6 Şubat 2016 Cumartesi

Kuru Börülce Salatası

 
Yememe içmeme dikkat ettiğim günden beri salatalar başlı başına akşam yemeği olarak tercihlerim arasında. Kuru baklagillerle tadlandırdığım salatalardan en beğendiğim taddaki kuru börülce salatasını herkese tavsiye ederim. Hatta günlerinizde ve  yemeklerinizin yanına 
 yakışacak harika bir garnitür . Görüntüsüyle de şık sunumlarınız için harika bir seçenek . Gelelim tarifimize

Malzemeler:
1 su bardağı haşlanmış börülce
4-5 yaprak marul
Yarım bağ maydanoz 
Yarım bağ taze soğan 
Kornişon turşu
Pulbiber
Karabiber
Tuz
Limon 
Zeytinyağı

Yapılışı:
Önceden ıslatılmış börülceler haşlanır süzülür. İnce kıyılmış marul , maydanoz, taze soğan sırasıyla ilave edilerek karıştırılır. Kornişonlar ince ince doğranıp ilave edilir. Karabiber , pulbiber damak tadınıza göre konur. Turşunun tuzlu olduğunu unutmadan tuzu daha az ilave edilmelidir. Zeytinyağı ve limon da ilace edilerek servise hazır hale gelir.

 Börülcenin ,diğer baklagiller gibi vücudumuza yararları saymakla bitmiyor.
Şeker hastalarının da rahatlıkla tüketeceği besin olan börülce tam bir protein deposu.Bunun yanında yüksek oranda çinko , magnez, demir,potasyum içeriyor. A ve B vitamini açısından da zengin olan gıda yüksek lif oranı nedeniyle zayıflama diyetlerinin vazgeçilmezi.


30 yorum:

  1. The post is so fantastic!:)

    www.theprintedsea.blogspot.com

    YanıtlaSil
  2. Salata çok severim, tigrisciğim, çoban, patlıcan, hepsini....bunu da denerim çok lezzetli görünüyor, eline sağlık:)sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok leziz oluyor , mutlaka deneyin ;)) çok öptüm

      Sil
  3. Börülceyi çok severim. Yazın tazesini çok tüketirim. Yemeği ve yoğurtlusu favorim.. Salata o kadar güzel görünüyor ki, kurusunu alıp da bu salatayı yapmalıyım diye düşündüm.. Tazesi çıkana kadar börülceye olan sevgimi böyle bastırabilirim sanırım..:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tazesine ben de bayılıyorum , özellikle salatası nefis oluyor. Bu daha çok piyaz havasında bir salata çok leziz ;))

      Sil
  4. Çok lezzetli bir tarif, ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  5. Ellerine saglık gercekten cok guzel gozukuyor☺

    YanıtlaSil
  6. Saglikli ,lezzetli ve doyurucu bir salata,Ellerinize saglik...

    YanıtlaSil
  7. Salatalar son günlerde bnimde ana yemeğim :))) Ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  8. Tazesini haşlama yoluyla birkaç kez yapmışlığım var ama kurusundan hiç denemedim.
    İlk etapta değişik bir tat algılansa da hemen benimseniyor ve çok seviliyor börülce.
    Ellerinize sağlık. Mutlaka deneyeceğim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Genellikle Egelilerin severek yaptığı börülceyi İzmirli yengemden öğrendiğimden beri evimizin vazgeçilmez tadı oldu. Kurusu da bir o kadar sevilerek yeniyor ;))

      Sil
  9. Merhaba
    Salatalar özenle hazırlanınca çok da lezzetli ve keyifli hale gelebiliyor.
    Narlı, cevizli, Fıstıklı ... gibi ben çok severim:)))
    Elinize sağlık...
    Ben de beklerim sayfama sevinirim katılırsaniz.
    fulyapimlezzetler.blogspot.com
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  10. Çok güzel görünüyor ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  11. bakliyatları yemek olarak tercih etmesem de salata haline de bir o kadar bayılıyorum, en sevdiğim halleri ;)
    Börülce -bizim oralarda karnıkara deniliyor buna sanırım o- salata ve çorbada muazzam bir tat, ellerine sağlık ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet karnıkarayı da duymuştum . Halkımız nasıl da güzel yakıştırıp isim veriyor ;))

      Sil
    2. ama isabetli dimi, doğru yani, karnı kara gerçekten de :)

      Sil
  12. Börülce salatasını çok severim ellerinize sağlık :) sedefilemodamakyaj.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
  13. Özellikle, yemeklerde karbonhidrati azaltmak isteyenler, pilav ve makarnadan uzak kalmak isteyenler icin, et yemeklerinin yanina bu tarz salatalar cok güzel bir secenek oluyor. Ellerine saglik:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle . Ben başlı başına ymek gözüyle bakıyorum salatalara ;)))

      Sil
  14. bilmiyodum bayılırım yapcam :)

    YanıtlaSil

Öne Çıkan Yayın

Yalnızlığa Dair

Birine bağlanamayacak kadar        kalabalık yalnızlıklarım         var benim .  Tigris