7 Mart 2016 Pazartesi

Nostaljik Pazartesi: 13 Emekçi Kadınlar

Geçen sene 8 Martta yayınladığım yazıya bakıyorum da değişen çok şey var ama değişimler hep kötü yönde.Kaç kadın daha  şiddete  maruz kaldı ve kaç kadın öldürüldü. Kadınlar için Emekçi kadınlar için  yapılan hiç mi iyi bir şey yok. İndirim yapıyorlar ya yetmez mi?                                            

Son günlerde nereye baksam Kadınlar Günü İndirimi ,  kadınlar Gününe özel vb yazıları görüyorum . Genellikle kozmetik firmalarının indirimleri.Telefonuma gelen mesaj ve mailler de cabası .Her yıl 8 Mart "Dünya Emekçi Kadınlar Günü "olarak kutlanıyor .Ama nedense gördüğüm yazılarda emekçi kısmında kısaltmaya gidilip "kadınlar günü " olarak lanse ediliyor.  Peki kimdir emekçi kadın ? Bana soracak olursanız böyle bir günün olduğundan habersiz , bin yıllık Anadolumun kültürüyle hamurunu yoğurup , eşine , çocuğuna sunan sırasında tarlada , bağda çalışan , kılı kırk yaran  bunun karşılığında maddi bir geliri olmayan nasırlı  ellerinin  en büyük süsünü yine doğadan alan hakiki Anadolu kadını .Bugün ne giysem , şu kozmetik firmasında indirim varmış , saçımı koyu kestaneden az açık kestane mi yapsam gibi şeylerle uğraşmayan , bir günlük bir de yabanlık kıyafetiyle ömrünü geçiren ,bayramdan bayrama yaktığı kınası en önemli  süsü olan , Anadolu  Kadını yanında şehirlerde yaşayan çalışıp üreten , karşılığında maaşını alan ancak , moda , giyim , kozmetik içinde boğulup kalan kadıncıklar . Şimdi söyleyin bana kadınlar gününe özel indirimler , kadınlar günü , kadınlar , kadın ... Neyin indirimi, Kimin günü .Kimindir Emekçi Kadınlar Günü ? 

28 yorum:

  1. Hiçbir zaman yaptıklarının karşılığını alamayan kadınları köyde çalışan, şehirde çalışan, süslenen, süslenmeyen diye ayırmak hoş mu bilemiyorum. Herkes varolduğu yerde olması gerektiği gibi yaşıyor. Elbetteki tarlada çalışan da olacak holdinglerde de. Ve elbette ki bugün her ikisinin de hatta hiç çalışmayanların da günü. Böyle bir ayrımı kabul edemem.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Burada ayrımcılık yapma sebebim , böyle bir günün bile kapitalizmin oyuncağı olarak kullanılmasına dikkat çekmekti. Kaldı ki Dünua emekçi kadınlar günü ismi kadınlar günü olarak kestirilip atılıyor. kadın sadece holdinglerde çalışanlar olarak algılanıyor .

      Sil
    2. Ben şahsen hep ılımlı yorumdan yanayım.Bakış açılarımız ne kadar değişik olsa da, bir asgari müşterek zaten var.O da kadının daha layık olduğu yere yükselemediği ve can güvenliğinin olmadığıdır.Bu vatanımızın gerçekleri.Çile çekenle çekmeyen asla bir olmaz.Kader diye de bir şey var.Biz birbirimizi anlamayı denemezsek, günümüzün ne önemi var ki?

      Sil
    3. İşte tam da bu yüzden her kadın her kadına sahip çıkmalı. O şu bu diye bir kadın diğerini ayırıyorsa daha nice kadınlar günü kutlamasında böyle şeyler konuşmaya devam ederiz.

      Sil
  2. Her kadın her gün hatırlanmayı hakkeder, şimdiye kadar geçirdiğimiz diğer günler de olduğu gibi, ama işte bırakın da bugün daha bi önemli olsun diyen kadınlarımızda var değil mi! Kutlu olsun o zaman :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kadınlar günü değil emekçi kadınlar günü bu çok önemli bir farktır

      Sil
  3. Dünya Çalışan Kadınlar Günü sonradan Dünya Kadınlar Gününe dönüştürülmüş. Bazı yerlerde öyle bir hal almış ki, sevgililer günündeki gibi erkekler sevgililerine ya da eşlerine kadınlara verir olmuş. Esasen 8 Mart, ülkede kadının sosyo-politik konumunun tartışılması gereken bir gün. Kadına yapılan baskı ve şiddet, meclisteki kadın oranındaki dengesizlik vb. tartışılacağı yerde bir çiçekle geçiştirilemez. Ben de yazının yanındaki resmin emekçi kadınlarla alakasını anlayamadım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O resim bu yörenin kadınlarının giydiği kıyafet , has anadolu kadınını ifade ediyor. Onlar da tarlada bağda emekçilik yapıyorlar

      Sil
    2. Bu yaşıma geldim.Hala olaylara insanlara ön yargıyla bakmam.Senin medeni bir hanım olduğunu biz biliyoruz Tigris'im.Kaystros kardeşim bazı yerlerde dönüştürüldüğü hallerden bahsetmiş.Dönüştürülmesi,zaten amacı saptırmış.Ondan saptıranlar sorumlu. Hediyeden,kutlamadan nasibini alamayan nice kadınlar var,çile içinde yaşayan. Kadın cinsinin belli bir yere oturtulamamasından ve çok uç yaşam örneklerinden gidersek bir sonuca varamayız ki..Bizim bu günden anladığımız zaten ''Oh ne güzel kutlanacak bir gün daha çıktı''değil,aslolan emeklerimize rağmen layık olduğumuz yerde olamadığımızdan sıkıntımız.Aynı memleketin fertleri olarak uyuşamamamız da ayrı bir sorun zaten.Empati burada tek eksik bence..Düzen olmayınca müşterek de olmaz.Biz ne söylersek boş.

      Sil
  4. İçler acısı sorunumuza değinmiş ve ne güzel yazmışsın Tigris'im.Biz çocukluğumuz Orta Anadolu'da geçtiği için, yakinen şahit olduğum şeyler de oldu. En azından beş çocuk büyütürken sırf kültür farklılığından dolayı, babamın annemin emeklerini hiçe saymak ve her fırsatta onu önümüzde eğitime sokmak gibi mesleğinin ağırlığına yakışmayacak haller sergilemesi, erkenden vefat eden annemin de bir erken sonu oldu. Hakları verilmeyen kadınların ancak gururla ve başları dimdik duracakları gün.Allah ezilen manevi, ya da maddi işkence gören tüm kadınların yardımcısı olsun. Sevgilerimle canım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ece Ablacım çok teşekkür ederim , bir siz yazımın amacını anlamışsınz . Üzülerek söylüyorum ki arkadaşlarım beni yanlış anlamışlar . Yorumlar içimi acıttı

      Sil
  5. Ilk kutlandigi zamandaki anlamini çoktan kaybedip ticarete dönüstü.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hay yaşa yaaaa , tam da demek istediğim buydu

      Sil
  6. Nerede olursa olsun ben bütün kadınların emekçi olduğunu düşünüyorum. Hepimiz şu veya bu şekilde haksızlığa uğruyoruz. Birlik olmalıyız ki güçlü olalım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Burada dikkat çekmek istediğim konu yeterince anlaşılmamış üzüldüm . Kapitalizmin oyuncağı olmuş bir gün istemiyorum ben . Şehirdeki kadın kadın da tarladaki emekçi kadın değil de ya nedir

      Sil
    2. senin ne anlatmak istediğini anladım. bugünü kutlayanlar, anlamını bilen bizler beyaz yaka diyelim bir nevi. işte kadın dayanışması istiyorsan bugunden haberi olmayan, haklarını bilmeyen ya da savunamayan kadınlara destek çıkabilirsin. ben aile bak. çalışan biri olarak farklı şeyler yapılsın çok isterdim.

      Sil
  7. indirimlerle, kampanyalarla, biraz da karanfil dağıtılarak geçirilen bir gün işte. yarın iki etkinlik var katılacağım. birinde şiir dinletisi konuşmalar v.s, diğerinde de karanfil....keşke başka şeyler yapabilseydik kendimiz için.
    mesela mesela doğum izni uzatılsa anneler çocuklarıyla daha çok kalsalar, hamileler daha iyi şartlarda çalışsa, kadın koruma kanunları sadece şiddeti önlemese kadınları aktif hale getirecek, bilinçlendirecek ücretsiz hizmetler sunulsa...oyyy çok şey var. yarın ki izlenmimlerimi yeniden paylaşacağım. hatırlattığın için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oyyy neysrki beni anlayan insanlar da var.

      Sil
    2. Ah ah,, ablam doğum yapacagi gun oglene kadar çalıştı, sezeryan sonrasi daha 8.gun işe başladı.. İşten çıkarılmamak için.. O sırada 9aylik hamile ben ilgilendim yeni doğmuş bebekle..hangimize yazik..3umuz icin birbirinden zor..Yarami kanattin anne.guncesi..

      Sil
  8. Tabii ki de bu elleri öpülesi gerçek emekçi kadınların günüdür...
    Ama kaç kişi biliyor kıymetlerini.
    Günün anlam ve önemi ile ilgili etkili bir yazıydı.
    Yüreğinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim . Yazımda ne demek istediğimi doğru olarak ifade ettiğiniz için

      Sil
  9. Merhabalar.
    Çilekeş, vefakar kadınlarımızın 8 Mart Dünya Kadınlar Günü'nü kutlarım. Onlar bu alemin en güzel varlıklarıdır. Onların kıymetini bilmedikleri gibi, bir de onlara kalkan eller var ya, o eller kırılsın inşAllah!
    Selam ve dualarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahhhh ah nedir bu ülkemin kadınlarının düştüğü hal

      Sil
  10. Tigris cim bu.yeni acemi blogger sana bir soru sorsa, sanki.bir kac blogta.daha gördüm bu nostaljik pazartesi olayını, bu da bir mim gibi bir sey mi, ya da etkinlik tarzi.. Nedendir nedir bu nostaljik pazartesi: ) blogta biraz bakındım ama konuyla alakali bir.yazi.göremedim: ) anlayışın ve vereceğini umduğum bilgiler icin teşekkürler: )

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seve seve cevaplarım . Eski bir etkinlik. Bloğunuzda çok önceden yayınladığınız yayınları her pazartesi tekrar paylaşıyoruz . Yeni takipçilerimiz eski yayınlarımızı tekrar görsünler diye.

      Sil
    2. himm.. iyiymiş.. teşekkür ederim :)

      Sil
  11. maalesef canim hepsi tuketim stratejileri. emekciyi dusunen yok.

    YanıtlaSil

Öne Çıkan Yayın

Yalnızlığa Dair

Birine bağlanamayacak kadar        kalabalık yalnızlıklarım         var benim .  Tigris