9 Temmuz 2016 Cumartesi

Anne, Kedi Beni Gıdıklıyor

Yeğenlerimin ve abilerimin evimize verdiği bayram havası eşliğinde Tigris mutlu günler geçiriyor. Onlarla geziyor, gülüyor söylüyor , yiyip içiyor, eğleniyor.
Her zaman gittiğimiz, bir fincan kahve ya da buz gibi  ev yapımı nefis bir limonatada, hoş sohbetlerimizin mekanı olmuş Palmiye Cafe bugün bizi dünyalar tatlısı yavru kedisiyle karşılıyor.
Resim yazısı ekle
Palmiye Cafe'nin tatlı sahibesi Cahide Abla ile  uzun yıllardır dostluğumuz olduğundan sanki cafe değil de bizi evinde ağırlıyormuş hissine kapılmak da kaçınılmaz oluyor. 
 Burada tatlı bir sohbet,günlük konular, hayata dair güzelliklerin içinde  buluveriyorsunuz kendinizi. 
Bugünün konusu tabiki sevimli kedicik oldu.
Onun o güzelliğine dayanamayan Tigris sevmeden durur mu hemen aldı kucağına başladı usul usul okşamaya.
Tüylerinin yumuşaklığında kaybolan sadece elleri değildi, birden anılarının yolu Van'daki gül bahçesine doğru onu sürükledi. 
 Küçüklüğünden beri kedilere deli olan Tigris her fırsatta onları sevmekten kendini alı koyamaz . Dokunmasa bile laf atmadan , ne güzel şeysin sen demeden durmaz .
Bilir ki bütün kediler onun dediklerini anlar . 
  Tigris, küçücük bir kız çocuğu iken , Van'da babasının müdürlük yaptığı okulun  güllerle bezeli bahçesinde koşup oynamayı sever, doğaya olan aşkı o günlerden mirastır. 
Bahçenin binbir renk gülleri ve çiçekleri arasındaki sarı kedi yavruları da ona öyle bir mutluluk verir ki kucağına alıp kedi yavrularını bağrına bastırır, sever, öper ama kedicikler yaramazdır. Tigris'in boynunu tırmalamaya başlarlar. Hatta tırmaladıkları yerler yol yol kanamaya başlar. Acı duymaz aksine büyük keyif alır bu sımsıcak yumuşacık oyun arkadaşlarından. 
Sesi soluğu çıkmadığı için annesi telaşla Tigris'i aramaya koyulur. Bir de bakar ki kucağında kedilere sımsıkı sarılmış Tigris gülüyor eğleniyor. Anne yüreği tırmalanmış yerlerden akan kana dayanır mı,
- kızım kediler seni tırmalıyor bırak onları dese de Tigris
- Anne, kedi beni gıdıklıyor.
Diyerek yıllar yılı ne bu anı ne de kedilerle olan dostluğunu unutmamıştır. Bilir ki bütün kediler onundur. 
 Ah Sarı kedicik !
Sen de bugün beni anılarımla gıdıkladın, yanağımdaki gamzelerin belirmesinin sebebi oldun. 
Sevgiyle 
Not: Eskişehir'e yolunuz düşerse Palmiye Cafe'de soluklanmadan, sakın olaki gitmeyin. Çayın , kahvenin ve sohbetin tadına varabilesiniz.


20 yorum:

  1. Heyy yaşasın ilk defa ilk yorumu ben yapıyorum 😄 Hani genelde hep geç kalıyorum yaa. Hep en son geliyorum ya ondan sevindim bu kadar😆 Neyse şaka bir yana kedileri bende çok severim. Helede başlarını okşadıkça çıkardıkları o mır mır ses bayılırım. Yine çok güzel anlatmışsın canım benim çok güzel yüreğine sağlık 😊Sevgilerimle 💕

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hehehe süpersinnnnn 😘😘
      Ahhhh evim müsait olsa bir kediyi hemen sahiplenecem napalım şimdilik bütün sokak kedileri benim

      Sil
  2. Kediler gıdıklıyor ha, oy canım canım :) Ne güzel bir anı bu.

    Ben pek hayvanlarla içiçe olamıyorum, uzaktan bir sevgi yaşamaktayım. Ama Marmaris'te Keyif kafe vardı bundan 20 yıl önce (Hadi ya,olmuş mu o kadar) onun da şeker mi şeker kedisi. Aaa kedinin ismi gelmiyor aklıma. Yemek yerken kucağıma çıkar verdiğim şeyleri patisiyle almaya çalışırken şabalakım elimi tırmalardı hep. Bir de köpek vardı kocaman kafede. İlk gün baktım yanıma gelmiş duruyor. Kafenin sahibi dedi ki "Kediyi kıskandı,onu da sevmeniz gerekiyor". Hemen onun başını okşadım,biraz sevdikten sonra dönüp yerine yattı:)

    Bak şu senin sarı kedinin yaptığına,beni de zamanda yolculuğa yolladı :)

    Ha, Mahmut'tu pisipisinin adı, bak şimdi hatırladım. Yirmi yıldır Marmaris'e gitmediğimi de fark ettim bu arada.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahaha çok güzelllll , seviyorum bu tatlı şeyleri napimmmmm ❤️❤️

      Sil
  3. Kedileri ben pek elleyemesem de seven okşayan insanlara imrenirim hep.
    Bizim de evin önünde kedicikler yavru yapmışlar butun komşular birleşip büyüttük minikleri.
    Bir oraya bir buraya zipliyolar.
    Dokunamıyorum ama uzaktan uzaktan izlemesi de güzel şey :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de köpeklere dokunamam ama kedilere bayılıyorummmmmm

      Sil
  4. Hep merak eder dururum. Kedilerin tırmık yarası nasıl olur? Çabuk iyileşir mi? Mikrop kapmaya yatkın mı? diye. O yüzden ben de mesafeli dururum onlara...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilmem ki ama annem çok paniklemişti, mikrop kaparım diye

      Sil
  5. Ne kadar yumuşak bir kalbin var canım Tigris'im.Hani bazen çocuklar bir darbeye maruz kaldıklarında 'Acımadı ki...'derler, ama gözler dolmuştur.Sen tırmalanmayı bile önemsemeden sevmişsin sarı kediyi.İşte hayvan sevgisi, insanlara bakış açımda benim için bir ölçüt oldu neredeyse.Demek gıdıkladı...Geçmişine ne kadar bağlısın ve vefalısın canım.Seninle gurur duyuyorum.Sevgilerimle kızım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Ece Ablammmm. Geçmişimize sahip çıkmazsak gelecek hiçbir zaman bizim olamaz. Sevgiyle

      Sil
  6. herşeyin minnağı güzel galiba.Lakin bende kedi ve köpeklere dokunamam.Onların o kemiklerinden ayrıymış gibi oynak tüylü derileri içimi bir tuhaf yapar hani bazılarının metal şeyleri tencereye sürtmesinden rahatsız olması gibi bir huy .Uzaktan sevmek en güzeli benim için..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahhh kıyamammm. Ben de köpeklere pek dokunamam

      Sil
  7. Kedileri nasıl bir hoş görmek böyle. Tırmıklamak oldu gıdıklamak. Tüm insanların yaklaşımı böyle olsa...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hehehehehe 🙈🙈🙈 ama gıdıklıyordu kiiii

      Sil
  8. Kedileri de köpekleri de sürüngenleri de çok severim. Temas halinde olurum hep, şimdiye dek ısırılmadı ya da tırmalanmadım şans işte. Çok tatlı bir anı.

    YanıtlaSil
  9. Köpeğim var ama ben bir,eski kediciyimdir ki.
    Çocukluğumdan kedsiz evimiz olmamıştır.
    Ah o anılar,beni çok üzer onlar.
    Eskişehir' e geleceğim az kaldı.İşlerim bitsin.
    Palmiye kafeyede uğramadan olmaz artık.
    Bir kahve tadında yayında bende,bugün uğra iç bir kahve.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eskişehir'e geldiğinizde kahvenizi ben ikram etmek isterim sevgiyle

      Sil
  10. Cahide candır ne zaman orada olsam çayını içerim.Bir gün birlikte de içeriz canım. :)

    YanıtlaSil

Öne Çıkan Yayın

Yalnızlığa Dair

Birine bağlanamayacak kadar        kalabalık yalnızlıklarım         var benim .  Tigris