24 Temmuz 2016 Pazar

Çok Uzakta Bir Gemi


Gün usul usul akşama kavuşuyor. Yine pazar ve yine çok sıkıcı.
Pazar günlerini oldum olası sevemedim. Ne yaman çelişkidir, bir pazar günü gözlerimi dünyaya açmışlığım.
Yazın yakıcı güneşi sularla buluşurken, serinliğini yüzümde hissettiren tatlı rüzgarı da olmasa hiç çekilecek gün değil. 
Tigris'in güncesinde payına düşen bir gemi, umutlarını yüzdürdüğü hayal ülkesindeki küçük gemi.
Bir boş vermişlik sarmış bütün benliğimi. Ben kimim, nerdeyim, nedensiz soru yumakları boğazımda düğümlenmiş.
Başımı alıp giderim hayallerimde, kötülere yer vermem o güzel hülyalarımda, ama gözlerimi açınca acıtır yüreğimi bir ses, bir fısıltı dünden kalan. 
Sahi nedendir, insanın kendini bu kadar yiyip bitirdiği, çift okeye dönen dünyanın bu kadar acizliği?
Gün akşama kavuşuyor, benimse hayallerimin saklandıkları eski sandıktan çıkma vaktidir artık. 
Bir sırça köşk,  içinde bir yaralı serçe uçmaya korkuyor, özgürlüğüne uçmaya güç yetiremiyor. 
Bir küçük gemi ufukta görünüyor. Puslu hayallerin arasından usulca süzülüyor , gelme diyemiyor, git hiç diyemiyor. 
Umudun kanadına  sımsıkı tutunmuş, bu yürek biliyor çok iyi biliyor ...
Sessizliğin çığlığından sağır olmuş yürek, hiçbir zaman duyamayacak kadar yakınında ,çok yakınında.
Nedensiz midir hep batan güneşin sonunda, lacivertin en koyusuna ulaşan gümüş kürenin koynunda sakladığı göz yaşları.
Ama artık düşünmek istemiyorum. Ne bu anı ,ne de vazgeçmişliğimin üstüme serdiği paslı çuvalı
Bir gemi çok uzakta,ha geldi ha gelecek.
Sorularımın cevaplarını gizleyen hain zaman, nedir benle hesabın?
  Senin de var bir alacağın.
Son bir nefes ki o da sende saklı.


30 yorum:

  1. Ama benim kızımın yazısı hüzün kokuyor.Pazar günlerini ben de sevmem, ne tesadüftür ki ben de bir pazar günü doğmuşum.Ağustosun tam göbeği aşırı sıcak bir günde.Neler üzmüş Tigris'imi, ama çok derin manalı bir yazı olmuş.Gözlerinden öperim kızım.Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anlamsız bir rotada ilerieyen çok uzaktaki küçük gemi bugün içimdeki fırtınaların tek sebebi

      Sil
  2. Dokundu. Bugün değdi sözcükler yüreğe okurken.

    Pazarlara ısınamadım. Telaşla eş anlamlı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Telaştan öte ölüm sessizliği rengini çok sever bütün pazarlar

      Sil
  3. yazın ismail abiyi hatırlattı bana.. ismail abii hoop mecnun.. geleceği meçhul bir gemiye el sallıyordu ya..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hepimizin yüreğinden İsmail Abi gibi bir kuş havalanır zaman zaman , o gemi hiç gelmeyecek olsa da

      Sil
  4. Pazarları ben de hiç sevmem, çok dokunaklı bir yazı olmuş. Kaleminize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, beğenmeniz beni mutlu etti.

      Sil
  5. Dokunaklıydı gerçekten, kaleminize ve yüreğinize sağlık.
    Fazla söze gerek yok. :)

    YanıtlaSil
  6. Hüzün çökmüş güzelime ,çok da güzel yazmışsın yüreğine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahhhh canımmmm. Bu aralar hüzünlü olmamak elde değil ki?

      Sil
  7. Tigrisçiiim sen hep mutlu ol ama hüzün de hayatimizin bir parçasi degil mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet canım Deryacımmmm 😉❤️ Sizler varken ben mutlu olurum ki

      Sil
  8. Hüzün kokulu bir yazı, ellerinize, yüreğinize sağlık...

    YanıtlaSil
  9. :) o gemi gelsin hüzünleri de alsın gitsin

    YanıtlaSil
  10. Canım benim ya böyle hhüzünlü yazıları okuyunca depreşiyorum vallahi.Ama' gemilerde talim var bahriyeli yarim 'demek istiyrum :D (üzüntünü dalgaya almak için değil , yüzün gülsün diye dedim bitanem )

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahhhh güzelimmmm teşekkür ederim 😉❤️

      Sil
  11. Pazar günleri bana da hep tatsız gelir. Ama senin kadar değil sanırım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Herkeste pazartesi sendromu bende pazar sendromu olarak yer değiştirmiş vallahi

      Sil
  12. Canımm benim neden bu kadar hüzünlendin ki =(. Oysa sana gülmeler yakışıyor. Sakın izin verme bir pazar günü o küçük geminin umutlarını alıp götürmesine. Tutun sen umudun kanadına sımsıkı, serçenin tutunduğu gibi, gül sen hep, hep gül . Ama sakın o gemiye kaptırma umudunu. Seviyorum seni çok. Kocaman sevgilerimle =)♥♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahhhh canım iyi ki varsın biliyor musun ? Pazarın bana etkisiydi geçti gitti merak etme canım , ben de seni çok seviyorum 😍😍

      Sil
  13. Sende iyi ki varsın 💕. Benim için çok değerlisin biliyorsun değilmi? Geçip gitsin zaten gemiler gibi hüzünler. Hele sende hiç saklı kalmasınlar 🤗😙💕💕

    YanıtlaSil
  14. o gemi..
    bir gün gelecek be...

    YanıtlaSil
  15. Fotoğraf Eskişehir'den mi bana mı öyle geldi :)

    YanıtlaSil

Öne Çıkan Yayın

Yalnızlığa Dair

Birine bağlanamayacak kadar        kalabalık yalnızlıklarım         var benim .  Tigris