20 Temmuz 2016 Çarşamba

Bir Yemek Masalı

Sahrap Soysal - Bir Yemek Masalı

Merhaba dostlar,
Bugün burada bulutlu bir hava hakimdi. Serinlik çok iyi geldi. Biraz nefes aldık.
Bu arada Cafe'ye uğramayanlara küsecğim ona göre, bir kahvemi de içmez oldunuz. Sıcaklarda ayran mı içiyorsunuz yoksa siz?
Şaka bir yana, huzurlu mutlu ve sağlıklı olun da, iyi haberlerinizle beni de mutlu edin.
Hani geçenlerde size bahsetmiştim ya Pınarlabneli kampanyasında en şık sofra yarışmasından yemek kitabı kazanmıştım.
Evet evet kitabım geldi , hem de Sahrap Soysal tarafından adıma imzalı.
Türkiye'nin çeşitli yörelerinden seçme yemeklerin yeraldığı kitabın en çok resimlerini beğendim, tam benlik otantik ayrıntılara bakmaktan yemeklere konsante olamadım ki.
Kitabın başka bir güzel yönü de yöre hakkında kısa bilgiler içermesi ve gittiğiniz ilde görmeden dönmeyin kısmının olması.
Elazığ'da Buzluk Mağarası, Malatya'da kırkgöz köprüsü, Adıyaman'da zey mağaraları, Bingöl'de kral kızı kalesi, Muş'ta Katerina Kalesi, Bitlis'te Urartu Mezarlığı,Van'da her yeri ( doğum yerim olduğu için çok merak ediyorum ), Ağrı'da Asur Yazıtları, Tunceli'de Tilköy Süryani Kilisesi, Ezincan'da Melikgazi Kümbeti, Kars'ta Havariler Kilisesi, Gümüşhane'de  Karaca Mağarası, Erzurum'da Yakutiye Medresesi, Kahramanmaraş'ta Taş Medrese, Gaziantep'te Şıh Hamamı,Kilis'te Beyaz Han Çarşısı, Diyarbakır'da Malabadi Köprüsü( ve tabiki Dicle Nehri), Mardin'de Kasımiye Medresesi, Antakya'da Aziz Petrus Kilisesi ve Manastırı, İskenderun'da Bakras Kalesi, Kelkit'te Pekün Kaplıcası, Trabzon'da Bedesten, Samsun'da Gelemen Çiftliği, Ankara'da Çankaya Atatürk Müzesi, Yozgat'ta Bozok Yaylası, Çankırı'da Taş mescit ( ve tabiki Anadolu'nun yüce dağı Ilgaz),Çorum'da Güllücek, Amasya'da Aynalı Mağara, Tokat'ta Sulusaray, Sivas'ta Divriği Darüşşifası,Adana'da Frenk( Çardak) Kalesi, Burdur'da Sagalassos, Isparta'da Anabura, Denizli'de Laodikea, Antalya'da Dere Ağzı Kilisesi, Osmaniye'de Frenk Antik Kenti, benim ilgimi çeken yerlerden bazıları oldu. Yolum düştüğünde kitapta bahsedilen her yeri görmek isterim.
Bir yemek kitabından öte kültürel  değerlerimize yer verilmiş okunası güzellikte bol ödüllü bir eser.
Artık Tigris ne yemekler yapar bakalım, ileriki günlerde göreceğiz. Kitabın hakkını vermek gerek değil mi ama ?


20 yorum:

  1. Aa güle güle okuyun kitabınızı sonra da afiyetle yiyin yemekleri de :) kitapçı da bulabilirsem inceleyeyim fotoğraflar benim de ilgimi çeker merak ettim :)

    YanıtlaSil
  2. Küsmek mi? Aman ama :)) Sakın:) Şu günlerde toparlanmak, yolculuk, yorgunluk derken... Hiç nefes alamadım.

    Ama kafede bir yorgunluk kahvesi..... Her şeye değdi :))

    Çok sevgiler Tigriscim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biliyorum zaten beni çok sevdiğinizi 😉❤️ Eee ben de sevdiklerime naz yapıyorum ki.
      Lütfen iyi olun şyi haberlerinizi alayım sevgiyle

      Sil
  3. Tigris'im.Yorum bırakmıştım :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ece Ablacım yorumun yok ama 😞😞 bütün yorumları onaylıyorum ben sizin yorumunuzu göremedim

      Sil
  4. Canımm ben uğruyorum hep ☺. Bak yetmedi instagramdan da yoruma basladim 😄. Bana küsmeeee 😄. Gez tabii hepsini gez benim için de gez. Yapacağın yemekleri de merakla ve dört gözle bekliyorum ☺.Sevgilerimle 💕💕

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hehehehehe ne çok sevenim var benimmmm 🙈🙈 ama ben de seni seviyorum ki 😘❤️

      Sil
  5. Demek ki İzmir'de ilginizi çekecek bir yer yokmuş :( Kahvenizi içmedim diye mi es geçtiniz yoksa :)) Afiyet olsun, bol bol gezin güzel memleketimizi...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aşk olsun ben kitapta yer alan şehirlerden bir yer seçmiştim. Kitapta İzmir yok. Ama ben İzmir'i ayrı bir severim 😉

      Sil
  6. Çocuklar küçükken Anne Ben Acıktım kitabını hediye etmişti annem bana. Hâlâ bakarım arasıra. İçinde sadece yemek olmayıp samimi bir şekilde anlattıklarının da yer alması çok hoş oluyor :)

    Bakalım neler pişirilecek :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel bir hediyeymiş
      Bakalım bakalım neler pişecek 😉

      Sil
  7. Bir İskenderunlu olarak ben bile Bakras kalesine gitmedim :(

    YanıtlaSil
  8. Yemek yapmayı sevmiyorum ben. Çocuklar olmasa kolay şeyler atıştırır geçerim. O yüzden hiç ilgimi çekmez yemek kitapları...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim hergün yemek yapma zorunluluğum olmadığından bu iş bana çok keyif veriyor, tabiki içimden gelirse güzel şeyler yapmayı seviyorum

      Sil
  9. Tebrik ediyorum sizi. Sahrap Soysal i da çok beğenirim. Güzel yemekler yapmanız dileğiyle

    YanıtlaSil
  10. Eskiden çok takip ederdim. Yillardir her gün mecburen yemek yapinca artik sogudum . Tebrik ederim canim.

    YanıtlaSil

Öne Çıkan Yayın

Yalnızlığa Dair

Birine bağlanamayacak kadar        kalabalık yalnızlıklarım         var benim .  Tigris