14 Haziran 2016 Salı

Piraye

Yaşamak : ümitli bir iştir, sevgilim,
yaşamak :  seni sevmek gibi ciddî bir iştir... 
                                                     Nazım Hikmet
  
Epeydir kitaplarla aramdan kara kedi geçmişti. Taa ki Piraye'ye ulaşıncaya kadar o koca kitap iki günde soluksuz okundu da Tigris "ben nerdeyim, rüya mı gerçek miydi ?"demeye bile başladı.
 Canan Tan'ın 2009'da, akıcı bir dille kaleme aldığı kitabının baş kahramanı Piraye, edebiyat sever diş hekimi bir babanın küçük kızıdır. Nazım aşkı büyük kızına Hatice küçük kızına da Piraye ismini vermesiyle pekişir. Piraye'nin de kendisi gibi diş hekimi olmasını istemektedir. Fakat Piraye'nin gönlünde tiyatro ve şiir aşkı ağır basmaktadır. 
  Hayallerinin peşinde ordan oraya sürüklenen , diş hekimliğini  bitirip sonunda Diyarbakır'da , farklı bir kültürde , Dicle ismini verdiği kızıyla verdiği yaşam mücadelesini konu alan harika bir kitap.
 Kimler okudu bu kitabı yoklama yapıyorum. Okuyanlar parmak kaldırsın. Okumayanlara da yarım artı verelim.
  Kitabın adı : Piraye
  Yazarı: Canan Tan
  Yayınevi: Altın Kitaplar
  Sayfa sayısı: 400

40 yorum:

  1. Sanırım yarım artıyı hakediyorum.Ama sakın kızma ablam yarın ece ablanın kitabını alıcam gitmişken piraye'yide alıcam söz veriyorum*-* Yarım artıyla gidiyorum *-*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahhahhhhaaa harikasın. Kitap okumak çok güzeldir, kitap okuyanları ben daha bir faklı seviyorum ki 😉❤️

      Sil
  2. Sevgili Tigris, tamamdır okunacaklar listeme aldım bu güzel kitabı. Aç gözlülük yaparak yeni aldığım 11 kitaba yeni bir arkadaş geliyor anlaşıldı. Şimdilik yarım artı aldım ama artıya tamamlıycam onu ;) Önerin için çok teşekkürler.

    Sevgi ve selam ile.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşte bu yüzden daha çok seviliyorsunuz . Sevgiyle 😉❤️❤️❤️

      Sil
  3. Okumak isteyip de okuyamadığım kitaplardan biridir.Ama şimdi okumak için daha büyük istek duyuyorum. Yarım artıyı şimdilik almayım, okuyunca bire tamamlayalım.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tamam yarım artı vermeyelim de tam artı olsun o 😉❤️ Sevgiyle

      Sil
  4. Keşke o kara kediyi bi azarlasaydın sen. :/ Benim peşimi de bıraksaydı keşke bi ara.. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Azarladım azarlamam mıııı . Bir daha gelmeyecekmiş buralara .🙈🙈

      Sil
  5. Ah kediler ah bi bitmediler. Bendede doLu o kediler. 😁Ablacım kalemine sağlık umarım banada okumak nasip olur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim can kardeşim umarım okursun. Kitaplar herzaman senin dostun olsun.sevgiyle

      Sil
  6. En son yorum yapıp da yorumu burada görünmeyen siz sevgili dostlarım hepinizden ayrı ayrı özür diliyorum. Yanlışlıkla yorumlarınız silindi. 😞😞

    YanıtlaSil
  7. Benim de kitapla aramdaki o kara kedi gitmek bilmiyor. Silkelenmem lazım ama gözlerim kapanıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pisttt diyelim bütün kedilere o zaman 😉

      Sil
    2. Okudum ama nedense film izlemiş gibi oldum.

      Sil
    3. Okudum ama nedense film izlemiş gibi oldum.

      Sil
  8. Piraye'yi okuyalı ne çok zaman geçmiş :D Sonunu unutamadığım kitaplardan çünkü çok sinirlenmiştim :D Canan Tan'ın erkek karakterleri beni hep sinirlendiriyor :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oooo tam artı alanlar var aramızda 😉❤️

      Sil
  9. Ben yarım artı :P Hocam kanaat kullansak :D
    Dicle'yi de bulmuşsun hemen bak ;)
    Ya bayılıyorum fotoğraflarına harika olmuş!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hehehehehe tamam kanaat kullanacam , Dicle'nin hatrına 😉❤️
      Seviyorum ayrıntı fotografları çekmeyi. Beğenmen çok hoşuma gitti. Sevgiyle

      Sil
  10. Bitmeden ben de bir yarım artı rica edeyim Tigris'im.Bizim evdeki kara kedinin kulağını çekmek vacip oldu.Ama şaka bir yana Kafka ile çok anlaşıyorum bu günlerde.Seni kutluyorum.Tanıtım da çok güzel.Sevgimle kızım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım Ece Ablam bu karakediler herkese yaramazlık yapmışlar.
      Size yarım artı vermek ne haddime yıldızlarla dolu sizin her yanınız ⭐️⭐️
      Beğenmeniz beni çok mutlu etti sevgiyle ❤️

      Sil
  11. Canan Tan hiç okumadım, okur muyum, okursam sever miyim? hiç bilmiyorum. :)
    Ama güzel bir tanıtım yazısı olmuş ve girişteki alıntıyı çok beğendim. Kaleminize sağlık. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nazım'ın ger dizesi ayrı bir güzel.
      Beğenmenize sevindim

      Sil
  12. Merhaba,

    Yazıdaki bir ifade kitabın önüne geçti benim için... "Yarım artı" ne güzel bir şeydir! Pozitif yaklaşımın ne güzel örneğidir! Eksi değil de yarım artı; çaba var/emek var/daha iyisini yapınca artı olacak... :)

    Renkli günler!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldin hoşluklarla geldin , seni burada görmek beni çok mutlu etti.
      Okumak için verilen çabaya değer. Sevgiyle

      Sil
  13. Tigris bu yorumdan sonra okumak şart oldu bana desene ...
    Şu elimdeki yığınla yarın merdiven yapcam fotoğrafı gör sonra puan kır ama olur mu :)
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  14. Alışveriş sepetime attım. Yani listemde ama yine de bana yarım artı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Süperrrrsiniz size yarım artı vermeye gönlüm razı olmaz ki

      Sil
  15. Okumadım ama ismini çok duydum. Sen de çok güzel özetlemişsin. O Dicle adlı kızıyla yaşadıklarını okumaya değer. Aslında aile olarak da evlatlarımızı yönlendirmekten çok onların da istekleri doğrultusunda yürümemiz gerektiği öğretiliyor bence

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Kesinlikle okunmalı. Ah bu ülkede maalesef kimse istediği yönde ielrliyemiyor. Aile en gel olmasa ülke şartları engel oluyor.

      Sil
  16. Şu sıralar kitaplarla aramda bir duvar var adeta ama listeme yazdım bunu..İşin içinde Nazım varsa o iş tamamdır..

    YanıtlaSil
  17. Ben ben ben.(Parmak kaldırdım da ;)) Nazım Ustayla Piraye Hanımın büyük aşkını anlatıyor zannederek aldığım, ama okudukça hayal kırıklığımı geçiren, Canan Tan'ı sevdiren kitaptı bana.
    Yoklama fikrini çok sevdim ;))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim o zaman kocaman bir + size de .

      Sil
  18. Silinen yorumlardan biri de benimdi. O yorumu yaptığımda henüz okumamıştım. Tavsiyen üzerine önceliği Piraye'ye vererek dün elime aldım kitabı o kadar sürükleyici ki bitirdim:) Güzel bir roman ama eleştirilerim var kendimce. Öncelikle benim bildiğim doğuya hele ki aşirete gelin gidiyorsa o evden artık çıkamaz ki kızını alıp gidebiliyor. Bir de Haşimin zenginliğine tav olduğunu düşündürdü bana. Özgürlüğüne düşkün olan biri için böyle biriyle evlenmesi tuhaf geldi. Neyse olabilir belki diyelim. Adamın basiretsizliğine kızdım tabi. Maddi durumları bu kadar iyiyken neden 2. çocuk için tüm şartları zorlamıyorlar hatta yurtdışına bile gitmeyi düşünmüyorlar. Bir de adamın oğluna hamileydi sonunda. Bu çocuk doğduğunda bırakacaklar mı bakalım kadına. Film tadında keyifle okudum her şeye rağmen:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle çok özür dilerim yanlışlıkla sildim yorumları 😞😞
      Sonuçta hayaller ve gerçekler var. Yazarın hayali farklı Türkiye'nin gerçekleri çok farklı

      Sil

Öne Çıkan Yayın

Yalnızlığa Dair

Birine bağlanamayacak kadar        kalabalık yalnızlıklarım         var benim .  Tigris