3 Mart 2016 Perşembe

Patates Salatası

Hanımlar, beyler patates salatasını sevmeyen var mı bilemiyorum, ama ben bayılıyorum. Şöyle bol limonlu ve bol acılı . Diyet programımda karbonhidratlara daha az yer verdiğim için patates de arada sırada tükettiğim besinlerden birisi. Patatesi salata olarak yemek bana ayrı bir keyif veriyor. Sizler nasıl yaparsınız bilmem ama ben genellikle şu şekilde yapıyorum.

Malzemeler:

4 orta boy haşlanmış patates
3-4 tane taze soğan
Yarım demet maydanoz
3-4 tane marul
Limon
Zeytinyağı
Pulbiber
Karabiber
Tuz
1 tane haşlanmış yumurta
5-6 tane zeytin

Yapılışı:

Patatesler haşlandıktan sonra , küp küp doğranır.taze soğan, maydanoz , marul ince ince doğranır. Tuz, karabiber, pulbiber  patateslere ilave edilerek karıştırılır. Damak tadınıza görez baharatlar azaltılır veya çoğaltılır.yeşillikler de ilave edilerek karıştırılır. En son limon ve zeytinyağı eklenir.
Üzeri haşlanmış yumurta ve zeytinlerle süslenir.

Not: Patates tuzu çektiği için tadına bakılarak tuz ilavesi yapılmalıdır. Ekşisi bol olunca lezzeti daha güzel ortaya çıkıyor. Marul isteğe bağlı olarak konulur. Ben salata olarak değil de başlı başına bir yemek olarak düşündüğüm için marul koymayı tercih ediyorum.

Basit ve bir o kadar da lezzetli patates salatası, günlerde garnitür olarak en çok yapılan salatalardan biridir. Bu salata balığın yanına da çok yakışıyor , şiddetle tavsiye ederim.


61 yorum:

  1. Çok güzel gözüküyor bende çok severim kadın gün'lerinin vazgeçilmezi :D Ellerinize sağlık :)

    http://menfiebrutas.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  2. çok severim ellerine sağlık. hatta ben nar ekşisi ile karıştırıyorum limonu tavsiye ederim. çok güzel gözüküyor afiyet olsun ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nar ekşisiyle pek aram yok . Limon daha lezzetli geliyor bana

      Sil
  3. çok severimm, çok sıkta yapıyorum bol limonlu, afiyet olsun ;)

    YanıtlaSil
  4. Bayılırım en sevdiğim salata....çok iştah açıcı, şeytan diyo kalk yap:) limon ve pul biber...afiyet olsun

    YanıtlaSil
  5. Sevilmez mi, yaz aylarında vazgeçemediğimiz bir lezzet, kışın nedense daha az yaptığımız doğrudur :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaz kış farketmez ;)) hele balığın yanında süper oluyor

      Sil
  6. çok güzel görünüyor.bende çok sever sık sık yaparım ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  7. Çok severim :))) ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  8. Bana patates olsun sadece :) Patates salatası, fırında patates, haşlanmış patates, patates bidesi, patates kebabı.. Patatesle ilgili herşeye bayılırım. Kızartması hariç. Kızartmanın yokluğunu hissetmem. Senin yanında olmalıydım ve sana eşlik etmeliydim bu enfes salatayı yerken. Ellerine sağlık :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de çok seviyorum patatesi. Ama eskisi kadar sık tüketmiyorum. ;))

      Sil
    2. Ahhhh keşke gelsen bak sana daha neler pişiririm ;))

      Sil
  9. önce instagramda gördüm ağzımın suları aktı şimdi de burda :) bayılırıımm patates salatasınaa :) ama annem de ben de en çok o patates haşlama kısmına üşeniyoruz :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aman şekerim tek dert haşlaması olsun. Koy ocağa o kaynar ;))

      Sil
  10. Patates salatası hiç sevilmez mi. Bol yeşillikli limonlu mmm :)

    YanıtlaSil
  11. Patates salatasına toz sumak da çok yakışıyor. Bilmem hiç denediniz mi?

    YanıtlaSil
  12. Sevilmez mi? Bayılırımmmmmmmm:)))Yumurta dilimleri ve yeşil zeytinler aklımı aldı, of canım çekti şimdi:)))eline sağlık. Makbule hanım ve sana katılıyorum, gerçekten sumaklı çok leziz oluyor, bol sumak koyuyorum ben de ve bol limon:)))ay yeter daha konuşursam gidip gece gece alışveriş yapmam gerekecek:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En kısa zamanda yapıp yiyin kütfen . Yoksa içime dert olacak ;)) haa yerken de hep Tigris gelsin aklınıza ;))) seviliyorsunuz

      Sil
  13. Çok severim patates salatasini.

    YanıtlaSil
  14. Acili,limonluca cok severim. Nefis gözüküyor..Patetes Taze ,yeni pistiginde glisemik degeri cok Yüksek...ama bir gün önceden haslarsaniz,buzdolabina bekletirseniz glisemik degeri yariya düsüyor..bir cok diyetisyenden de duydugum bir bilgidir..
    Afiyetler olsun,severmisiniz bilmem ama sumak cok yakisiyor...Sumacta cok saglikli Orac degeri en yükseklerden,Yüksek antioksidan

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu bilgiye bayıldımmmmm ;)) sumak çok severim . Bir dahaki sefere sumağı ihmal etmeyeceğim

      Sil
  15. Karbonhidratlı yiyecekler ne yazık ki şekerimi yükseltiyor.. Ama patetesin herşeyine bayılırım ben.

    YanıtlaSil
  16. Patates salatası ve kısır favorilerim. Tuzlu şeyleri seviyorum daha cok.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet kısır da listemde var. Ama bol acılısından ;))

      Sil
  17. Kesinlikle bende patates salatasını çok seviyorum.Hatta ben arada kırmızı lahana ve havuç rendesi de koyuyorum . Onlarda ayrı bir tat katıyor. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nedense ben alıştığım tadın dışında değişik bir tadı çok severek yiyemiyorum

      Sil
  18. ellerinize sağlık..leziz bir görüntüsü var..

    YanıtlaSil
  19. Ellerinize sağlık patates sevilmezmi? Her haliyle güzel bencede :). Bir de anne güncesinin de dediği gibi bol limon ve pul biberi nefisss valla tadından yenmez.:)))

    YanıtlaSil
  20. İçine marul ekleyerek yapmamıştım hiç.. Ama güzel omuştur mutlaka.. Ellerinize sağlık.. Yumurta dilimleri de bana annemin biz küçükken yaptığı yumurta salatasını hatırlattı.. Çocukken sevmezdim ama şimdi olsa yerim..:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Annem de hem patates salatasında hem de fasülye piyazında yumurta kullanır süslemede . Benim de gözüm arıyor ve tadı da güzel oluyor

      Sil
  21. Ellerine sağlık. Patates salatasını görünce ailecek yenen o eski pazar kahvaltı günlerimi hatırlatıyor.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel anıları çağrıştırması çok güzel

      Sil
  22. Patatese bayılırım Tigris :D Ömrümü patates yiyerek geçirebilirim, her türevini de severim ama yeşillik sevmediğim için salatanın içindeki patatesleri yiyebiliyorum sadece. :D Yeşillik fobimi aşmam gerek çünkü güzel görünüyooor, ellerine sağlık :))

    YanıtlaSil
  23. Çok nefis ve iştah açıcı. Hoş benim iştah hep kabarık. Ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  24. Kızım patates salatası yapar da ben gelip nasıl yapmış diye bakmaz mıyım?Ellerine sağlık Tigris'im.Sevgilerimle mutlu bir gün gece diliyorum.:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahhh canım Ece Ablacım kendi ellerimle size ikram etmek isterdim . Çay da içerdik bir de tatlı sohbetiniz ;)) ohhh sefamız olsun ;))

      Sil
  25. ben de bayılırım :-))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyleyse patatese bayılanlar klübüne hoş geldiniz ;))

      Sil
  26. ben sadece soğan ve maydonoz koyarak yapıyorum, yumurtayı ilk kez görüyorum , elinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  27. çok severimmm.. foto da iştah açıcı duruyor :)

    YanıtlaSil
  28. Haşlanmış patates, baharatla bol yeşillikle ne güzel öğün :)

    YanıtlaSil
  29. Bayılırız ailecek ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  30. Çok severim...Ellerine sağlık..

    YanıtlaSil

Öne Çıkan Yayın

Yalnızlığa Dair

Birine bağlanamayacak kadar        kalabalık yalnızlıklarım         var benim .  Tigris