3 Haziran 2016 Cuma

Annemin Pastası


Dün yaşanan yoğunluktan sonra eve gelince bir süre dinlendim. Birden kendimi enerjik hissettim. O zaman ne duruyorsun, kalk birşeyler yap dedim kendime. 
 Aklıma nerden geldiyse annemin çok eskiden yaptığı bir pasta vardı. Onu yapayım da yarın miniklerim yesin dedim ve sıvadım kolları. 
Annemin misafir günlerinin değişmez tarifi kekle kurabiye arası bu eşsiz lezzet beni çocukluğumun mutlu günlerinde gezdirmek için gelmişti sanki. 
Pastanın pişmesiyle eve yayılan o koku var ya o koku ahhh diyorum da başka bir şey demiyorum. 

Malzemeler:
4 yumurta ( birinin sarısı ayrılacak)
1,5 su bardağı şeker
1 su bardağı süt 
1 su bardağı sıvı yağ 
1 pk vanilya 
1 pk kabartma tozu
Aldığı kadar un 
İçi için:
1 su bardağı dövülmüş ceviz 
1 su bardağı kuru üzüm
1 tatlı kaşığı tarçın

Yapılışı: 
Yumurtalar, şeker ve vanilya mikserle çırpılır. Sırasıyla sıvıyağ, süt ilave edikerek çırpılmaya devam edilir. Yavaş yavaş un ve kabartma tozu da ilave edilerek çırpılır. Kek çok koyu kıvama gelince el ile yoğurarak kulak memesi yumuşaklığında hamur elde edilene kadar un ilave edilerek yoğurulur. İstenen kıvama gelen hamur ikiye bölünür. Yağlı kağıt serilmiş tepsiye hamurun yarısı güzelce yayılır. Dövülmüş ceviz, kuruüzüm ve tarçın karıştırılarak hamurun üzerine serilir. İkinci kat hamur da güzelce yayıldıktan sonra, ayrılan yumurta sarısı en üste sürülerek 175 derece ısıtılmış fırında pişirilir. Soğuduktan sonra dikdörtgen şeklinde kesilerek sevis edilir . 

36 yorum:

  1. Anne tarifleri özeldir, ben de annemin sık yaptığı bir şeyi görsem eskilere giderim. Afiyet olsun

    YanıtlaSil
  2. cevizli pastaları çok severim, cevizin olduğu her şeyi, çok güzel görünüyor tigris 😍

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de çok severim , kuru üzüm ceviz tarçın üçlüsü de mükemmel

      Sil
  3. "Anne tarifleri" her zaman farklıdır. Çünkü çocukluktan izler taşır. Tadı damağımızdadır. Geçmişe özlemdir, nostaljidir bir bakıma.
    Sevgiyle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle , ben de nostaljiyi çok sevdiğime göre aklıma başka da bir şey gelmezdi ki zaten 😉

      Sil
  4. Çok leziz olmuştur eminim;)

    YanıtlaSil
  5. Anne eli değmiş tarif gibisi var mı ...?
    Şahane görünüyor ... Ellerine sağlık canım ...
    Afiyet olsun
    En keyiflisinden huzurlu akşamlar dilerim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canımmmmm mutlu bir sabaha uyanmak dileğiyle 😘😘

      Sil
  6. Eve yayılan koku diyince bir an sanki tarçın kokusunu aldım:)) güzel görünüyor, afiyetler olsun, sevgiler.

    YanıtlaSil
  7. Ellerine sağlık Tigris'im.Tarifi izninle aldım canım.Sevgilerimle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahhh tabiki Ece Ablacımmm . Tarifi almanız hopşuma gitti 😘😘

      Sil
  8. Yapma sevgili Tigris. Pasta sayıklıyorum kaç gündür. Bu güzelliği görmek gecenin şu saatinde benim için hiç iyi olmadı. Ekrana doğru çatalla uzanasım var :))
    Ellerine sağlık , afiyet şifa olsun.

    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayyy canım benim keşke sana ikram edebilseydimmm

      Sil
  9. Ellerine sağlık, bu tür postları gece geç saatte okumak kilo yapıyor :(

    YanıtlaSil
  10. Keki ikiye bölüp malzemeyi araya döşediniz zannettim :)
    İlk kez duydum böyle bir tarif. Kurabiye ile kek arası, lezzeti süperdir kesin.
    Mutlaka denemeli :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de annemden başka kimsenin yaptığını görmedim . Sahi o nerden öğrenmiş yarın bi sorayım bakalım

      Sil
  11. Anne mutfağı, anne eli, anne tarifi. Daha ne olsun. Onun lezzetli ne olabilir...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle annenin elinin değdiği herşey nefis oluyor

      Sil
  12. İşin içine anne giriyorsa, tamamdır. Afiyet bal şeker olsun.

    YanıtlaSil
  13. Annelerin her yaptığı neden bu kadar lezzetlidir??? Ben 15 yıllık anneyim ama annemin lezzetleri gibisi yok hala. Hatta çocuklar bile daha bir severler..

    YanıtlaSil
  14. Ellerine sağlık tigris, afiyet bal şeker olsun :)

    YanıtlaSil
  15. Tembel dwrya da cevizli pasta sever. Yapan olsa da yesem :)

    YanıtlaSil
  16. Ben de çocukken annemin elinden yediğim lezzetleri hiç unutmam. Ve ne kadar pasta börek kurabiye vs yaparsam yapayım o lezzeti yakalayamam. :)

    YanıtlaSil

Öne Çıkan Yayın

Yalnızlığa Dair

Birine bağlanamayacak kadar        kalabalık yalnızlıklarım         var benim .  Tigris