2 Mart 2015 Pazartesi

Pardon Parfümünüzün Adı nedir?

Parfüm , Latince kokulu duman "perfumum" kelimesinden gelmektedir .tarihi Mısırlılara kadar uzanan ,önceleri ölüler için sonrasında kötü kokuları bastırmak için kulanılır olmuştur.Fransa parfümün merkezi olunca koku endüstrisi büyük gelişme yaşamış , en az parfüm kadar şişeleri de özel olmuştur.günümüzde Parfüm  adeta kişiliğimizin imzası haline gelmiştir.
 Parfümlere olan düşkünlüğüm , güzel kokmanın  insanlar üzerinde olumlu etkiler , enerjiler bırakmasından geliyor.
Parfümlerimi o günkü ruh halime, mevsime , gece ya da günlük kullanıma göre belirlerim. 
Herhangi bir olumsuz anı çağrıştıran kokuyu çok beğensem de bir daha asla kullanamam.yolda bazen önümün kesilip "pardon parfümünüzün adı nedir ?"sorusuyla sıkça karşılaşıyorum.Her tenin kokuyu yayma şekli başkadır. Çok beğendiğim , ancak denediğimde kendimin bile tahammül edemeyeceği kokular  olabiliyor. Parfüm seçerken ,eğer imkanım varsa önce denerim , ve ertesi gün alıp almayacağıma karar veririm . Koku seçimim her seferinde farklılık gösterse de Loccitane Fleur Cherie , Yves Rocher Comme une Evidence ,Avon Soft Musk vazgeçilmezlerim arasındadır.Resimde parfümlerimin sadece bir kısmı yer almakta ,güzel kokmayı çok seviyorum ne yapayım ? ;)

11 yorum:

  1. Hiç sormayın. benim parfümümün adı alerji :(
    Ben kullanamadığım gibi evde hiç kimseye de kullandırmıyorum
    parfümlerin yeri aynanın önüdür. Bizim evde parfümlerin yeri kapının dışındaki ayakkabılık :(
    Evden çıkınca kullanabiliyor ev halkı parfümü..
    aksi halde benim hapşırık krizlerime tahammül etmeleri gerekiyor. Öylesi daha zor tabi.....

    YanıtlaSil
  2. Ay kıyamam çok zor durum. Bazı parffümler bende de alerji yapabiliyor. Çok zor

    YanıtlaSil
  3. Hoşgeldiniz hoşluklar getirdiniz , böoğumu beğenmeniz beni çok. Utlu etti . Etkinliğe mutlaka katılacağım sevlerimle

    YanıtlaSil
  4. Yves rocher naturelle kullanmıştım bende.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bana hediye edilen parfüm, daha kullanmadım ama yaza uygun olduğunu düşünüyorum

      Sil
  5. Konu parfüm olunca ve okuyunca kayıtsız kalamadım bu yazıya:)
    Tam bir koku düşkünüyümdür. Tazı burnu gibi burnum olduğunu söyler çevremdekiler. Hangi parfümün içinde ne var bilirim ya da kokladığım bir kokunun adını söylemekte üstüme yoktur. (daha önce bi kere koklamış olmam yeterlidir) Orjinal parfüm kullanmakta en büyük zaafımdır. Sürekli indirimleri takip ederim bu yüzden:)
    Amma çok yazdım:) Şu anda da Lancome La Vie Est Belle kullanıyorum. Belki biraz ağır ama muhteşem kalıcı bir koku;)
    Sevgilerle ve gülüşlerle...

    YanıtlaSil
  6. parfümsüz asla diyenlerdenim ama ben cok çeşit değilde takıldımmı bir tanesine takılırım :) yaz ayrı kış ayrı ama 1 er tane :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Buradakilerin hepsini hergün değil çok farklı zamanlarda kullanıyorum. Hatta kullanmadıklarım da var

      Sil
  7. Suan bu resimde büyük bir hazine görüyorum ben 😊:-)

    YanıtlaSil

Öne Çıkan Yayın

Yalnızlığa Dair

Birine bağlanamayacak kadar        kalabalık yalnızlıklarım         var benim .  Tigris