil
  7. Ayyyy...bu nasil sirin bir kek boyle :) Boyle sunumlari sekilleri de cok severim, harika. Ellerinize saglik.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim ben de bayılıyorum bu şirinliklere

      Sil
  8. Tek bilmeyen benim galiba hiç kimse sormamıştaa. Kuzu kek için özel kalıp mı var? Kurdelalarla birlikte şahane görünüyor. Elinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet canım özel kalıbı var çok da pratik tavsiye ederim

      Sil
  9. İlk kez böyle bir kek görüyorum. Kek aşığı biri olarak nasıl da haberim olmamış bu güzellikten :) Hem çok sevimli, hem de lezzetli görünüyor. İnsan yemeye kıyamaz. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, kuzuyu kestik de yedik bile 😉

      Sil
  10. Tigriscim bunun klıbını nereden aldın. ay çok tatlı :)

    YanıtlaSil
  11. Ben çocuk olmadığım halde bayıldım.

    YanıtlaSil
  12. çok tatlı ve şeker olmuş bu kuzu:) elinize sağlık

    YanıtlaSil
  13. Kalıbını ben de merak ettim Tigris hanım. internetten bakayım tchibo'ya. Bir kalıp ne kadar bambaşka yapıyor değil mi? Ellerinize sağlık. Çok tatliş olmuş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Basit bir kek bile değişik şekile girince nasıl da gğzelleşiyor. Seviyorum kuzucuğumu 😉

      Sil
  14. Bu kuzu yenir ki yaa:)) kalıbı nerden aldın ki, netten bulabilirim sanırım. Biblo gibi duruyor, eline saglik

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tchibo'dan almıştım . Teşekkür ederim 😉❤️

      Sil
  15. Ayy ne kadar şirin olmuş ilk defa gördüm böyle bir kek :)

    YanıtlaSil
  16. Çok güzel olmuş bu kek... Biblo gibi..:)

    YanıtlaSil

Öne Çıkan Yayın

Yalnızlığa Dair

Birine bağlanamayacak kadar        kalabalık yalnızlıklarım         var benim .  Tigris