13 Kasım 2016 Pazar

Pazar Okumaları - Orhan Veli

Selam Blog dünyasının güzel insanları.
Aylardan kasım takvim pazarı işaret ediyor.
Bilirsiniz ben sevmem pazarları. Ama kaderin cilvesidir ki pazara sığdırdı bütün güzelliklerimi.
Yağmurlu ılık bir günde yapılacak en iyi şeydir kitapların büyülü dünyasına doğru yol almak . Orhan Veli epeydir elime almadığımdan mıdır bana sitemliydi. Gün Onun olsun en sevdiğim dizeleriyle günceme not düşeyim . Sesim de bu kubbede hoş sada olsun
 Sevgiyle

HİCRET
1.

damlara bakan penceresinden
liman görünürdü
ve kilise çanları
durmadan çalardı, bütün gün.
tren sesi duyulurdu yatağından
arada bir
ve geceleri.
bir de kız sevmeye başlamıştı
karşı apartımanda.
böyle olduğu halde
bu şehri bırakıp
başka şehre gitti.

2.

şimdi kavak ağaçları görünüyor,
penceresinden,
kanal boyunca.
gündüzleri yağmur yağıyor;
ay doğuyor geceleri
ve pazar kuruluyor, karşı meydanda.
onunsa daima;
yol mu, para mı, mektup mu;
bir düşündüğü var.



Not: Ben bu yayını dün hazırlamıştım. İçime nasıl  bir his doğduysa şu an çok şaşkınım . Bugün Orhan Veli'nin ölüm yıldönümüymüş. Anısına saygıyla 





6 yorum:

Öne Çıkan Yayın

Yalnızlığa Dair

Birine bağlanamayacak kadar        kalabalık yalnızlıklarım         var benim .  Tigris