17 Şubat 2019 Pazar

Dünden Bugüne -2019 #MİM#

Selam Cafeciler
Sonunda bu da oldu ve bloggerler dünyasında Şubat ayının ismi değişti. Zaten böyle bir cüce aya da kısa bir ad yakışırdı Şubat ayının yeni adı #MİM# ayı oldu.
Ne kadar mim varsa yapmak lazım değil mi ama .
Şaka bir yana sevgili  beni Derya çok güzel bir mime davet etmiş  Dünden bugüne -2019 Geciktirmeden yapalım da daha çok kişiye ulaşsın .
Derya’ya çok teşekkür ederim . Onun mim yazısını ŞURADAN okuyabilirsiniz , resimlere bakıp geçmişe yolculuğa çıkabilirsiniz .
Deryacım resimleri karıştırırken böyle bir mim aklına gelmiş ve eskiden giydiğimiz komik kıyafetler ve bugünkü tarzımız arasında bir yolculuğa çıkmamızı istemiş.
Ben de hemen bütün resimlerimi ortaya döktüm.
Açalım bakalım albümümden neler dökülecek ortaya . Eskiden ne güzel albümler vardı. Babacığım bana bu sevimli albümü almış ve itinayla resimlerimi tarih sırasına göre dizmişti.

Komik kıyafetli resim denilince elimde o kadar çok malzeme var ki ama bazılarını asla yayınlayamam.  Üç tane ağabey içinde yetişen Tigris’in takım elbise kravat (bu arada iyi kravat bağlarım), asker kıyafetiyle çekilmişleri var ay valla göstermem.
Biz eski dönemlerde giydiğimiz kıyafetlere bakalım. Ben bir evin bir kızı olduğum için kıyafet konusunda çok şanslıydım. Annem de üç erkekten sonra kızı olunca özenmiş bezenmiş giydirmiş süslemiş beni.
Resim çok olunca bir gruplama yaptım . Önce 70’li yılların ortaları ve seksenli yıllar yani benim doğduğum ve ilkokula gittiğim yıllara ait resimler .
Çoğu siyah beyazmış resimlerimin. En üst soldaki resim babamın müdür olduğu okulda mezuniyet töreni. Arkamdaki kişi de okulun ingilizce öğretmeninin  Amerikalı eşi Mayk.  Sağ üstteki resim de Yaz günü kürkümle çektirdiğim bir poz . Pek süslüymüşüm ben yaa . Sağ alltaki resim benim 4. Yaş günümde eskilerin deyimiyle haftalık fotograf olarak çektirilmiş.  Böyle poz verecem dedim ,kimse müdahale etmedi. 

Gelelim lise yıllarına 80’li yolların sonu 90’lı yılların başı. 
Oduncu gömleğinin moda olduğu yıllar. Saçlar olaymış
Kıyafetlerin de çok zevksizleştiği dönemler

90’ların başı ve ortası benim de üniversite yıllarım. Seksenleri aratmayan zevksizlikleri 90’larda da devam ediyordu. 

O zamanlar pek pantolon giymiyorduk. Piknikte giymişim bir tek. Artık öğretmen adayıyız ya giyim de ona uygun olmalı. 
Sağ altta pantolon etek modasına uymuş sportif Tigris görüyorsunuz 
Sol altta da o dönemin meşhur kırmızı ceketini giyip Şiir yarışmasında ödül alan Tigris var.

90’lı yılların ortaları göreve başladığım yıllar. 


Hafta sonları sportif Tigris beyaz çoraplar facia. Hep Micheal Jackson yüzünden 
Okulda ve törenlerde döpiyesli ve konserlerde olay olan kuyruklu eteğiyle . 

Gelelim milenyumun başlarına 
Sol üstte Eskişehir yöresinin mahalli kıyafetiyle çeşme başında Tigris ne yapıyor acaba? 
Sağ altta ilk kütüphanesinin açılışında Tigris saten gömleğiyle ve vaz geçemediği fuları. 

Ve ve ve günümüzde Tigris 
Yıllarla beraber rahat ve siyah kıyafetler Tigris’in kurtarıcısı oldu.Burayı hızla geçiyoruzzzzzzz

Çok keyifli ve bol resimli bir mimdi. Bu sayede  geçmişe yolculuk yaptım. Ne anılar canlandı gözümde
Benden bu kadar 
Sıra sizde kimleri mimlesem acaba Yok öyle isteyen yapsın demek, işin kolayına kaçmak. Hem mim kurallarına  aykırı hem de böyle denilince kimse üzerine alınmıyor. 
Ben en iyisi mimleyeceğim isimleri sıralayayım. Moda denilince hep kadınlar akla gliyor ben bir tane de erkek blogger tercih ettim .Umarım beni kırmaz


mimlendiniz merakla bekliyorum yazılarınızı.
Sevgiyle 







31 yorum:

  1. Ne güzel bir fotoğraf kolajı olmuş.Ben de yapacağım bu mimi.Liseyi yatılı okuduğum için pek aile fotoğrafların yokmuş,onu fark ettim,biraz canım sıkıldı.Yapacağım ama ben de nasıl bir yazı çıkacak bilemiyorum.Sen de baya modayı takip etmişsin yahu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahhahhaa moda bendim ayol
      Keyifli bir mim senin yazını da merakla bekliyorum

      Sil
  2. Bol resimli çok keyifli bir mim sevgili Tigris 🌸🌸

    YanıtlaSil
  3. Benimde mavi siyah bir oduncu gömleğim vardı. Bir zamanlar hep etek elbise giyerdik, şimdi etek giyen görmek zor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oevet yaa etekler gardrop bekliyor binde bir giyiyoruz

      Sil
  4. Ne kadar güzel hoş vakitler ve hepsine has fotoğraflarınız varmış ☺

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ohehhehe o zamanlarda da bir fotograf makinem vardı her anı ölümsüzleştirmişim

      Sil
  5. Tigris Hanım teşekkür ederiz. Dediğiniz gibi şubat ayı mim ayı oldu. Benim böyle eski fotoğraflarım pek yok ama diğer dert anamız Aso'ya söyleyeyim onda kesin vardır. Dert sorularından fırsat bulduğumuz ilk an yapacağız bunu. Teşekkürler tekrar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hehhee benim kadar çok resim koymanıza gerek yok .
      Bende malzeme çoktu kullandım, millet görsün dedim zevksizliğimi 🙈🙈

      Sil
  6. Harikasin canim. Her zaman güzelsin. Ama bugünkü hallerimiz daha bir hosuma gidiyor benim. Ah o kirmizi vatkali ceketler ve beyaz coraplar. 😅😅😅. Beni kirmayip yaptigin icin cok ama cok tesekkür ederim canim 😍

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maziye bir bakıver neler neler ahhhh bee
      Ben teşekkür ederim çok keyifliydi

      Sil
  7. Ah o oduncu gömleği nasıl ve neden moda oldu hala anlamıyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaa hoşgeldiniz nerelerdesiniz siz ?
      Yeniden moda olmuş 🙈

      Sil
  8. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  9. Dünden bugüne ancak bu kadar güzel olunur ve bu kadar güzel anlatılır 👍😊😍❤️🌷🤚

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım çok teşekkür ederim . 🙈🙈
      Tombul güzel 🙈🙈

      Sil
  10. Çok güzel bir fotoğraf kolajı olmuş...Emeğinize sağlık...Selam ve Dua ile...

    YanıtlaSil
  11. Yalnızlık başa bela dostlar;
    Gidelim, gelelim,
    Hal hatır soralım arkadaşlar;
    Gönlümüzü şad edelim.(İletişim güzeldir)

    YanıtlaSil
  12. Yaaaa....
    Tek cümle.
    Ben bu kizin kıyafet öyküsune de,pozları na da bayıldım.

    O uc oğlan sonrası,durumu aynisi var benim de pek havalı fotoğraf karelerim var.
    Ben barışık duygu durumlarini bu uç oglandan sonra ki bize verilen kıymete bağlıyorum.
    Tabii ergen olana kadar surdu o saltanatım,daha sonra babacim korusa da abilerin baskısı olmadı değil..

    Canisi en güzel halin şimdi ki halin opuldunuz.
    Not:
    Vatkali kırmızı ceketli fotoğrafımi bulmaliyim yaa,,,, cok kiskandim simdi.Yıl,1992 ler yanilmiyorsam

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tek kız olma durumları ama hiç şimartılmadım.
      O ceket var ya o ceket 1992 kesinlikle
      Çok çok öptümmm

      Sil
  13. ne güzel bir geçmişe yolculuk olmuş...

    YanıtlaSil
  14. Çok güzel fotoğraflar, harika anılar. İnsanın yüz ifadesi hiç değişmiyor. Hep aynı değil mi bakışlarımız yıllar geçse bile. Beni mimlemen çok mutlu etti beni. Biz erkekler özellikle o yıllar için bir modadan bahsetmek çok da mümkün değil aslında. Ayrıca senin kadar şanslı bir çocuk değildim, benden önce 2 erkek abim daha vardı. Çok fazla da resmim yok açıkçası. Albümümü karıştırmadım değil yazıyı okuyunca, ancak modadan ziyade klasik bir giyim tarzıyla bir kaç fotoğraf gördüm. Yazının formatı moda, dönemin kıyafetleri değil de geçmişin izleri olsa yazabilirdim ancak. Ben bu yazı için sana çok teşekkür edip, hakkımı başka mimlere saklasam olur mu? Aksi halde mimin formatına uygun olmayacak, moda sektörünün dev firmasında çalışmam ne 80 lerde ne 90 larda oldu maalesef. Biraz erken başlasaydım, sanırım daha iyi kaynak bulabilirdim. Genel tarzım rahattır, dün de bugün de. Çocukken ve gençken daha çok sportif , günümüzde biraz daha casual, daha az olarak smart casual. Çok çok ender business casual, önemli toplantılarda klasik, daha samimi olanlarda tennis. Ben tekrar teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mehmet Bey hoşgeldiniz
      Değişmeyen tek şey bakışlar oluyor kesinlikle
      Mim hakkınız saklı ilk mimde pası tekrar atacağım.
      İşin içinde moda olunca kadınlar daha ön planda oluyor.
      Yine de çok çok teşekkür ederim

      Sil
  15. Tigris hanımcığım, geç kaldığımız için özür dileyerek, bu mim görevimizi yerine getirdiğimizi bildireyim dedim. Son paylaşımımızda mim fotoğraflarımız var. Teşekkürler bu görevi bize verdiğiniz için. Sevgiyle kalın.

    YanıtlaSil
  16. Tigris hanım siz kaliteli yazıları olan öğretmen bir hanımefendisiniz şu yeni yetme blogçularla niye muhatap olursunuz anlamam dert anasıymış her yerden çıkıyor uğursuzlar anketlerde oy alıyorlar ama sizin gibi iyi niyetli insanlar sayesinde popüler oldular uzak durun şunlardan bi gitsinler ya değerli insanların yaptıkları görünmüyor onların showları yüzünden

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim sözlerinize
      Pardon siz kimsiniz.
      Bana mail atarsanız sevinirim

      Sil

Öne Çıkan Yayın

Yalnızlığa Dair

Birine bağlanamayacak kadar        kalabalık yalnızlıklarım         var benim .  Tigris