27 Mart 2016 Pazar

Haftanın Şanslısı

 
 Yıllardır  pazar günü evimizin değişmeyen artık gelenek halini alan  şeyi zorluğuyla ün yapmış  pazar bulmacasının çözülmesidir. Bazen akşama kadar bazen de öğlende bitirmeyi başardığımız pazar bulmacası sayesinde kazandığımız bir kitaplık dolusu kitabımız var. Eskiden internet yokken , bulmacayı çözmek tam bir ritüeldi. Kütüphanemizdeki otuz küsür çeşit sözlük masa üzerine çıkar, ansiklopediler hiç yerinde duramadıklarından tozlanmaya bile fırsat bulamazlardı. Hatta şehirde bulmaca çözenlerle oluşan dostluk sayesinde bulunamayan cevaplar imece usulüyle çözülürdü. Dikkatle çözülüp adrese postalanan bulmacanın cevabı için on beş gün beklenirdi. Babam her hafta birimizin adını yazar gönderir. O hafta kimin adına kitap ödülü çıkmışsa evde bayram havası eserdi. Bu geleneğimiz hala devam ediyor. Eskisi kadar olmasa da arada bir kitap ödülü kazanıyoruz. Şimdilerde internet sayesinde çözümü kolay hale geldi. Hatta facebookta bulmaca çözerler grubu oluşturulduğundan bulunamayan cevaplar gruptan kolaylıkla öğrenilebiliyor.
   Bu haftanın şanslısı bilin bakalım kim ? Tabiki de bendeniz. Bir kaç gün sonra postacı kapıyı çalar kargonuz var diye.
 Siz de bulmaca çözüyor musnuz , kitap ödülü kazandınız mı hiç ? 

34 yorum:

  1. yaaa ben böyle bir şey olduğunu bilmiyordum ne güzelmişş :) hele aile geleneği haline getirmenize bayıldımm hangi kitap gelecek acabaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim . Kitaba dikkat etmedim . Gelince söylerim artık ;))

      Sil
  2. Tebrik ederim güle güle oku:)

    YanıtlaSil
  3. Harikaaaasınızzz:)
    Bu yazı, çok hoş anılarımı hatırlattı bana da... Benim babam da bulmaca severdi ve başarılıydı da fazlasıyla, hayran olduğum yüzlerce özelliğinden sadece biriydi bu... onunla kazandım bulmaca yeteneğimi ve hevesimi:)
    Hem eskileri hem de bir an bile unutmadığım babamı hatırlattınız bana:( teşekkür ederim...

    YanıtlaSil
  4. Hiç denk gelmedim ama bulmaca çözüp ansiklopedi, sözlük kazanıldığını hep bilirdim ufakken. Hala bunun devam etmesiyse güzel bir olay. Merak ettim, acaba hangi kitap gelecek :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Var olmaz mı :))) kitabın asına dikkat etmedim . Gazete annemlerde kaldı. Kitap gelince söylerim adını

      Sil
  5. Ay ne güzel di bulmaca çözmek. Demek hala devam ediyor

    YanıtlaSil
  6. Biz de bulmaca çözeriz hep ama ödül için bulmacayı gazeteye göndermedik hiç. Sadece bulmacayı bütünüyle çözmemiz bizi mutlu ederdi. Sözlüklerimiz olsa da ona izin vermezdik kendimize. Sadece birbirimizin görüşüyle yetinirdik. Bilemediğimiz bulmaca sorusunun cevabı da ertesi günü verilirdi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu bulmaca katiyen sözlüksüz çözülmez . Öyle sorular var ki hayatta bilinmez cevabı

      Sil
  7. Tebrik ederim bu bence nadide bir davranış Bulmaca çözmesini çok severim boş zamanlarımda bulmaca bulursam çözerim. Ama bundan bir hediye kazanmak aklımın ucundan bile geçmedi :)

    YanıtlaSil
  8. Tebrik ederim.. Ben hiç bulmaca göndermemiştim. Sizinki aileden kalan güzel bir alışkanlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim , tavsiye ederim ;)) sevgiyle

      Sil
  9. Çok severdim çözmesini ama uzunn zamandır hiçç ilgilenmiyorum kitap ödülü harikaymış öğretmenim.

    YanıtlaSil
  10. Tebrik ederim. Geçen gün markette ambalajlama kısmına bulmaca gazetesi koymuşlar, çaktırmadan aldım :) Kaçırmam :)

    YanıtlaSil
  11. Kitap mı kazandın? Ben de çocukken gönderirdim ablamla ama hiçbirşey kazanmadık :) bulmaca çok keyifli bir oyun hem kelime hazinesi de genişliyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle . Bir kitaplık dolusu kitabımız oldu :))

      Sil
  12. ben de kazanmıştım bir kere çok sevinmiştim..

    YanıtlaSil
  13. Gençken çözerdim özellikle Hürriyet'in bulmacalarını çok severdim.Ama artık eskisi
    gibi tat vermiyor, oyalanacak o kadar çok şey var ki..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tüfek icad oldu mertlik bozuldu ;)))) o akıllı telefonlarda ne ararsanız var

      Sil
  14. Yıllarca bulmaca çözdüm ama kitap veren bulmacadan hiç haberim yoktu, niye haberim yoktu ki olsa hiç kaçırmazdım valla :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hala var şekercim bence şansını denemelisin ;))

      Sil
  15. Ne güzel, güle güle okuyun hediyenizi:) Ben çocukken bir çocuk dergisindeki bulmacadan kitap kazanmıştım. Hem de Atatürk'le ilgiliydi. Aklıma getirdiniz şimdi, ne hoş!

    YanıtlaSil
  16. Ben pul defteri kazanmıştım :)
    İnternette bulmaca çözme gruplarının olduğunu ilk kez sizden duyuyorum. Adalet dışı buldum bunu açıkçası.
    Şansınızın devam etmesi dileğimle :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla o gruplar aynı yarışmaya gönderiyorlar bulmacaları ;))) tamamen şans

      Sil

Öne Çıkan Yayın

Yalnızlığa Dair

Birine bağlanamayacak kadar        kalabalık yalnızlıklarım         var benim .  Tigris