9 Mart 2015 Pazartesi

Bir Kutu Safranbolu

                               
       
Mesleğimin ilk dört yılı Kastamonu'da geçti . Dolu dolu dört yıl. Özü bozulmamış bir Anadolu Kasabasıdır Kastamonu . İnsanı size kucak açar , büyük değer verir.Uzun  yıllar geçmiş olmasına rağmen  oradaki dostlarımla hala görüşürüz . Kastamonu'da yaşadığım sıralarda birçok ilçesi ve yakın şehirleri dostlarım sayesinde görme fırsatım oldu. Safranbolu ile tanışmam da böyle bir gezi sayesinde olmuştu.Tarihi konakları el değmemiş dokusuyla bambaşka bir zamanın kapısından içeri giriyormuşum hissine kapılmıştım. Tabiki yöresel lezzetleri.Bunlardan  en meşhuru  gittiğimde mutlaka o tadın keyfine yeniden varmak istediğim  çifte kavrulmuş lokumu. Geçenlerde bir tanıdık Safranbolu'ya gideceğini söyleyince , gezip görecekleri yerleri bir bir söyledim Ve tabiki lokumdan da bahsettim. Gelirken bana bir kutu "Safranbolu " getirmiş. Tarifsiz duygular içinde , bir lokum tanesinin  damağımdaki lezzeti , burnumu sızlatan raihasına karışmış anılar,  bir bir saklandıkları yerlerinden çıktılar.Sade kahvemin en yakın sırdaşı olarak beni anılarımın yolculuğunda , yüzümde beliren buruk bir tebessümle ,yalnız bırakmadılar.

23 yorum:

  1. Afiyetle yiyin :) Bu sayede anılara hoş bir yolculuk olur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim.her bir lokum tanesi güzel bir anın kapısını aralıyor.;))

      Sil
  2. Ben de Bartın'da yaşıyorum ve fırsat buldukça Safranbolu'ya giderim. Manevi bir huzuru vardır oranın, ayrıca yaprak helvası ve safran kolonyası da favorimdir

    YanıtlaSil
  3. Yeni yerler, yeni hayatlar, yeni kokular...
    Ne güzel anılara gitmişsiniz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel anlar hiç umm adığınız bir zamanda ceee ee yapıyor ;))

      Sil
  4. Ayy Tigrisciğim benim yerime de ye harika görünüyorlar :) Afiyetler olsun :)

    YanıtlaSil
  5. Afiyet olsun çok güzeldir. Bi de çifte kavrulmuş olunca:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahh bak nasılda isterdim böyle tatlı blog dostlarıma kendi ellerimle kahve yapıp yanında bu lokumlardan ikram etmeyi ;))

      Sil
  6. Güzeldir benim memleketimin lokumları...:) Bir de safranlısı vardır o da favorimdir. Yolun düşerse bir daha oralara beklerim canım :) Tabi bende oralarda o zaman olabilirsem :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Safranbolu çok büyülü bir kent , yolum bir daha ne zaman düşer bilemem ama , kalbim hep oralarda .

      Sil
  7. çok güzel görünüyor.lokumlar... aklıma geldikçe ağzım sulandı.... bu arada bende kastamonuyu görmeye çok istiyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle görmeniz gereken bir yer ve tabiki yerel lezzetleri mutlaka tadılmalı ;)

      Sil
  8. yazıyı okurken çok mutlu oldum.. çünkü bende safranboluda yaşıyorum ve gerçekten buralar bambaşka güzel! afiyet olsun, kaymaklı lokumunu da tavsiye ederim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de çok mutlu oldum , blog dostlarımın da böyle güzel yerlerden olması tarif edilemez güzel bir duygu

      Sil
    2. Afiyet olsun Türk kahvesinin yanında iyi gider. ..

      Sil
  9. Sağol canım , kahvenin arkadaşı oldu ;))

    YanıtlaSil
  10. Kastamonu taşköprü doğumlu biri olarak blogunu neden bu kadar çok sevdim şimdi anladım :) afiyet olsun:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşte bu beni çok mutlu etti. Kastamonu 'nun bendeki yeri çok özel çokkk;)) ayrıca teşekkür ederim bloğumu beğendiğiniz için

      Sil
  11. Taze çekilmiş Türk kahvesinin yanında çok güzel gider afiyet olsun

    YanıtlaSil
  12. Çok güzeldir oralar, cennetle tanışmışsınız ne güzel. Batı Karadeniz doğası gibi yoktur. Ben de yakın zamanda arkamda bıraktım geldim oraları. Özlemi ince bir sızıdır bende...

    YanıtlaSil

Öne Çıkan Yayın

Yalnızlığa Dair

Birine bağlanamayacak kadar        kalabalık yalnızlıklarım         var benim .  Tigris