25 Temmuz 2016 Pazartesi

Terrarium Aşkına

Terrarim Aşkına

Merhaba, nasılsınız dostlar?
Bende durumlar gayet iyi. 
Pazar sendromu da sona eedi ohh ne güzel yeni bir hafta başladı. 
Evimdeki yeşil minik şeyler beni çok mutlu ediyor, çiçeklerim var. Daha ne olsun. Onların çiçek açtığını görmek büyümelerini seyretmek ayrı bir keyif.
Bu sıralar yeni merakım terrariumlar. 
Şimdi diyeceksiniz nedir bu terrarium . Hemen söyleyeyim . Terra latince toprak demek, aquarium da akvaryum demek. Yani kısaca toprak akvaryumu anlamına geliyor. 
İnternette biraz araştırma yapınca envai çeşit terrarium görmek mümkün. Ama ne güzellikler. Havuzlu villadan tutun da , küçük bir parka kadar nasıl süslüler anlatamam. Bitkilerin yanındaki minik figürler size küçücük bir dünyayı evinize taşımızsınız hissi veriyor. 
Ben de elimdeki malzemelerle terrarium yaptım güzel oldular güzel. Küçük figür bulmakta hiç zorlanmadım, yeğenlerin sürpriz yumurta oyuncakları imdadıma yetişti. Şimdilik bir kaç tane bulabildim zamanla daha güzel şeyler ortaya çıkacağına inanıyorum.
Gelelim nasıl yapıldığına 

Kullanılan malzemeler: 

 Fanus ya da geniş cam vazolar, Çakıl taşı, kum, mangal kömürü, torf,yosun, suya dayanıklı bitkiler ya da nemi seven bitkiler, minik figürler, süslemede kullanılacak , kurdele , ip vb.

Gelelim yapımına:

Öncelikle kullanılacak olan cam fanus temiz bir şekilde yıkanır ve kurulanır.
 En alta çakıl taşları yerleştirilir. Bunun sebebi bitkinin fazla suyunun çakıltaşları tarafından çekilerek bitkinin çürümesinin engellenmesidir. 
Sonrasında kumdan ince bir kat taşların üstüne serilir. 
Küçük parçalara bölünmüş mangal kömürü kumun üstüne düzgünce yerleştirilir. Kömürü kullanmamızdaki amaç bitkiyi olası bir mantar hastalığından korumaktır.
Sonrasında torf yeterli miktarda konulduktan sonra ekilecek çiçekler uygun yerlere dikilir. Burda önemli olan aynı cins bitkilerin bir arada olmasına dikkat etmek gereklidir. Bir bitki nemi çok sever diğeri suyu sevmezse terrarium amacına ulaşamaz. 
Son olarak yosun ve çakıltaşlarıyla torfun üzeri kapatılır. 
Artık süsleme kısmında hayal gücünüze göre yapacaklarınız size kalmış. 
İnanın hazırlanması da , evdeki yerlerinde onları izlemesi de ayrı bir keyif, küçük bir huzur arayanlara şiddetle tavsiye ederim . 
Sevgiyle.

46 yorum:

  1. Çok güzel bunlar tigrisçim ben de seviyorum. Kiz kurcalamasa herseyi yapacagim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında onunla birlikte bir tane yapıp bakım sorumluluğunu da ona verebilirsin şekercim . O zaman kurcalamaz 😉

      Sil
  2. ilk kez duydum ama çok güzel bir hobi, dinlendirici de sanırım, kolay gelsin,eline sağlık...

    YanıtlaSil
  3. bunları ben de çok beğeniyorum ama hazırları acayip pahalı. evde yapmayı düşünememiştim şahane fikir!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok keyifli tavsiye ederim , evde malzemelerim olduğu için sıfır maliyetle hazırladım hepsini

      Sil
  4. Son zamanlarda terrariumların adını sıkça duyar oldum. Çok keyifli bir uğraş gibi görünüyor. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle tavsiye ederim , bu arada hoşluklarla geldiniz sevgili Zülal ❤️❤️

      Sil
  5. Çok hoş görünüyorlar. Eminim yapması da izlemesi kadar huzur verir. Bende yapmayı çok isterim. Keyifli bir uğraş olur. 😊

    YanıtlaSil
  6. Süper:) Eline sağlık harika olmuş. Ben de minik kaktüslerimi aranjman yapmak için dün büyük toprak saksı aldım. O şekilde de çok hoş oluyor. Boş bir cam fanusum var ona ben de yapabilirim. Yaptıklarımı ben de paylaşırım bloğumda.

    YanıtlaSil
  7. Harika! Benim de aklımda bir süredir, kardeşim için bahçe hazırlayacağım. Ofisteki masasına koysun diye. Malzemeleri alamadım bir türlü. Hazırlayacağım zaman bu yazıya tekrar döneceğim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutlu olurum , yaptığınızı da paylaşırsanız sevinirim

      Sil
  8. Bu düzenlemeleri çok seviyorum ama benim evde Bademle mümkün değil:)
    mangal kömürünü ilk kez duydum çok süper bir bilgi.

    YanıtlaSil
  9. Tigrşsimm çok güzel bunlar bayıldım ellerine sağlık. Bende istiyorum bir tane =). Işınlarmısın Eskişehirden =). Öpüyorum kocaman =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahhhh canımmm sana da yaparım ki 😉😘😍

      Sil
  10. çok güzelll, ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  11. Terrariumlar son 2 yıldır en sevdiğim bitki aranjmanları. Gösterişsiz ama muhteşemler :) Harika bir paylaşım olmuş teşekkürler.

    YanıtlaSil
  12. Ne hos olmus, emeginize saglik. Keyifli ve huzur verici bir hobi oldugunu dusunuyorum :)

    YanıtlaSil
  13. http://terramamas.wix.com/terramamas#!Terrakids-At%C3%B6lye-Etkinli%C4%9Fi/ctsg/5648dfe60cf21009be885846
    Arkadaşımın işi bunun üzerine. yaptıklarını görünce bayılmamak elde değil.
    Çok güzel olmuş terrarıumlarınız.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahhh hemen bakıyorum.
      Beğenmeniz beni mutlu etti

      Sil
  14. çok güzel oluyor bu düzenlemeler. emeklerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  15. Ayy bi başlayamadım ben şuna ya :D Senin ki çok güzel olmuş canım benim :)

    YanıtlaSil
  16. ilk defa duydum garipmiş :)

    YanıtlaSil
  17. Kondukları yere yeşil neşe saçacaklar. Tigris'in elinin değdiği yer yeşeriyor, neşeleniyor <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahhhh çok teşekkür ederim sözlerin ressamı beni mahçup ediyor 🙈🙈

      Sil
  18. ayyyy teraryum yapan bi arkadaşımız daha var yaa. derya kabasakal erdoğan'ın ablasıı. o stand açtı yaaa valla bak face de de var. deniz sucuoğlu. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Facem yok deepcim instagramda var mı bakayım

      Sil
  19. ay blogdan baksana. demirkadın demir. burda bir iki yazı öncesi. :)

    YanıtlaSil
  20. Harika... Toprakla bitkilerle ilgilenmek çok huzur veriyor bana da. Sonradan çıkan o güzel görüntü de cabası.

    YanıtlaSil
  21. Doğaya güzelliklere hayran kızım benim.Çok güzel bir öneri.Keşke gücüm olsa da yapsam.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım Ece Ablammmm aslında çok zor değil size güç verir . Krşke ben size yapsam bir tane

      Sil
  22. Cok guzel gozukuyor :) bende nisanlima yapmak istiyorum boyle uzun zamandir aklimda bir turlu firsatim olmadi sizinki harika olmus:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim , çok zor değil yapabilirsin

      Sil

Öne Çıkan Yayın

Yalnızlığa Dair

Birine bağlanamayacak kadar        kalabalık yalnızlıklarım         var benim .  Tigris