8 Mayıs 2016 Pazar

Annelerin Günü



Jarvis'in çok küçük yaşta annesini kaybetmesi ile birlikte ortaya çıktığı düşünülen anneler günü , Antik Yunan mitolojisinde pek çok tanrı ve tanrıçanın annesi olan Rhea adına, ilkbahar mevsiminde,onuruna verdikleri festivale dayanır. Yine ana tanrıça Kibele onuruna kutlanan festivalle anneliğin ,doğurganlığın önemi bir kez daha karşımıza çıkar .
  Havva annemizden bu güne insan neslinin anne karnında başlayan ve bir ömür boyu da annenin sırtında devam eden yolculuğu hiç kuşkusuz kadının en büyük başarısıdır.
 Günümüzde kapitalizmin , diğer özel günlerde olduğu gibi, anneler gününü de esir alması ; bu günün anlamı dışına çıkıp kutlama zorunluluğu haline getirilmiş olması üzücüdür.
  Halbuki  her başı sıkıştığında "anneeee "diye ağlayan bir çocuğun, annesini hatırlamak için böyle özel bir güne ihtiyacı olmadığını  hepimiz biliyoruz.
  Hergün her an istesek de istemesek de kalplerinin yarısı evlatları için çarpan bütün annelerin anneler gününü kutluyorum ve hepsinin ellerinden öpüyorum. Sevgiyle



24 yorum:

  1. Anneler gününüz kutlu olsun.. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim sizin de kutlu olsun❤️💐

      Sil
  2. Anneler gününüz kutlu olsun <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim sizin de kutlu olsun 🌹💓

      Sil
  3. Tüm annelerin anneler günü kutlu olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tüm annelerin ve anne adaylarının da günü kutlu olsun.🌹❤️

      Sil
  4. Tüketim toplumlarında tüketim günü haline dönüşmesi üzücü.Öte yandan özel günler sessiz sedasız anmaya da vesile oluyor.
    Sevgiyle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Annemizin sevgisi yüreğimizden hiç eksik olmasın. Gününüz kutlu olsun.🌹❤️

      Sil
  5. Tüm annelerin, anne gibi hissedenlerin anneler günü kutlu olsun.(Menekşeler harika)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Menekşelerimi ben de çok seviyorum.🌹❤️

      Sil
  6. Canım Tigris'im.Ziyaretine geç kalmışsam affet canım.Ne güzel anlatmışsın kutlamanın tarihini.Her ne kadar tüketim esir alsa da her kutlama günü gibi bu günü de, yine en azından annelerini ihmal edenlere bir vicdan muhakemesi yaptırabilirlik ihtimalini göz ardı etmemeli. Sevgilerimle canım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aşk olsun Ece ablacımmmm . Her zaman başımın üstündedir yeriniz. Çok çok öpüyorum anneler gününüz kutlu olsun. 🌹❤️❤️

      Sil
  7. anneler gününüz kutlu olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, biyolojik anne olamasam da 20 yıldır minik meleklerimin annesiyim.

      Sil
  8. Hikayesini bilmiyordum. Dediginiz gibi birgune sıkıştırilmamali bir sevgi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anneler gününüz kutlu olsun. Svgiyle 🌹❤️

      Sil
  9. Sizin ve sizin nezdinizde tüm annelerin bu güzel gününü kutluyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, 20 yıldır birbirinden güzel çocukların hayatımda yeri olduğu için çok mutluyum. Sizin de anneler gününüz kutlu olsun. Sevgiyle ❤️🌹

      Sil
  10. en sevdiğim çiçektir menekşe evim çok güneş almadığı için pek çiçek açmazlar ama ben yinede gidip gidip en çiçekli olanını alırım :)
    Anneler gününüz kutlu olsun ( biraz geç kaldım ama )

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizin de anneler gününüz kutlu olsun❤️🌹
      Menekşelerimi çok seviyorum. Zaman zaman bozulsalar da yenisini almayı ihmal etmiyorum. Neşe kaynağım onlar benim.

      Sil
  11. Anlamlı bir gün ancak bu kadar kısa ve öz anlatılırdı. Bütün annelerin Anneler Günü kutlu olsun...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim beni mutlu ettiniz❤️❤️🌹

      Sil
  12. Anneler gününüz kutlu olsun Tigris Hanımcığım. Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizin de anneler gününüz kutlu olsun şekercim.

      Sil

Öne Çıkan Yayın

Yalnızlığa Dair

Birine bağlanamayacak kadar        kalabalık yalnızlıklarım         var benim .  Tigris