14 Aralık 2015 Pazartesi

Nostaljik Pazartesi:Tramvay Teyzeleri

Bloğunu severek takip ettiğim sevgili Sürpriz Misafir  bu akşam yeni bir etkinlikle çıktı karşıma. Her pazartesi günü eski bir yazımızı yeniden paylaşmak. Düşünüyorum da harika bir etkinlik . Geçen sene bu zamanlar 30 takipçim vardı. Şimdi 243'e ulaştı. Yeni gelen blog dostları genellikle son yazılarımızı okuyor. Hal böyle olunca güzel yazılarımız görülmüyor. Bu etkinlik sayesinde yeni takipçilerimize güzel yayınlarımızı okuma fırsatı sunacağız. Herkesi bu etkinliğe davet ediyorum . Ve yayınladığım zaman çok beğeni alan Tramvay Teyzelerine ilk sırada yer veriyorum.
Eskişehir'de hayatı büyük ölçüde kolaylaştıran tramvay sıklıkla bindiğim ve insanları gözlemlediğim  toplu taşım aracı .Gözlemlerim sırasında  sıkça rastladığım tramvayın olmazsa olmazları ,65yaş ve üstüne ücretsiz binme hakkı verildiğinden beri daha çok gördüğüm, misafirliğe giden ya da dönen teyzeler oluyor. ( Ben onlara Tramvay Teyzeleri diyorum) Genelde değişmez kurallarla benzer özellikler taşırlar . Bu teyzelerimizin çoğunlukla eşleri ölmüştür yalnız yaşarlar . Her gün  gezmeye , mevlüte gitmek en büyük sosyal etkinlikleridir.Her misafirlikte  yedikleri pastalar böreklerle kilolarına kilo katarlar. Genellikle iş çıkış saatlerinde evlerine gitmeyi tercih ederler. Çoğunlukla genç insanlar hemen yer verirler.Ama bazen  okuldan işten çıkmış yorgun genç insanların onları görmezden geldiği de olur.O zaman  başlarında dikilip yer vermeleri  konusunda bakışlarıyla rahatsız ederler, olmadı karşı tarafın  duyacağı şekilde sızlanmaya başlarlar . Dizleri ağrır genelde . Yine olmadı sözle girişirler. İnsanlığın kalmadığından , şimdiki gençlerin büyük küçük   tanımadığından dem vururlar . Sonunda bir genç yer verir Allah razı olsun demeyi ihmal etmeden büyük bir gururla tahtına kurulur. Yorgunluğu , dizlerinin ağrısı birden geçer ve başlar gittiği misafirliktekileri anlatmaya . Ya pastalar güzel değildir , ya ev sahibinin yeni eşyasını beğenmezler, olmadı gelininin kulaklarını çınlatır . Bu sırada istisnasız, bir telefon markasının klasik zil sesinde ,çalan telefonunu  güçlükle kol çantasından çıkarır ,tramvayda bütün insanların duymadığını düşünerek daha da çok bağırarak , "heee yoldayım geliyorum " gibi benzer cümlelerle meramını anlatır. Parmaklarında alyansları ve hacıdan gelmiş akik yüzükleri mutlaka olur.Genellikle gülsuyu ya da zambak kolonyası favori kokularıdır.buna sarımsak kokulu nefeslerini bastırmak için çiğnedikleri karanfil kokusu karışır . Bembeyaz akça pakça yüzlü sevimli ihtiyarcıkların ceplerinde , her fırsatta çektikleri tesbihleri vardır.(son yıllarda parmaklarında dijital tesbihlerle la ilahe  illallah çekerlerken, tramvayda yaşadığınız sıkıntıdan dolayı  siz içinizden la havle çekersiniz ).Mantolarının üstünde siyah ya da kahverengi şalları mutlaka olmalıdır. Çantalarında patikleri ve dua kitaplarının yanında, misafirlikte ikram edilen şeker ya da çikolata vardır ,  ağlayan , mızmızlanan çocukları susturmak için  verirler. Akşam saati olması nedeniyle kıpırdayacak yerin olmaması inmeyi ve binmeyi kat be kat güçleştirirken , teyzelerimiz sizi tramvaydan indirmemek için ellerinden geleni yaparlar. Binerken de öyle bir güçle sizi ittirirler ki bu yaşta bu kuvvet dedirtir insana.Yine de tramvayın vazgeçilmez en renkli yüzleridir onlar .( bu arada ben mutlaka onlara yer verip hayır dualarını almayı severim  )

40 yorum:

  1. Gülümseyerek okudum tramvay teyzeleri.... İş, okul çıkış saatlerine denk gelmelerini bir yana bırakırsak, yine de sevimliler..:)
    Bir de o telefon çalar çalar da susmasına yakın bulunur da cevaplanır ya, o tam anlamıyla sıkıntı... Bir de en yüksek tondaysa...:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevimli tonton ihtiyarcıkları ben de çok seviyorum.;)))

      Sil
  2. Komşum otobüse binmiş. Sonra bir hanım daha gelmiş. Birazda kiloluca. Yer bulamamış. Yanında oturan çocuğa söylenmeye başlamış. Çocuk. Kusura bakma teyze hanım demiş. Akşama kadar o gün senin bugun benim geziyorsunuz yiyorsunuz pasta börekleri şişiyorsunuz.siz biliyormusunuz sabahın erken saatinden beri çanta sırtımda benim canım çıktı. Hiç kusura bakma yer veremem demiş.oluyor böyle olaylar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazen düşünüyorum bizim yaşlılığımız nasıl olacak diye?

      Sil
  3. Güzel yazı! Eskişehir'de oturduğunuzu bilmiyordum, sevindim :)
    Bir de tramvay amcaları var ; Ekmek almaya, kahvehaneye tramvayla giderler. İlk vagonda sesler yükseldiyse, kesin onlardan bir tane vardır, oradaki yerlerin onlara ayrıldığını hatırlatırlatıyordur. Otobüse binince ise mutlaka şöförü lafa tutarlar, dikkatini dağıtırlar.
    Ama unutmamak lazım ki hepimiz yaşlanacağız...
    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Tramvay gözlemlerim doğrultusunda bu yazının devamı olarak , bakalım sırada yazılacak başka kimler olacak ;)))

      Sil
  4. hahahaaa harika yazi Tigris ne guzel tasvir etmissin , sanki orda tramwayda senin yanindaydim ve bende sahit oldum butun bunlara

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim , sevgi ve selamlar uzaklardaki güzel insan

      Sil
  5. Aynı sahneleri, emekli şehri Antalya tramvaylarında da gözlemliyorum gittikçe:)

    YanıtlaSil
  6. Gülerek okudum yazınızı ve yazdıklarınıza bir Eskişehir'li olarak katılıyorum. Fakat son zamanlarda tramwaya binmek ayrı işkence oldu. O kadar dolu oluyor ki bazen hamsi konservesi benzetmesi yapıyoruz çünkü içindeki insanların arasında neredeyse 1 cm bile boşluk olmuyor:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tramvay hatlarının artmasıyla birlikte bu sıkıntı ortaya çıktı. Yeni tramvaylar çözüm olur .

      Sil
  7. Tramvay teyzeleri harikaymis, gulerek okudum :) Cok guzel bir paylasim olmus :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim , bende onları izlerken çok eğleniyorum.

      Sil
  8. Ne güzel anlatmişsiniz gerçekten bazen yer veremicek duruma geliyoruz yorgun birsekilde oluyoruz o zaman da yer vermedigimiz güncü teyzelerden laf duyuyoruz her zaman saygiliyiz ama teyzelerde aksine hep is cıkıslarina dek getiriyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Onlarsız tramvayın tadı mı olur :)))

      Sil
    2. Ay çok güzel yazmışsınız severek okudum ☺

      Sil
    3. Çok teşekkür ederim , okuyan gerkes aynı kanıda

      Sil
  9. Tramway teyzeleri tabiri süper! Bayıldım valla. :) Böylesine bazen rahatsız edici ve abuk bir konu, bu kadar şirin ve iyi niyetle anlatılabilirdi... <3
    Sevgiler... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim , ama ben rahatsız edici olduğu için yazmasım . Gözlemlediklerimdi kalemime yansıyan

      Sil
  10. Günlük hayatta yaşadığımız bu tarz durumları çok güzel bir şekilde analiz ederek dile getirmişsiniz. Ayrıca yazınızı okurken yüzümde devamlı bir tebessüm oluştu. Emeğinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim beğenmenize sevindim :))

      Sil
  11. Hehehe çok güzel yazı :) bir de hamam teyzeleri var onları da yazsana :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hamam kültürüne pek sahip değilim ki :)) hehehe

      Sil
  12. engel tanımaz teyzeler adlı bir yazım olacaktı yakında yazınızı okuyunca ben mı yazdım acaba dedim:) haleluya bunu beğendi...klavyenize sağlık..

    YanıtlaSil
  13. İstanbul'da da durumlar aynı. Teyzelerimizi çok güzel anlatmışsınız :) Sevgiler...

    YanıtlaSil
  14. Çok güzel anlatmışsınız :)
    Tespitler şahane :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim ;))) seviyorum tontişleri

      Sil
  15. Aaa siz de katilmissiniz bu "Nostaljik Pazartesi" etkinligine,ne güzel, tesekkür ederim. Ama bu olayin fikir annesi benim, cok reca ediciiim yani:))


    Cok keyifli br yazi olmus, eliniz saglik. Ne sekermis tramvay teyzeler:) Eskisehir'e de hic gitmedim simdiye kadar ama cok duyuyorum methini, insallah bir gün yolum düser, gitmek görmek isterim:)

    Selamlar
    Ayse

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahhhahhhaa kesinlikle isim annesi sizsiniz. Sürpriz Misafirde gördüm önce sonra sizi keşfettim ki ;))
      Yolunuz düşerse buralara başımızın üstünde yeriniz vardır sevgiyle

      Sil
  16. :) Bir tek tramway mı her toplu taşıma aracında görüyorum onları lakin metroda hiç denk gelmedim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Otobüs , minibüs teyzeleride var tabiki ama ben en çok tramvaya bindiğim için tramvayda gözlemleme şansım oluyor ;)

      Sil
  17. Çok güzel bir fikirmiş bu :) bende uygulayacağım en kısa zamanda.
    sevgilerle
    http://fernoce.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de çok beğendim pazartesi bir nostalji daha yayınlayacağım ;)

      Sil
  18. Bu fikiri ben de takip ettiğim bloglarda gördüm. Bence de çok güzel bir fikir. Böylelikle şimdilerde severek takip ettiğim blogların eski ve gözden kaçırmış yazılarını yeniden okuyabiliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yeni blogların genellikle son paylaşımlarını takip ediyoruz . Bu etkinlik eski güzel paylaşımları oeçrtaya çıkarıyor :))

      Sil
  19. Tebrik ederim . Bizim burdaki şehir içi arabaları gibi.
    Çok güzel akıcı bir dili var . Başladın mı kendini sonda buluyorsun.
    Bi güldüm
    Bi üzüldüm.

    Etkinliğe desteklerinizden dolayı teşekkür ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim beğenmeniz beni mutlu etti.
      Bu teyzelerden her yerde mevcut.
      Ben genellikle tramvay kullandığım için onları dile getirdim.
      Güzel etkinliklerde her zaman varım

      Sil

Öne Çıkan Yayın

Yalnızlığa Dair

Birine bağlanamayacak kadar        kalabalık yalnızlıklarım         var benim .  Tigris