15 Haziran 2016 Çarşamba

Labneli Çılbır

Labneli Çılbır

Selam Dostlar, Ramazan geldi geleli yayınlarınızda azalma olduğunu görüyorum. Hatta kayıplara karışanlar var. Nerelerdesiniz? Buradaki dostlarınızı unutmayın ama.
Epeydir yemek tarifi vermemiştim . 
Geçenlerde yaptığım çok pratik ve bir o kadar da leziz, sağlıklı bir yemeği görücüye çıkarıyorum. Beğenenler yapmamazlık etmesinler. 
Çılbırı bilmeyen yoktur sanırım. Kaynayan suya yumurta kırılarak yapılan bir yemektir. Ben onu haşlanmış yumurtayla yapıyorum çok da güzel oluyor. Gelelim nasıl yaptığıma: 

Malzemeler
4 yumurta
4  yemek kaşığı yoğurt
3 diş sarımsak
Yarım pk pınar labne (100gr)
1 yemek kaşığı tereyağ
Tuz, pulbiber, nane , kekik

Yapılışı
Yumurtalar kayısı kıvamında haşlanır. Soğuyunca yuvarlak şekilde doğranır ve çukur bir tabağa dizilir. Yoğurt, labne peynir, dövülmüş sarımsak karıştırılarak yumurtaların üzerine dökülür. Tereyağı kızdırılarak, pulbiber eklenerek  yoğurdun üzerine gezdirilir. Nane ve kekikle süslenerek servis yapılır. 

Not: Tarif iki kişiliktir. 

40 yorum:

  1. Mmmmm.Tekrardan karnımı acıktırdın tigris ablacım *-* Ellerine sağlık.Denemem lazım bunu *-*

    YanıtlaSil
  2. Ellerinize sağlık, annem yapardı da Nasıl yerdik hatırladım şimdi ;)

    YanıtlaSil
  3. 7 24 acim zaten 😁 Bismillah.

    YanıtlaSil
  4. Sarımsak hariç hepsi sevdiğim şeyler. Mutlaka deneyeceğim :) Tşk

    YanıtlaSil
  5. Valla kayıplara karıştık niye böyle oldu kiii :/
    Ellerine sağlık bu şekilde hiç yemedim :)

    YanıtlaSil
  6. Oooh ellerine sağlık sevgili Tigris. Tam ekmek banıp yenmelik bu :)

    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  7. bayılırım. çatal kaşık kullanmadan bol ekmek yediren muhteşem bir tarifitir kendisi.

    YanıtlaSil
  8. Döktürmüşsün Tigris. Bende iftara yapıyım diyorum. Canım çekti. Ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  9. mmmmm mıtlaka deneyeceğimmmm

    YanıtlaSil
  10. Değişik bir tarif Tigris'im.Bu gün yumurta hakkım bitti, fakat yarın yapabilirim.Ellerine sağlık ve bizimle paylaştığın için çok teşekkürler canım.Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  11. offf offf iftara ne kaldı şurda mükemmel görünüyor ellerine sağlık😍

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yapımı çok kolay garnitür olarak da yemeklerin yanına çok yakışıyor

      Sil
  12. Abla şimdi ben bunu eşimle yaptım :) İftarda birazdan tadına bakacağız :) Şimdiden ellerine sağlık ablam :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bravo , umarım tadını beğenirsiniz. Afiyetle.

      Sil
    2. Nefis olmuş abla bu tadı bizimle paylaştığın için teşekkür ederim :)

      Sil
    3. Beğenmeniz beni mutlu etti

      Sil
  13. vayyy sevgili Çılbır a sevgili Labne eşlik etmiş offf nasıl güzel olmuştur o döner dönmez eşime yapacağım ikimiz de çok severiz bir de labneyle deneyeyim ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  14. İnstagramda da bu ne dedirtmişti :)
    Tigris canım ellerine sağlık , enfes ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim şekercim. Pratik ve bir o kadar da lezzetli 😉❤️

      Sil
  15. Tigrisimm ellerine sağlık. Nefis görünüyor. Babam çok severdi çılbırı :( . O yüzden sık sık yapardı annem. Koskocaman sevgilerimle ♥♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahhhhh canım acını tazelemek istemezdim. Yattığı yer nur olsun.

      Sil
  16. Çılbırı yaz yemeği olarak severim. Labneli yapmamıştım. Teşekkürler, denmeme fırsat olacağı için. Çok sevgiler <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Denedikten sonra yorumunuzu merakla bekleyeceğim

      Sil
  17. Hmmm yumurtaya bayilirim tigrisçim. Eline saglik.

    YanıtlaSil
  18. Tigris Hanımcığım,
    Çılbırı çok severim. EEe labne peynirini de çok severim. Bu ikisi neden birleşmesin harika olmuş vallahi. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil

Öne Çıkan Yayın

Yalnızlığa Dair

Birine bağlanamayacak kadar        kalabalık yalnızlıklarım         var benim .  Tigris