25 Şubat 2019 Pazartesi

Yasını Gostermiyorsun

Size hiç hayatınızda aaa hiç yaşını göstermiyorsun lafını duydunuz mu?
Hatta duymakla kalmayıp biraz fazlaca duymaktan sıkıldınız mı ?
Evet evet ben çokça duyuyorum bu cümleyi.
Geçenlerde Deryacım bir mime beni davet edince bütün eski resimleri ortaya dökmüştüm. o mimi okumayanlar için TIKTIK
Resimleri çıkarınca bir tanesini de meşhur #TBT# etiketiyle paylaştım. Üniversite 2. sınıfa ait resmime lise olmasın o diyenler, aa çocukmuşsun diyenler. hah Tigris yine aynı şey oldu dedim.
Gerçek yaşımı kimseye inandıramadım. hatta size bununla ilgili yaşadığım  ilginç anılarımı  anlatayım. Bu arada hepinizin bir Maşallah’ını alırım. O günden sonra çok hastalandım 🧿
Üniversiteye başladığımda benden yaşça küçük arkadaşlarım bile benden büyük gösterirlerdi. Minyon olmanın faydaları mı yoksa zararları mı bilemedim. Psikoloji dersimize gelen bir hocamız. Benimle ciddi ciddi yaşımı tartıştı. Sonunda demez mi yok sen bilmiyorsun, senin yaşını büyük yazdırmışlardır.
Ah hocam ben bir evin bir kızıyım, bırak günü ayı yılı saati saatine biliyorlar doğduğum günü . (Canım babacığım sevincinden çikolata viski dağıtmış ben doğdum diye.)
Hala da beni  küçük bilir üniversite arkadaşlarım.
Yine bir gün misafirliğe gittiğimiz bir yerde uzaktan nir akraba anneme dönüp beni göstererek torun mu demişti. Anneme mi hakaret yoksa... değildir değildir ben ysşımı göstermiyorum ya .
Tigris artık öğretmen olmuş, Kastamonu'da göreve başlamıştır. Artık yaş da 23 olmuştur.
Kastamonu'da ailecek görüştüğüm, Atila Hocalarda yılbaşı günü kalmıştım. Üç gün tatilin ardından pazar akşamı 40 derece ateşle yatak döşek yatarken, evdekiler paniklediler. napsak ne etsek derken, karşı komşularının damadı Kastamonu'nun meşhur çocuk doktoru Şevket Bey tesadüf  kayınvaldesini  ziyarete gelmiş. Atila Hoca'nın eşi durumu anlatmış kızımız hasta oldu demiş, bakması için rica etmiş. Ben ayıcıklı pijamalarla yatıyorum. Birden kapı çalındı Şevket Bey  içeri geldi.
Aman da aman benim kızım hasta mı olmuş. Aman da aman dudağının kenarında beni mi varmış. İyi ki erkek değilsin yoksa traş olunca o ben kanardı. Sen kaça gidiyorsun bakalım, deyince Atila hoca bastı kahkahayı aman abi ne yaptın sen ,kızımız öğretmen deyince Şevket bey neye uğradığını şaşırdı. Ne bileyim ben yahu siz kızımız hasta deyince ben  onu küçük sandım dese de hepimizin yüzündeki gülümseme bir türlü gitmedi Şevket bey biliyor musun yaşını göstermeyen insanlar çok uğurludur dedi ve noktayı koydu.
Bir yaz tatilinde abimleri ziyarete gitmiştim. Yeğenimin bakıcısı 17 yaşında genç bir kızcağızdı.
İlk defa karşılaştık. Hoş beşten sonra yeğenime usulca sormuş ben Abla mı diyeyim yoksa ismini mi söyleyeyim. Deyince yeğenim napuyorsun sen benim halam öğretmen senden kaç yaş büyük deyince zavallı kızcağız çok mahçup olmuş.
Beden yaşım ne olusa olsun ben hep derim ki 45 yaşımdaki bedenimde 6 yaşın çocuksuluğuyla 60 yaşın olgunluğunu gül gibi geçindirip gidiyorum .
Şimdi siz söyleyin yaşını göstermemek iyi mi kötü mü ?
Batarken güneş ardında tepelerin, bakalım daha ne komik anılar gelecek başına Tigris’in ?



40 yorum:

  1. Sevgili Tigris seni çok iyi anlayabiliyorum çünkü bende her yerde hep bu cümle ile karşılaşıyorum . Arada hoşuma gittiği de oluyor sinir olup bozulduğum da 😉 bu arada unutmadan maşallah 🧿 demeden yorumumu bitirmeyeyim .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahh canım benim bak beni en iyi sen anlarsın işte

      Sil
  2. On beş yıllık çalışan iken "öğrenci misiniz; nerede okuyorsunuz?" sorusunu duymazsam bir sorun olduğunu bile düşünürdüm :)

    YanıtlaSil
  3. Ne güzel genç görünmeniz... Maşallah diyeyim:)

    YanıtlaSil
  4. Benim her durumda hoşuma giderdi sanki :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazen çekilmez hal alıyor. Adam yerine koymayanlar var

      Sil
  5. Çocuk doktoru hikayesi çok tatlıydı. :)
    Saçlara ak düşünce artık yaştan bahsetmiyorlar. Tecrübeyle sabit :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hehehe Şevket Bey alemdi.
      Saçlara ak da düşemiyor ki boya kapatıyor izleri

      Sil
  6. Ben de hocanın söylediğine takıldım. Niye büyük yazdırsınlar ya hu? Askere mi göndereceklermiş:))
    İyi dir küçük göstermek hayatım. İnsanı gülğmsetiyor tatlım.
    Maşallah

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sormayın sormayın hoca hiç inanamadı.
      hehhehheee teşekkür ederim

      Sil
  7. Niye kötü olsun sekerim avantaj tabii ki. Sanirim ufak tefek olmanin faydalari 😊

    YanıtlaSil
  8. kızımı doğurmadan önce bana da hiç yaşını göstermiyorsun derlerdi hamilelik ve kilo alımından sonra fazlasıyla göstermeye başladım ama şimdi yine verdim ve kayınvalidem geçenlerde arkadan gençkız gibi gösteriyorsun deyince heee menapozku gençkız hiç sorma ayol diye kahkahayı bastık birlkte ama şaka bir yana fazla kilolar herşeye olduğu gibi yaşa başa da zarar anlaşılan sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahhahhaa süpersiniz. Valla kilo da var bende yine de inanmıyorlar yaşa :)))

      Sil
  9. Ahahahhaha ben ben ben!!!Üniversiteye başladım, zaten minyondum ama minyonluk ve genç gösterme bizim tüm sülalede genetik. Ünv. bitti, meslek hayatına başladım, kimseyi inandıramıyorum. Mahkemede duruşmaya cübbeyle girmeme rağmen stajyer sanıyorlar filan. Meslekta 10 yılı geride bırakırken anne oldum, bu defa da çocuk kucağımda kardeşin mi demeye başladılar. Hatta Bursa'da bir teyzeyle resmen çekiştik yahu. Şu an 36 yaşındayım. Geçen hafta hastaneye gittim. Doktor oturuyor, yanında da orta yaşlı diyelim bir hemşire. Bahar yaşın kaç dedi, gayet laubali bi şekilde. 36 dedim, fal taşı gözlerle kafayı masadan kaldırdı. 22 23 desen tamam da 36 ne dedi:))Sırrın ne dedi, sadece spor dedim, bi de genler tabisi:) Yani 30'un biraz üstüne kadar sinir olsam da, şu an keyfini çıkarıyorum diyebilirim. Sonuçta 55 yaşındaki halam, taş çatlasa 35 gösteriyorken, ben niye direteyim ki daha fazla:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahhhahhaaa süpersiniz .
      Halaya çok selamlar

      Sil
  10. MAŞAALLAH Peşin peşin söyleyim minyon olmanın dezavantajları yanında mutlaka avantajlarıda vardır nice güzel anılarla dolu yaşlara

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim .
      Avantajlı mı dezavantajlı mı vallahi bilemedim

      Sil
  11. Ay ilahi...Herkes bir kaç yaş daha genç göstereyim diye nelere katlanıyor, siz şikayet ediyorsunuz :))Gerçi ben de çocukken ayakkabı numaram arkadaşlarımdan küçük diye çok üzülürdüm.Şaka bir yana bazı durumlarda özellikle de iş ortamlarında dezavantaj olabiliyor tabi,çok genç göstermek.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hehehe işte dert yok dert arıyoruz kendimize
      Dezavantajlar artınca dert oluyor şnsana

      Sil
  12. Öncelikle maşallah peki ya bencileyin olduğun yaşlı olduğu sanılan insanlar ne yapsın?

    YanıtlaSil
  13. 6. yaşın çocukluğu ile 60'lı yaşların olgunluğunun ortalaması 33 ediyor. Bu da gösteriyor ki siz ne kadar 45 deseniz de biz 33 diyeceğiz. Tüh yine aynı şey oldu, yaşınızı göstermiyorsunuz demiş gibi oldum:)

    YanıtlaSil
  14. Tigris Hanım, yaşını göstermemek elbette avantajlı bir şey. Ama ben takılmıyorum bu konuya. Bana da diyorlar bazen buna benzer şeyler. Hiç umursamıyorum gerçekten. Hatat bazen bu konunun açılmasını gereksiz buluyorum diyebilirim. Göstersem de göstermesem de benim için aynı. Önemli olan benim ne hissettiğim diye düşünüyorum. Hepimizin sağlıklı ve uzun bir ömrü olsun dileyelim. :)

    YanıtlaSil
  15. Bu arada mimi hala yapamadık gelen sorulardan ama aklımızda en kısa zamanda yapacağız :)

    YanıtlaSil
  16. Ben yaşımı gösteriyorum sakınca da görmüyorum.

    YanıtlaSil
  17. Merhaba, Değerli Blog Arkadaşım; İnsana Davet sitesinde "Blog Keşif Etkinliği ve Önemli Duyuru" başlıklı yazımızda size de yer verdik. Hemde önemli bir duyuru içeriyor... Bakmak isterseniz beklerim...Selam ve Dua ile...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba hoşgeldiniz.
      Yazınıza baktım çok çok teşekkür mutlu oldum

      Sil
  18. Her duruma uygunsun,ben seni her halinle seviyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hehehe
      Siz benim canımın içisinizzz 😘😘❤️❤️

      Sil
  19. Çok güzel bir yazı olmuş, elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  20. Ne güzel bi anektod olmuş, yaşınız da gönlünüz de var olsun...

    YanıtlaSil

Öne Çıkan Yayın

Yalnızlığa Dair

Birine bağlanamayacak kadar        kalabalık yalnızlıklarım         var benim .  Tigris