15 Eylül 2015 Salı

Okuduklarımdan

Alışkanlıktan öte yaşam biçimi halini alan kitaplarla olan dostluğum çok küçük yaşlarıma dayanır. Evde okuyan baba, abiler , anne kitapların dünyasına girmemde en büyük etkendir. İş zamanı yoğun tempoda gece birkaç sayfa da olsa okumadan uyuyamasam da asıl okuma zevkini tatillerde yaşarım. Uzun otobüs yolculuklarında hemen hemen bir kitap bitiririm. Otobüsün gideceği istikameti bilirken , kitabın  beni nerelere götüreceğini öğrenme merakıyla bir anda olayların içinde bulurum kendimi.  Yolculuğun sonunda bir yenisini okuma aşkıyla gidilen yerde fellik
fellik kitapçı ararım. Bu sene de tatilimi kitaplarımla birlikte yapma keyfine vardım. Tercihim Ahmet Ümit'ten yana oldu. Polisiye romanlarıyla tanınan yazar ,çoğu romanının baş kahramanı komiser Nevzat'ın bir cinayeti daha aydınlattığı bunun yanında her bir kitapta farklı bir kültürü ,tarihi olaylara
da değinerek göz önüne seren , ayrıntıların yoğunluğu bazen sıkıcı olsa da, katili öğrenmek için
kitabın sonuna nasıl
gelindiğini anlayamadan" bu da bitti" dedirten akıcılıkta bir dile sahip. Bazı kitaplarındaki olayları sığ bulsam da Kavim, İstanbul Hatırası, Kukla çok zevk alarak okuduğum kitaplar oldu.


2 yorum:

  1. Kitap okumak müthiş bir şey.. ben de çok severim.. Ama yolculuk sırasında etrafı seyretmeyi tercih ederim... Her karış toparakta ayrı bir yaşanmışlık hissederim... Yolda yürüyen insanlar bile bir tecrübedir benim için.. Uzun zaman oldu uzak mesafeli bir yolculuğa çıkmayalı... Hele ki yolculuk sırasında bir de güneş doğarsa, bundan güzeli yok benim için... Aracın içerinde giderken kaç farklı yerde gün doğumunu izlemiş olurum... Bu kadar çok yazdığıma göre çok özlemişim çocukluğumda yaptığım uzun tren yolculuklarını...:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Harikasınız sevgili uğurum ;) sizin kadar olmasa da ben de çevreyi izlemeyi severim . Gün doğumu kadar dolunaylı yolculuklar beni çok etkilemiştir . Gözyaşlarıma arkadaşlık etmiştir dolunay. Bu sene çok fazla yolculuk yapma imkanım olunca doya doya keyfini çıkardım

      Sil

Öne Çıkan Yayın

Yalnızlığa Dair

Birine bağlanamayacak kadar        kalabalık yalnızlıklarım         var benim .  Tigris