13 Mart 2016 Pazar

Karnabahar Salatası


Sağlıklı beslenme tariflerime bir yenisini ekliyorum . İşte karşınızda nefis karnabahar salatası. Çok sağlıklı ve doyurucu olmasını unutmadan, onun  şifasından yararlanmak gerek. Gerçi karnabaharın pişerken yaydığı kokusu yüzünden yemeyen ve sevmeyen çok kişi var , özellikle de çocukların pek  severek yediği besinler arasında değil. Onlara tavsiyem ,eğer kilo sorununuz yoksa , bir de beşamel soslu bol kaşarlı deneyin derim . İsteyenlere bir de beşamel soslu karnabahar tarifimi verebilirim.Ben bu salataya ana öğün gözüyle bakıyorum ama  et ve tavuk yemeklerinizin yanına yakışacak harika bir garnitür .Gelelim tarifine,
 
Malzemeler:

1 tane orta boy karnabahar
Yarım demet maydanoz
 Yarım Limon
 1 tatlı kaşığıZeytinyağı
 3 diş Sarımsak
 3-4 tane zeytin
 Tuz
 Pulbiber

Yapılışı:

Karnabaharlar ayıklanıp, küçük olmayacak şekilde parçalara ayrıldıktan sonra, kaynayan suda kısa sürede haşlanır. Eğer çok haşlanırsa dağılır ve bütün besin değerini yitirir.
  Haşlanan karnabaharlar tabağa alınarak soğutulur.
Sarımsaklar soyulup dövülür. Zeytinyağı, tuz, dövülmüş sarımsak ve limon eklenerek sos hazırlanır. Sos karnabaharların üzerine dökülerek, bir kaç saat sosu çekmesi için dinlendirilir.kıyılmış maydanoz pulbiber ve zeytinlerle salata süslenerek servis yapılır.
Not: Vücuda birçok faydası olan karnabahar, gut hastalığı olanlar ve böbrek taşı olanların az miktarda tüketmeleri konusunda uzmanların uyarısı vardır.




41 yorum:

  1. Bu tarifi akşam yapacağım :)

    YanıtlaSil
  2. Çok güzelll ama bu. Eline sağlık Tigris :)

    YanıtlaSil
  3. Karnabaharı yoğurt olduğu sürece her şekilde yiyebilirim :) Yoğrtsuz lezzetsiz geliyor biraz bana :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beşamel sosla bir denemelisin o zaman gör bakalım nasıl lezzetli bir şey oluyor ;))

      Sil
  4. Zyağı limon sarımsak her şeye dökülebiliyor değil mi :) Ben kızartmasını severim (yine kilo sorunu olmayanlar için :D)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Muhteşe üçlü diyebiliriz ;)) kızartması da nefis olur. Sarımsaklı yoğurtla hele ohhh ağzım sulandı

      Sil
  5. Merhaba,

    Ellerinize sağlık. Sahiden de karnabahar haşlanırken başka, piştikten sonra başka. Muhtemelen sevmeyenlerin önemli bir kısmı da haşlanırkenki kokusunu duydukları için bu kararı almışlardır :) Yemek konusunda size hiçbir katkım olamaz ama dil konusunda minicik bir şey söyleyeyim. O sebzemizin adı "karnabahar"dır.

    Renkli günler!

    YanıtlaSil
  6. hiç denememiştm salatasını. eline sağlık. ben de geçen gün kavurmasını yapmıştım. karnabaharı seviyorum ben yaa :)

    YanıtlaSil
  7. Karnabaharı hiç sevmem, salatasının tadını merak ettim şimdi

    YanıtlaSil
  8. Benlik tam:) süper en son yediğim karnabahar salatasının tadı hala damağımda, şimdi de siz onu hatırlattınız bana, yapayım bari kısa zamanda:)))
    Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Böyle faydalı yiyeceklere özenen insanlar oldu mu hoşuma gidiyor. Evet en kısa zamanda yemelisiniz ;)))

      Sil
  9. Çok denemek isterim fakat evde yalnızken :) Çok sevmeme rağmen karnıbaharı evdekilere bir türlü yediremiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evde kimse yokken pişirebilirsiniz ;)) beşamel soslusunu tavsiye ederim :))

      Sil
  10. Ben de kızartıp, sarımsaklı yoğurtla çok seviyorum. Ama sık yaptığım bir şey değil, yağ çekiyor ne de olsa. Bunu denememiştim daha sağlıklı. Eline sağlık. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hem sağlıklı hem çok keziz oluyor. Zeytinyağı limon sarımsak üçlüsü ve maydanozun raiyası offf ki ne offf ;))

      Sil
  11. ay bugün ben de karnıbahar yemeği yapmıştım yaaa bunu bilmiyom yaparım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yap şekercim, yerken de beni hatırla ama ;))))

      Sil
  12. Salataları severim ama karnabahar salatası hiç yemedim acaba nasıl bir şey :)

    YanıtlaSil
  13. Karnabaharı çok severim, çok lezzetli görünüyor ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  14. Nefiss görünüyor ellerinize sağlık :). Karnabaharı her şekilde yerim ben, çok severim. Bu salatayıda hemen yapacağım hazır dolabımda küçük bir karnabahar varken :). Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ooo süper yerken haberim olsun geliyorum hemen ;)))

      Sil
  15. Çok severim, limonlu limonlu, brokolisi de güzel olur. Oh sağlıklı yaşam, elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet brokoli versiyonunu da yapıyorum. Ama karnabahar favorim ;))

      Sil
  16. karnabaharı ben de çok severim..

    YanıtlaSil
  17. Bende severek yapıyorum bu salatayı, dereotu ve küp küp doğradığım kırmızı biber de çok yakışıyor..Elinize sağlık hatırlatmanız iyi oldu:)

    YanıtlaSil
  18. Güzel görünüyor eline saglik.

    YanıtlaSil
  19. Çok güzel gözüküyor ellerinize sağlık ama beşamelleyi tercih ederim sanırım:))

    YanıtlaSil
  20. Böyle tariflerle yaşamaya alıştıktan sonra 17 kilo vermiş biri olarak görünce hemen geldim ve mutlaka deneyeceğim :) Teşekkürler tarif için ben bayıldım :)

    YanıtlaSil

Öne Çıkan Yayın

Yalnızlığa Dair

Birine bağlanamayacak kadar        kalabalık yalnızlıklarım         var benim .  Tigris