19 Şubat 2019 Salı

Tigris 10 Bin bakımına Girdi


Selam Cafe dostları
Evet doğru duydunuz Tigris 10 bin  bakımına girdi.
tatil dönüşünden beri eski sıkıntıları nüksedip de dayanılmaz bir hal alınca o da soluğu önce sağlık ocağında aldı. kan değerlerinde bir problem olmayınca ille de kalbim dedi de başka bir şey demedi.
2015 yılında ilk tansiyon tanısı konduğunda aynı sıkıntıları yaşıyordum. bana psikolojik dediler. Yahu kalbimde var bir şey ben biliyorum desem de nafile. Çünkü çok zor bir dönemden geçiyordum. Büyük hayal kırıklıkları sonucunda birden tansiyon ve kaygı bozukluğu çıktı. ne gecem vardı ne gündüzüm. neyse geçelim buraları. Tam iyiyim derken yine başladı.Bu sefer tamam dedim babam da zaten kalp hastasıydı, diye kuruntulardan kuruntu beğenmeye başlamıştım. Çıldırmaya ramak kala gittim bir kardiyolağa.
EKG çekildi doktor Bey kalbime ultrasonla baktı.Kalpte yapısal bir sıkıntı yok dedi. Ama bir kalp holteri takıp bir günü takip edelim dedi. Asıl film ondan sonra başladı. Daha önce de tansiyon için holter bağlamışlardı. Upuzun bir gece beni koynuna alacaktı yine. Holteri bağlayan hemşire de tam beni kafadan, espriyle boynuma bağladı makineyi. Öğretmen olduğumu öğrenince hocam çocuklar sorarlar şimdi sana bu ne diye . Ben de dedim param altınım çok boynuma kese yaptırdım içinde taşıyorum deyince epey gülüştük.
 Hastaneden sonra soluğu okulda aldım. Ama nasıl bir sakinlik içindeyim ben de şaştım nasıl oldu yüreğime inmedi şarkı  misali.
 Akşama kadar herşey çok normaldi. Sadece elim ikide bir makinede , acaba çalışıyor mu , düşer mi diye kontrol ediyorum. Ayşegül  durumu fark etmiş sonunda dayanamadı iki de bir de makineyle oynayıp durma dedi bana. Yavaştan yavaştan da kaygının yerini yapıyorum. Ya kötü bir şey ar sa babam da zaten.....
Eve gelince günün yorgunluğu yavaş yavaş çıkmaya başladı. Erken kalmıştım, koşuşturma stres yarın sabah da yine gideceğim ya hastaneye en iyisi ben yatayım dedim. Saat 22.30 civarı ki bu saat bende olağan üstü bir durum.
Başımı yastığa koyar koymaz tık tık tık sesleri gelmeye başladı , Tigris gece yeni başlıyor senaryolardan senaryo beğen bakalım. Gözümü kapayamıyorum, sağ yanımda yatsam kolum uyuşuyor sola dönemiyorum makine ve aparatları böğrüme böğrüme batıyor sırt üstü yatıyorum , kalbimin vuruşundan anlıyorum ama İstanbul'u dinlemiyorum. Ben yüzüstü yatarım yoksa billah uyuyamam ki. Off Allahım  gece otobüse binip bir yerlere gitsem bundan daha rahat olurdum yahu.
Tam dalmışım. Yunan adalarındayım. Tigris rüyada yazmaya devam ediyor. Tam başka adaya geçecekken beni birden aşağıya çekiyorlar , diye uyandım baktım nabız Veliefendi'de  dörtnala koşuyor. Aman sabahlar olmasın. Gözümü kapatıyorum açıyorum saate bakıyorum , sanki dakikaları kamplbağa terbiyecisinin kaplumbağaları çekiyor. Saat 02 , 02.30, yok yok yok. yatakta döndüğüm hıza dünyanın dönüş hızı yetişemiyor. sabah da bir türlü olmuyor. Ezanlar okunuyor. Artık yorgunluk da iyiden iyiye beni esir alıyor. Bi yarım saatcik kadar uyuyorum ya da uyduğumu sanıyorum. Saat 07.00 birazdan kalkma vaktim gelecek, doktor ne diyecek acaba?
Artık kalkıyorum , hazırlığımı yapıp sokağa çıkınca soğuk rüzgar beni biraz kendime getiriyor ama nabız bu sefer yüz metre rekortmeni gibi koşuyor. Tramvaya nasıl bindim nasıl indim hatırlamıyorum desem yeri.
vaktinden önce hastaneye ulaşıyorum . Şu makineyi bir çıkartsam. Beni dünkü hemşire karşılıyor. Dün gecenin kısa bir kritiğini yapıyoruz. Biraz soluk alıyorum :Makineyle olan bağımızı kesip atıyor sevimli hemşire. Ya ama ben o keseye altınlarımı koyup boynumda taşıyacaktım.
Doktoru beklemeye koyuluyorum. dakikaları yine bizim kaplumbağalar çekiyor. Benim de kalbimi yarış pistine çeviriyor her saniye.
Sıra sonunda bana geliyor. Doktorumla görüşme sonunda holterin sonucunun temiz olduğunu çok düşük riskli olduğumu , nabzımın yüksekliğinin de kullandığım ilaçtan kaynaklı olduğunu öğreniyorum. Ha bir de kalbin yapısıyla alakalı olmayan çok nadir erken atım dedikleri durumu söylüyor. ki bu herkeste görülen bir durummuş. Bana bunun için bir ilaç verdi. Bu ilacın beni çok rahatlatacağını söyledi.Böylece herşey netlik kazandı.  Ben hala ısrarla kontrole ne zaman geleyim, psikiyatrla görüşeyim mi sorularını soruyorum. ya Tigris bi git bak bir şey yok. Korkulacak bir şey yok, diyemiyorum. Onca stres uzunnnn bir gece of ki ne offf.
 Ama bir  kuş misali uçarak çıkıyorum hastaneden . Hemen ilacımı alıyorum. Bi de ne göreyim ne sevimli kalp şekilli ilaç bu yahu. Bu minik beni düzeltecek , yine bir kalp benim ilacım olacak. Yine sevgi kazanacak.
Sevgiyle
Tgris
19.02.2019





56 yorum:

  1. Çok geçmiş olsun, ilaçların iyi geleceği şeklinden belli :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Sevdim ben bu minikleri :))

      Sil
  2. Çok geçmiş olsun canım. Bilirim holter takılmasını , çok rahatsız edici.

    YanıtlaSil
  3. Geçmiş olsun. Biz de dün gece Metehan için hastanedeydik, Allah kimseye dermansız dert vermesin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, size de çok geçmiş olsun. Aminnnn

      Sil
  4. gelmiş geçmişler olsun herşeyin yolunda olduğuna gerçekten çok sevindim....sevgiler canım...

    YanıtlaSil
  5. Anksiyete olabilir. Psikiyatri ile görüşün

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tansiyon ilaçlarının yaprığı bir durummuş. Başka bir ilaç verdi . Doktorum. Sordum gerek kalmaz psikiyatriye dedi

      Sil
  6. Çok geçmiş olsun öğretmenim. Neyseki her şey yolundaymış :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim.
      Eğer bu yazıyı sabah yazıyor olsaydım herhalde ben gidiciyim derdim .
      Şükür ki herşey yolunda
      Şu an dayak yemil gibi acayip yorgunum

      Sil
  7. Minik kalpler sorunun aslında minicik olduğunu salık veriyor. Teknik olarak bir şey yoksa bundan sonrası hastalığı fazla kafaya takmamak. Vesvese gibi, umursamazsan yok olur, umursarsan büyür gelişir. Geçmiş olsun...

    YanıtlaSil
  8. Çok geçmiş olsun...Selam ve Dua ile...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederşm dualarınız bana şifa olsun

      Sil
  9. Gelmiş geçmiş olsun. Bununla bitsin holter serüveni.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldiniz. Çok sağolun. Umarım bitti 🙏🙏

      Sil
  10. Cok gecmis olsun canim 😍💕💖

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sonunda gidebildim çok şükür canım 🙏🙏

      Sil
  11. Yanıtlar
    1. Çok sağol canım benim.
      Belli bieçr yaştan sonra hastalıklar önem arzediyor hele de ailede varsa

      Sil
  12. Allah kimseyi hastanelere düşürmesin, insanız işte faniyiz. Hastalıklar bunu anlatıyor bize. Madem ki faniyiz; bu çekişmeler, bu tatsızlıklar niye? Çok geçmişler olsun. Allah şifalar versin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bış işlerle uğraşmaktan gaflete düşüp fani olduğumuzu unutuyoruz.
      Dualarınız bana şifa olsun çok sağolun

      Sil
  13. Geçmiş olsun. Yazının sonuna gelene kadar kaygıyla okudum ama şükürler olsun ki mühim bir şey çıkmamış. İstirahat etmek gerek..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sormayın . Valla bu sabah hastanede sonucu öğrenene kadar ben tamam yolun sınu göründü diyordum.
      Evet çok yorgun düştüm

      Sil
    2. Allah korusun... Daha çok güzel göreceğiz inşallah...

      Sil
  14. Çok geçmiş olsun
    10 bin bakımı başlığını görünce aklıma saç cilt bakımı vs gelmişti oysa ki 😩

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim. Ahh keşke her şey güzellik bakım olsa

      Sil
  15. Yazının sonuna gelene Kadar holterlik hale geldim Tigris.
    Gelmiş geçmiş olsun canım. Kalbinden de, aklından da.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahh kıyamamm. Birebir yaşadıklarımı yazınca böyle oldu.
      Amin inşallah. Ama dün gece ilk defa huzurlu uyku uyudum. Minicik bir kalp yarıysıymış mucizem

      Sil
  16. Hocam geçmiş olsun. Dikkat edin kendinize

    YanıtlaSil
  17. Selam.
    Çok geçmiş olsun Tigris.
    Ne enteresan değil mi yaradılışımız. Doktor iyi bir şeyler söylese bile yaşadıklarımızdan en yakınlarımıza olanlardan dolayı kendimizi şartlıyoruz.
    Tekrarı olmasın, iyi haftalar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle hemen aklımıza ilk gelen en kötüsü oluyor. Bu konuda doktor tercihi de önemli. hastalığım ilk nüksettiğinde şimdiki doktoruma gitseydim, ne zaman kaybım olurdu ne de bu kadar çok üzülürdüm.

      Sil
  18. Yanıtlar
    1. Çok sağol. Bursada sağır sultan duydu sen daha yeni yazıyorsun küstüydüm sana ya neyse

      Sil
  19. Tigris Hanım, geçmiş olsun diyelim. Bir ara bana da öyle bir takıntı gelmişti. Benzer durumları bende atlattım yani. Beloc adında küçük bir ilaç verdi doktor. Bir süre kullandım. Strese bağlı çarpıntı sorunu demişti. Sonra geçti gitti. İnsan kendisini çok kötü hissediyor böyle durumlarda. Makineyle bir gece geçirmek de zor olmuş gerçekten. Ayşegül'ün de ilgisini çekmiş makine ve o bile makineyle oynama demiş size. Bir daha böyle bir şey yaşamamamız dileği ile...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. İnşallah bir daha ne ben ne de başka birisi yaşar.
      Çok zor insanlar psikolojik deyip geçiyorlar

      Sil
  20. E ben bu yazıyı okumuştum :) Baktım yorum yapmamışım :) Şeker dikkat etcez artık kendimize.Biyolojik saatimiz ilerliyor.Bundan sonra keyif yapcaz,gel Ankara'ya :)

    YanıtlaSil
  21. Çok geçmiş olsun Tigris'im. Kalbi benden iyi kimse bilemez. Sakın sakın bulmaca çözerken aniden 240 atıma çıktığını biliyorum. Her an patlamaya hazır saatli bomba ile geziyorum hergün ������

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ayyy canım benim. Bu çok zor bir durum sen de ilaç kullanıyor musun ?

      Sil
    2. Yalnızca taşikardi başladığında alıyorum. Eps ablasyon yaptırdım ama arada hala geliyor maalesef :(

      Sil
    3. çok geçmiş olsun. allahım yaşatmasın bir daha

      Sil
  22. Çok geçmiş olsun. Zaman geçtikçe bakımlarda artıyor illa ki...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaş aldıkça vücut sinyaller vermeye başlıyor sesini dinlemek gerek

      Sil
  23. Bu kadar esprili ve hayatı sanki tii...ye alan bir insan yazısı okudumda niye benim gözlerim yaşla doldu ki ?
    Anlayamadım...
    Kıyamam ben sana,
    Eeee,, kolay geçmiyor bazı seyler,üstelik kolay şeylerde yaşamıyoruz ki her zaman...
    SAKIN,,,, at kafandan kuruntuları senden uzak olsun bütün kötü şeyler.
    Öpüyorum kocaman..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım kuyamam o göz yaşlarına.
      Valla ne yalan söyleyeyim salı sabahı hayat en ciddi tavrını takınmış hatta smokinini bike giymil karşımdaydı. Meğer kostüm balosu için hazırlanmış 😉
      Sevgiyle

      Sil

Öne Çıkan Yayın

Yalnızlığa Dair

Birine bağlanamayacak kadar        kalabalık yalnızlıklarım         var benim .  Tigris