1 Mayıs 2016 Pazar

1 Mayıs


Bugün 1 Mayıs İşçi Bayramı
Çocuk Kalbi kitabını bilmeyeniniz yoktur sanırım.Eğer varsa da başucu kitabı olacak güzellikte bir kitap olduğunu hatırlatmayı kendime bir görev olarak görürüm.
Enrico adındaki İtalyan bir çocuğun okul ve sosyal yaşamı hakkında, yazarın kendi oğlunun günlüğünden esinlenerek yazdığı, bir kitaptır. Bir çok dile çevrilen kitap eğitim bilim uzmanlarınca dünyanın en yararlı çocuk kitabı olarak kabul edilmiştir.
 Siz şimdi diyeceksiniz ki " Başlıkta 1 Mayıs yazıyor, bu kitapla ne alakası var  Tigris". Ben zaman zaman çocuk kalbini okurum, olaylardan kendime gereken dersleri çıkarırım. 
Bugün 1 Mayıs İşçi Bayramı "Emek ve Dayanışma Günü"
Çocuk kalbi kitabında Enrico'nun arkadaşı, duvarcı ustasının oğlu ile ilgili bölümde , babasının  Enrico'ya yazdığı mektupta işçinin, emekçinin, çalışanın alınterinin ,çalışmanın işaretlerinin kir olmayacağını, hiç aklımdan çıkmayan,Somadaki maden kazasında  göçük altından çıkarılan madencimizin canının kurtulduğuna bile sevinemeden , yaptığı işin izlerinden utanıp " Çizmelerimi çıkarayım mı, sedye kirlenmesin" sözlerinin başka türlü ifade edilemeyeceği güzellikte dile getirmiştir.

 
  kendi payıma düşen kısmını alıp sizlerin de payınıza düşenden faydalanmanızı diliyorum. 
Bütün İşçilerin Emekçilerin gününü gönülden kutluyorum. Sevgiyle.

 

18 yorum:

  1. Çocuk kalbi affeder ama unutmaz :)

    YanıtlaSil
  2. kitabı okudum ama hiç bir şey hatırlamıyorum.. okumalıyım belki tekrar..

    YanıtlaSil
  3. İşçi Bayramı Kutlu Olsun. Çalışmaktan aSLA utanmamali gurur duymalı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Alınteriyle yapılan her iş utanılmayı hak etmez

      Sil
  4. En kısa zamanda baş ucu kitaplarımın arasında yer alacak.. :) Kaleminize sağlık.

    YanıtlaSil
  5. okuyalı çok oldu ama etkilendiğimi hatırlıyorum tekrar okuma zamanı gelmiş.Teşekkürler :))

    YanıtlaSil
  6. Yeğenimin kitabıydı ... E o zaman ben de kendime edinmeliyim ...
    Harika olmuş , belirttiğiniz ayrıntılar ....
    Görmek gerekiyor , dikkatlice...
    Huzurlu geceler

    YanıtlaSil
  7. Çok güzel bir paylaşım. Teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  8. Harika bir eser canım dediğin gibi bir başucu kitabı. İşçi Bayramı kutlu olsun <3

    YanıtlaSil
  9. Yillar önce okumustum. Bulursam almancasini da okuyayim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tekrar tekrar okunmalı ve okutturulmalı sevgiyle 😉❤️

      Sil

Öne Çıkan Yayın

Yalnızlığa Dair

Birine bağlanamayacak kadar        kalabalık yalnızlıklarım         var benim .  Tigris