27 Aralık 2015 Pazar

Toprak


Üç gündür büyük bir heyecanla elimden düşüremediğim, Su'yu da aynı keyif ve heyecanla okuduğum, dörtlemenin ikinci Kitabı Toprak beni eski Türk efsanelerinden oluşan başka bir kapıyı araladı.
Buket Uzuner'in Türk Şamanizmi'nin kadim geleneklerini bugüne taşıdığı tabiat dörtlemesinin birinci kitabı Su'yun kahramanları gazeteci Defne Kaman , Ninesi Umay Bayülgen, sahaf Semahat, Komiser Ümit
 bu kez Çorum'da karşımıza çıkıyor. Çorum'da Hitit dönemi'ne ait tarihi eser kaçakçılığını araştıran Uyumsuz Defne Kaman'nın çıktığı maceralı yolculuk sırasında şamanizmin kadim geleneklerine gönderme yapılan, Geyiğin Anadolu topraklarındaki kutsallığı ve Kutadgu Bilig'den dizelere yer verilen kitapta alkış'ın teşekkür , alas'ın amin anlamına geldiğini Umay Nine'nin dilinden öğreniyoruz.
Hem Su hem Toprak şiddetle tavsiye edeceğim güzellikte kitaplar olarak kitaplığımda yerlerini aldılar.
Su hakkındaki yorumlarım için tık tık

"Akıl süsü dil, dil süsü sözdür. İnsanın süsü yüz, yüzün süsü gözdür. İnsan sözünü dil dili ile söyler; sözü iyi olursa, yüzü parlar."
"İnsan süsü, yüz; yüzün süsü, göz; aklın süsü, dil; dilin süsü, sözdür."(Kutadgu Bilig'den)

18 yorum:

  1. tesekkurler Tigriscim, yazin goz atilacak kitaplar arasina eklicem mutlaka, su ve toprak kitaplarini, sevgiler kocaman

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizi özlemişim isminiz görmek beni çok mutlu etti. Ben de sizin blogdaki enfes pastaya güzelleme yazarken siz de bana misafir olmuşsunuz . Sonsuz sevgilerimle ;))

      Sil
  2. Çok ilginç bir kitaba benziyor, teşekkürler tanıttığın için. Sevgiler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim;)) önce su ve sonrasında toprak okunmalı ilginç göndermeleri olan olaylar zinciri içinde buluyorsunuz kendinizi sevgiyle :))

      Sil
  3. Son cümleden çok etkilendim.. Nasıl da doğru değil mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet beni de çok etkiledi. İlginçtir kaç gündür bu söz her yerde karşıma çıkıyor. Sanki bana bir mesaj vermek istercesine .

      Sil
  4. Merak ettiğim ama nedense bir türlü almaya yanaşmadığım bir kitaptı. Bu yorumdan sonra alırım galiba :)

    YanıtlaSil
  5. Sayın Tigris Driver

    Sayenizde böyle tanıtım ve bilgilendirme yazıları ile kitabı daha iyi tanıyor. Ve daha bir ilgi çekici bir hale getiriyorsunuz. Emeğinize kaleminize sağlık

    Sevgi, Saygı ve Hürmetlerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim sözleriniz beni çok mutlu etti ;))

      Sil
  6. Merhabalar.
    Bu güzel kitap tanıtımınız için teşekkür ediyorum. Güzel ve yararlı kitaplar okumak isteyenler için, bu tarz kitap tanıtım paylaşımları bir fırsattır.
    Selam ve dualarımla

    YanıtlaSil
  7. 'Su' romanını okumuştum bu da devamıydı galiba okuma listemde var bu kitap mutlaka okuyacağım da ne zaman okurum bilemiyorum...Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Su'yu okuduğunuz için bu kitabı daha büyük bir zevkle okuyacaksınız . En kısa zamanda okumanızı dilerim :))

      Sil
  8. Az önce de Su kitabına baktım. Her iki kitabın kapak fotoğrafları çok hoşuma gitti. Kutagdu Bilig alıntısına yer vermeniz sayesinde okuma şansını yakaladım. Kendimi kazançlı saydım :) Teşekkür ediyorum paylaşım için :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim. Size bir katkım olmuş çok mutluyum :)))

      Sil
  9. Su romanını çok beğenmiştim.Bu romanı da okuyasım çok var:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bundan da keyif alacağınızı umuyorum ;))

      Sil

Öne Çıkan Yayın

Yalnızlığa Dair

Birine bağlanamayacak kadar        kalabalık yalnızlıklarım         var benim .  Tigris