28 Mart 2016 Pazartesi

Nostaljik Pazartesi:15 Çocukluğumdan Kalan



Çocukluğumdan Kalan Avon  denilince çocukluk günlerim aklıma gelir.seksenli yılların başında  Türkiye' de daha adı  bilinmezken teyzem Almanya'da Avon'un temsilciliğini yapıyordu. Her gelişinde  parfümlerinden  ve diğer makyaj malzemelerinden anneme getirirdi.Ben en çok tester parfümlerine bayılırdım. Beni öpen hanımlar  "sen ne kadar güzel kokuyorsun" derlerdi.annemin en kıymetli makyaj malzemelerine imrenerek bakardım, bazen de gizlice yüzüme sürerdim. Hele kırmızı rujuna bayılırdım.Resimdeki bu makyaj ürünleri çocukluğumun en güzel anısı olarak evimde en güzel yerde duruyorlar.Yıllar sonra Türkiye'de Avon duyulmaya başlayınca tanıdık kokular benim o günlere özlem dolu bakışım oldu. 

44 yorum:

  1. Annemin de çeyiz zamanında teyzemin Almanya'dan getirdiği Avon'un ruju ve pudrası duruyor hala. Neredeyse hiç kullanmamış ama atmamış da :)
    Hepsi birer anı. Ne güzel sizinkiler de.

    YanıtlaSil
  2. Vayy vay vay bize de güzel bir nostalji oldu teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  3. Avon kokulara beni de eskiye goturuyor :)

    YanıtlaSil
  4. Aaa çok değişikmiş ama senin nostaljik yazılarını çok seviyorum :)

    YanıtlaSil
  5. Avonun geçmişinin bu kadar eski olduğunu bilmiyordum. Şimdi herkesin ulaşabileceği noktada. Güzel bir nostalji olmuş sizin için. Sevgiler... https://bizimmutfakdan.wordpress.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim hatırladığımdan da eskidir belkide :))

      Sil
  6. Güzel bir nostalji yazısı olmuş:) Sevgiler.

    YanıtlaSil
  7. Bende bilmiyordum bu kadar eski olduğunu :) Güzel yazı olmuş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sahi ne zaman kurulmuş avon bir araştırayım ;))

      Sil
  8. Selam, ben geldim :)) Avon'un kokulu kremleri var hani, ben onları çok seviyorum. Özellikle yanımda parfümüm yoksa onlardan kullanıyordum ve herkes hangi parfümü kullanıyorsun diye merak ediyordu. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay hoşgeldin şekercim ;)))
      Avon herkesin favorisi ;))

      Sil
  9. Avon evet ya çocukken Almanyadan çok gelirdi.hatta annemin atmadığı boş krem kutuları var ama çok orjinal. birgün bulursam göstereyim buradan sana. Kalitesi azcık bozuldu mu ne.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet evet görmek isterim . ;))
      Aynen ben de aynı fikirdeyim eski kalitesi yok .

      Sil
  10. Ne güzel bir anı yazısı, Ah o tester parfümler sanırım kız erkek fark etmiyor küçükken :)

    YanıtlaSil
  11. Ne güzel şeyler biriktiriyordum sen...yaşanmışlık kokan her şey benim için de çok özel. Avon eskilerden biraz daha ulaşılmazdı. Benim içinde bir kokusu çok özel hala

    YanıtlaSil
  12. Aaa çok şaşırdım ben de avonun bu kadar eski olduğunu bilmiyordum, çok güzeller :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de bugün araştırdım meğer daha eskilere dayanıyormuş. 1886 kuruluş tatihi detaylı bilgi avonun sitesinde var

      Sil
  13. Topuklu ayakkabılar, makyaj malzemeleri, parfümler... Özellikle kız çocukların anneye ait eşyalar arasında karıştırmaya bayıldıkları eşyalar. O yaşlarda nasıl da büyümek isterler...

    YanıtlaSil
  14. Senin makyaj malzemelerini seveyim ben.Tatlı Tigris'im miymiş o :))Benim kızlar da habire alırlar Avondan.Sevgimle Tigris'imm benim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hehehe annemden kaçırdıklarım ;)))
      Canım Ece ablacımmmm mutlu akşamlarınız olsun sevgiyle ;))))

      Sil
    2. Mutlu akşamlar bir tanem :))

      Sil
  15. merhabalar :)
    o testırlardan ablamda da vardı denemeyi ben de çok severdim :)
    sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba hoş geldiniz. Ne iyi ettiniz de geldiniz ;)))) sevgiyle..
      En çok da kapaklarının kolay açılıp kapanmasını severdim. Şimdikiler öyle değil

      Sil
  16. Avon, kaç neslin çocukluğu, ortak noktası olmuş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahhh ne güzel aynı hislerde o günleri yaşamak :))

      Sil
  17. Ne kadar güzel bir anı:) Çocukluk anıları çok hoş oluyor. O günlerden kalanlarla canlandırıyorum ben de:))

    YanıtlaSil
  18. Nostaljik pazartesiye, bir salı yorumu olsun bendende tigrisim herkes gelmiş yorum bırakmış ben yine geç kalmışım :) ama bak bu da ne olursa olsun he.r şekilde takipte okduğumu gösteriyor değilmi :)) yine çok güzel anlatmışsın bir an o testerlerden olsada sürsem dedim :) kucak dolusu mis kokulu sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canımsınnn ;))) biliyorum ki her zaman takipte olduğunu . Seviyorum seniiii ;)))

      Sil
  19. Bir almancı teyzede benim vardı.Üstelik birde teyze kızı varki orada güzellik uzmanı aynı zamanda kuaför neler getirdi,neler sağolsunlar,bavullarını ne zaman açacaklar diye beklerdik valla.Çocukluk neyse getirdikleri herşey çok kıymetliydi.sanırım büyüklerimizin abartıları bize yansıyordu.Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahahaha çok doğru, o zamanlar burada olmayan şeyler nasıl güzel geliyorduysa artık gözümüze, şimdi daha güzelleri ülkemizde var

      Sil
  20. Gerçekten cocuklugumuzdan kalan bir marka.

    YanıtlaSil
  21. ben de çok sonradan tanıdım bu markayı.. Bu güzel kokularla herkesten önce tanıştığınız için çok şanslısınız..:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ama şindikilerde o eski büyü yok . Avon kullanmıyorum artık

      Sil
  22. Benim teyzem de testere ruj getirirdi bana :))

    YanıtlaSil

Öne Çıkan Yayın

Yalnızlığa Dair

Birine bağlanamayacak kadar        kalabalık yalnızlıklarım         var benim .  Tigris