26 Temmuz 2016 Salı

Bir Bahar Aksamı

1998- Kastamonu Valiliği Kültür Müdürlüğü TSM korosu
Sunucu - Tigris

Dupduru bir yaz günü. Yolum eskilere doğru düştü. Aldım elime resimleri başladım bir bir bakmaya. En çok da koro resimlerine takıldı kaldı gözlerim. Bu resim bir konser sonrası Valimiz Enis Yeter çiçeğini taktim ederken çekilmişti.Ne kadar gençmişim bir o kadar da toy. Buna rağmen nasılda mağrur durmuşum sunuculuğun ağırlığıyla. Ben , resimlerim ve Türk musikisinin en güzel eserleriyle ruhumu dinlendirirdim akşam üstüne kadar. Fakat gün boyu dilime dolanan bir şarkıyı , bir defa bir defa daha dinlerken bu dünyaya gelmekte çok geç kaldığımı hissettim.
O dönemler insanlar ne kadar kibar ve samimiymiş. Gerçek aşklar yaşanmış ve  sevgiler sahiciymiş.
Bu şarkının hikayesini yıllar önce , dinlediğimde de göz yaşlarım eşlik etmişti kemanın sesine.
Beni o günlerden beri etkisi altına alan şarkının hikayesi şöyle;
Bahar melteminin en delice estiği 20 'li yaşlarının başındaki Fuat Edip bir gece rüyasında çok güzel bir kız görür. Kıza gönlünü kaptırır ve yıllarca onu arar Yüreği yaralı genç , sonunda istemediği biriyle, ailesinin baskılarına dayanamayarak evlenir.
Yıllar ve yıllarca rüyasındaki kızın hayaliyle yaşar. 
Bir bahar akşamı Musiki okulunun merdivenlerinde sınava girmek için bekleyen genç kız bir anda Fuat Bey'in dikkatini çeker ve olduğu yerde kalır. Bu kız rüyasında gördüğü kızdır.
Yüreği burkulur ve şu sözler kaleminden dökülür.

Bir bahar akşamı rastladım size
Sevinçli bir telaş içindeydiniz
Derinden bakınca gözlerinize
Neden başınızı öne eğdiniz

İçimde uyanan eski bir arzu
Dedi ki yıllardır aradığın bu
Şimdi soruyorum büküp boynumu ah
Daha önceleri neredeydiniz

Fuat Edip Baksı bu sözleri bestelemesi için Selahattin Pınar'a verir 
Selahattin Pınar'ın Hicaz makamında bestelediği bu güzel eser gerek güftesi,gerekse bestesiyle Türk Musikisi'nin klasikleri arasında yerini almıştır. Selahattin Pınar bu eseri Afife Jale’ye duyduğu büyük aşk üzerine besteler. Bu şarkının hem güftesi bir hikaye taşır hem de bestesi. 
Ben en çok Zeki Müren ve Müzeyyen Senar'ın sesinden dinlemeyi severim . 






45 yorum:


  1. Eski şarkıların sözlerini dinlerken şiirden daha özenli geliyor bana. Itri de dinlerim bu arada. O kadar eskiye giderim bazen. Dile pelesenk olması değilmiş dertleri, kalıcı olmakmış bestesiyle, güftesiyle. Çok az böyle koşut giden şarkı var artık. Ama yakınlarda kulağıma öyle sözler geldi ki epeyce çabaladım o şarkıyı ve söyleyeni bulmak için. Meğer ferman adlı biri söylüyormuş. Şarkıdaki sözcük dağarcığı da azımsanacak gibi, değil. İlelebet sözcüğü geçiyor mesela. Lay lay lom yok mesela :))) Ve içerik sıkı. sevindim. Beğendim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay kimmiş kimmiş ferman bana çok yabancı yeniler

      Sil
    2. ilelebet aşk bu bendeki, kör olası yaktı içimi, ara sıra uğra kalbime oyunun içinde tut beni, istemem söz sevmeni

      Sil
  2. Annemin çok sevdiği, bulaşık filan yıkarken çok söylediği şarkılardan olduğu için severim, eski şarkılar gibisi yok ayrıca...tigris yaaa ben senin ilk kez resmini görüyorum, yani sunucu derken sen hangisisin kafam karıştı ya elinde mikrofon olan adam sunucu değil mi? :))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elinde mikrofon olan Vali Enis Yeter , Çiçeği alan Şefimiz İsmail Hakkı Gerçek
      Sol baştaki fularlı da sunucu 😉

      Sil
    2. Hah şimdi oldu;))ayyy gencecikkkkk çok hoş yaa..ne güzel bir anı, çok sevdim. :)

      Sil
    3. Teşekkür ederim şekerim 🙈🙈

      Sil
    4. Ya kusura bakma, dünden beri yazıyorum yazıyorum gönderemedim bir türlü, bunak ben sunucu deyince illa elinde mikrofon olan ve sahnede duran kişi diye algıladım:) senin gerçek ismini de bilmeyince...iyice kafam karıştı...:(

      Sil
    5. Aşk olsun haklı olarak bilmemeniz çok normal . Ben tam anlatmadığım için kafanız karıştı

      Sil
    6. Anlayışın için sağol canım, bu arada bu şarkıyla ilgili traji komik anım var benim, anlatmamda sakınca yok çünkü rahmetli oldu anneciğim duysa da kızmaz eminim.

      Şimdi anneciğim çok aşırı hayalperest, aşırı romantikti, bu şarkıyı kendine yazılmış sanırdı yıllar yılı, bir gün pikniğe gideceklerken foto makinasını unutmuşlar böyle telaşlı bir haldeymiş, bir beyle gözgöze gelmiş, adam buna uzun uzun hayran hayran bakmış, annem de o zamanlar çok güzel tabii..sonra bu şarkı çıkmış, annem üzerine alınmış:)))bize hep "Bu şarkı bana yazıldı ben o besteciyi gördüm" derdi. Yıllar sonra hikayesi çıkınca annemin hayali ve kuruntusu olduğunu anladık:))hey Alla'm yaaa...o yüzden anneme benzerim ben de ileride paranoyak olurum diye ödüm kopuyor:(
      ama bu şarkıyı her dinleyişimde annemin hali aklıma geliyor tabii..öyle çok söylerdi ki neredeyse ben bile olabileceğine inanmıştım:)

      başını şişirdim canım...sevgiler:)

      Sil
  3. Merhaba,

    Yazıyı okurken aklıma bir şey geldi. Bugünden o zamana bakıp "sahici" ve "samimi" yorumunu yaparken... Acaba gelecekte, bugüne bakıp ne düşünecekler? Gelecek daha samimiyetsiz ve sahte mi olacak; yoksa bir moda gibi geçmişin sahiciliği ve samimiliği tekrar yaşanmaya mı başlanacak? Geçmişi ve geleceği bilebilmemizi sağlayacak zaman makineleri olsa fena olmazdı herhalde :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ooo hoşgeldin hoşluklar getirdin , ne güzel bir düşünce , şu zaman makinesi gerçekten icat edilmeli . Umarım gelecekte insanlar insanlıklarını hatırlarlar

      Sil
    2. Hoş buldum :) Zaman makinesi üzerine biraz hayal kurdum. Bence bu makinede zamanda dolaşım sağlanmalı ama yolcular gittikleri zamanda müdahale edebilir olmamalı, yani arada bir zar olmalı. Çünkü hata kaza bugünün, insanlığını unutmakta olan/unutan insanları bu paylaştığınız şarkının sözlerini yazan kişiyi etkilerse... Gerçi o zaman da şöyle bir durum var: Zaman içinde yolculuk yaparken sadece bir kesiti mi yaşayacağız (Asansörle 2. veya 3. katı seçmek gibi), yoksa aynı anda bir şekilde akıyor mu zaman dilimleri (Şu yorumu yazarken hâlâ avcılık ve toplayıcılıkla yaşamını sürdüren tarih öncesi insanlar olabilir mi? Tabii eğer varsa bilim kurgu filmlerindeki sahnelerin yaşandığı bir zaman da yaşanıyor demektir.)? Bu zaman konusu fazla karışık, daha fazla uzatmayayım :)

      Sil
    3. Hahahahaha süpersin ☺️☺️

      Sil
  4. Eskiden TRT'de bu klasik şarkılarımızın hikayeleri canlandırılarak anlatılırdı. Çocuktum o zaman. İlgiyle izlemiştim bu şarkının hikayesini. O aklıma geldi şimdi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaa ne güzellll şarkının hikayesini bilmeniz hoşuma gitti

      Sil
  5. Eskiden ne güzel müzik programları vardı. Şimdi radyoda doğru düzgün müzik bulmak imkansız hale geldi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok haklısınız . Bu yüzden TRT nağmeden başka hiçbir radyo kanalını dinlemiyorum

      Sil
  6. Bu şarkıyı ilk duyduğumda sanırım liseye yeni başlamıştım Tigris Hanım. Böyle kibar, nazik sözleri, bu hitabeti kim nasıl yazmıştır diye çok merak etmiştim. Hala da, benim için, Türk sanat müziğinin en kibar sözlerine sahip şarkısıdır. Zeki Müren'in sesinden dinlemeyi tercih ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynı duyguları paylaştığımıza sevindim . Bu arada nerelerdesiniz özlettiniz ama canım ❤️

      Sil
  7. Vay be nostalji ,ahh ahh içimde derin bi huzur oluşturdun :):)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahhh güzelimmm bu Tigris varya bu Tigris çok güzel şeyler yaşadı bakma sen şimdilerde kendi kabuğuna çekildiğine

      Sil
  8. Nasıl iç burkan bir hikayesi varmış Tigrisimm, hiç bilmiyordum 😔. Hele son dizeyi okurken burnumun direği sızladı. Bende çok severim bu şarkıyı hem de Zeki Müren'den dinlemeyi ☺. Canım benim ne kadar genç, ne kadar güzelmişsin. Tıpkı şimdi ki gibi hiç değişmemişsin 😉😙💕💕

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahhhh Zehracımmm ruhum ihtiyarladı. İlaçlarla ayaktayım.

      Sil
  9. Tigriscim, harikasın, hikayesini bilmiyordum, buruk bir aşk hikayesi olsa da çıkan ürün şahane ;) Teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oooo fenocum gelmiş hoşgelmiş❤️ Tigris'te daha neler var neler ? Şarkıların ne hikayeleri var? Zaman zaman yazacağım size hem şarkıların hikayelerini hem koro anılarımı.
      Bir gün bakmışsınız Tigris'e de bir şarkı bestelenmiş 😉

      Sil
    2. hoş buldum ki! bir yaz akşamı damladım ama =))
      ahahahaaa beklerim valla senden tigriscim, yakışır ama...
      Tigrisin hazinesi sağlam ona ne şüphe zaten =)

      Sil
    3. Hahahaha alemsin fenomm 😘😘

      Sil
  10. Şarkının hikayesine bayıldım. Bayılırım içinde aşk varsa

    YanıtlaSil
  11. Ben çok fazla hislendim.Senin sesinden dinlemek isterdim.En nadide şarkılardan biridir.T.S.Müziğini çok severim.Anneciğim hep dinlerdi.Bayağı şarkı bilirim. Sevgiler canım kızım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahh Ece Ablam hikayesini seve seve anlatırım , çalma söyleme kısmını da üstadlarabırakırım 😉❤️
      Sanat müziğini seven insanın kalbi çok incedir 😉❤️

      Sil
  12. En sevdiğim şarkılardan biridir.Öyküsü de ne kadar duyguludur.
    Pek çok konuda ne kadar sosyal ve etkin olduğunuzu öğreniyoruz.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir zamanlar çok etkindim , şimdilerde kendi halinde yaşantıma devam ediyorum

      Sil
  13. Türk sanat müziği şarkılarını eşimle her daim severek dinleriz.

    YanıtlaSil
  14. Ben de çok severim bu şarkıyı.
    Tigrisim çok gençtik o zaman yazmışsın ya güldürdün beni ne ara yaşlandın kuzum sen :))) yaşlanmıyalım yaş alalım sadece:)))))) öpüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ehehehehe 🙈🙈🙈şımarırım ama bennnnn 😘😘❤️❤️ Ben de çok öpüyorum sevgiyle

      Sil
  15. Ah eskiler ah ben de albümlere bakmaya doyamıyorum ve hala eski müzikleri dinlemekten, eski filmleri izlemekten keyif alıyorum :))

    YanıtlaSil
  16. Nacizane bir eser gerçekten.Güzel bir yazı olmuş eskileri yad etmek insana her daim yeni şeyler katmaz mı zaten ? :) Öyle geçerken bu kez ben uğradım.Sevgi ve saygılarımla .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldiniz hoşluklar getirdiniz çok mutlu oldum.
      Bu arada mimlemişsiniz en kısa zamanda görevimi yerine getireceğim sevgiyle

      Sil
    2. Çok teşekkür ederim.Evet sizi de eklemesem haksızlık etmiş olurdum.Sevgi ve saygılatrımla .

      Sil
  17. Bu yazınızı Acı Bir kahve Tadında'nın paylaşımından sonra okudum. Zaten nostalji içeren yazılarınızı seviyorum ama kaybettiğimiz bazı duygularımızı hatırlatıyor bu şarkı ve hikayesi. Yaşanıyor mudur hala böyle şarkılara geçen hikayeler?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok çok teşekkür ederim beğenmeniz beni mutlu etti .
      Kıyıda köşede kalmış aşklar vardır vardır. Yoksa dünyanın dengesi bozulur . Sevgiyle

      Sil

Öne Çıkan Yayın

Yalnızlığa Dair

Birine bağlanamayacak kadar        kalabalık yalnızlıklarım         var benim .  Tigris