24 Aralık 2015 Perşembe

Sevgi Tatlısı


Aklıma eserse  ve iyi günümdeysem mutfakta keyifli zaman geçiririm. Evdeki malzemelerle belli bir tarife bağlı kalmadan yemekler ortaya çıkarmak beni mutlu eder. Bugün de epeydir yapmadığım bir tatlı aklıma düştü. Kendim yiyemem ama arkadaşlarıma ikram ederim diye sıvadım kolları. Sevgiyle yaptığım için adını " Sevgi Tatlısı" koydum. Gelelim yapılışına ;
Malzemeleri
1 pk kakaolu baton kek
1 litre süt
4 çorba kaşığı mısır nişastası
10 çorba kaşığı şeker
1 pk vanilya
Üzeri için
Portakal ya da herhangi bir meyve
Meyveli jöle

Yapılışı:
Önce süt , nişasta,vanilya ve şeker muhallebi kıvamında pişirilir . Cam kabın dibine kekler dilimlenerek dizilir. Üzerine hazırlanan muhallebi dökülür. Soğumaya bırakılır. Hazırlanan jöle ve meyveler muhallebinin üzerine konarak dolapta bir gece bekletilir.

Bu tatlıya en çok vişne yakışıyor. Evde vişne olmadığı için ben portakallı yaptım. Seçtiğiniz meyveye göre jöleyi de tercih ederseniz çok güzel görünüm ve aroması oluyor. Bu muhallebi tarifi hazır pudingler gibi oluyor . Kakaolu ya da başka bir aromada yapmak da güzel oluyor. Bazen kuplara tek porsiyonluk yapıyorum görünümü ve sunumu harika oluyor. Yine evde kalmış kekleri de değerlendirebilirsiniz
Püf noktası: bu tür jöleli tatlılarda ananas ve kivi jölenin sertleşmesini engellediği için kullanılmaz.

37 yorum:

  1. lezzetli ve şık görünüyor, ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Aynen,tarife bağlı kalmaksızın ve aklıma esince tatlıcıyımdır, ben de pek yemesem de sevenleri çok olan tatlıcılara ikram ederim. Görüntüsü de gayet güzelmiş, elinize sağlık. Hem pratik hem lezzetli bir tarifmiş, çok teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim beğenmenize sevindim .

      Sil
  3. Yanıtlar
    1. Tamam güzellik , sen istersin de ben yapmaz mıyım ;))

      Sil
  4. Merhabalar.

    Her şeyin başı sağlık mıdır, sevgi midir? Diye bir soru sorulsa, hangisine öncelik vermem gerekir diye düşündüm. Her ikisi de çok önemli. Ne sevgisiz, ne de sağlıksız yaşanmaz ki, ama acaba hangisine diyet edilebilir, icabında hangisinden vazgeçilebilir derseniz? Gelin ben bu soruya cevap vermeyim. Herkes bu sorunun cevabını kendine göre tayin etsin.

    Blog sayfanızda paylaştığınız tatlınızın adı "sevgi" olunca aklıma böyle bir konu geldi. Sevgi zaten tatlı bir şeydir. Siz de onun tatlı bir şey olduğunu doğrulamak için bir tatlı yaptınız ve adını da sevgi tatlısı koydunuz değil mi?

    Elinize, emeğinize ve yüreğinize sağlıklar dilerim. Çok enfes bir tatlı olmuş. Afiyet olsun!

    Selam ve dualarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim , sevgiyle yapılan herşey tatlı değil midir zaten ?

      Sil
    2. Merhabalar.
      Evet efendim. Çok doğru bir söz.
      Selam ve dualarımla.

      Sil
  5. Mmmm...nefis görünüyor, eline sağlık sevgili arkadaşım, afiyet bal olsun ayrıca son püf noktasına da çok teşekkürler...

    YanıtlaSil
  6. Ahh keşke ben de yapsam da başkalarına yedirsem ama dayanamam ben de yerim!:)) Ölçüsüzde nadir yaparım ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben mecbur dayanıyorum sağlık söz konusu olunca . Gerçi aylardır tatlı yemediğim için tadını da unuttum ;))

      Sil
  7. Şahane görünüyor, ellerinize sağlık. Rengi zaten başlı başına iştah açıcı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim . ilk defa bir tarifimi paylaştım . beğenilmesi beni çok mutlu etti.;))

      Sil
  8. Görüntü süper nefis olmuş ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  9. Sevgiyle yapılan her şey çok güzel olur... Ellerinize sağlık.. Oldukça güzel ve lezzeti görünüyor... Sevgiler...:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlk defa bir tarif yayınlıyorum. Sizin beğenmeniz beni daha çok mutlu etti :)) sevgiyle

      Sil
  10. Adi da kendi de çok güzelmis. Elinize saglik.

    YanıtlaSil
  11. İsmine bayıldım. Görüntüsü de iç açıcı güneş gibi :) Elinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tadı da çok güzelmiş , ben yiyenlerin yalancısıyım ;))

      Sil
  12. Tarif yayınlamışsınız! :) Fotoğrafı güzelce inceledim. Cam görüntünün içinde gömülü duran portakal dilimlerinin görünüşüne bayıldım. İsmi gibi kendisi de güzel. Ananas kullanmıyorum ama kivi konusundaki notu aklımda tutacağım. Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ilk defa yayınlamak istedim . Beğenmeniz çok hoşuma gitti . Sevgiler ;))

      Sil
  13. Bayılırım böyle meyveli jöleli tatlılara, enfes görünüyor. Ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Genellikle bitkisel jöle kullanıyorum . Ama bir dahaki sefere evde jöleyi de kendim uapmayı deneyeceğim . Teşekkür ederim ;))

      Sil
  14. Tatmak mümkün mü aceba ? Çok güzel görünüyor ellerinize sağlık :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahahaha tattırmak isterdim ;)) teşekkür ederim

      Sil
    2. Yapabilirsem tadarım :D (Ben biraz sakarım beceremem) :P

      Sil
    3. Yapımı çok kolay ben yaptığıma göre siz de yaparsınız :))

      Sil
    4. Zannetmiyorum... Benim elimböyle işlere yatkın değil :D

      Sil
  15. Ellerinize sağlık lezzetli görünüyor :)

    YanıtlaSil

Öne Çıkan Yayın

Yalnızlığa Dair

Birine bağlanamayacak kadar        kalabalık yalnızlıklarım         var benim .  Tigris