10 Eylül 2015 Perşembe

Kalp Kırmak


Gün geçmiyor ki ki bilim adamları , beyine dair yeni bir araştırma sonucu ortaya çıkarmasınlar. Geçenlerde okuduğum ;  beyinin, kalp kırılmasını fiziksel acı olarak algılamasından  bahseden yazı çok ilgimi çekti.Yani ayağımızın kırılması ile kalbimizin kırılması beyinde aynı etkiyi yaratıyormuş. Söylenen kötü bir sözün ,hakaretin yıllarca içimizden çıkmaması , insanı ölmekten beter etmesi de sanırım bu yüzden.Bununla ilgili , çok sevdiğim bir dostumun uzun yıllar önce bana anlattığı ve aklımın köşesinde hep yer eden , zaman zaman benim de anlatmayı sevdiğim hikaye ,bunu doğrular nitelikte yüzümde tebessüm oluşturdu.  Bir gün Ormanlar kralı aslanı avcılar yaralamış ve yerde  acılar içinde yatmaktadır. O sırada oradan geçen tilki aslanı görür ve fırsatı kaçırmadan hemen aslana lafını söyler. " Ne o aslan kardeş nedir bu halin, sabah benim yavrular avlanmaya çıkmıştı onlar mı seni bu hale getirdi?" Bu söz aslanın çok gücüne gider. Herkesin korktuğu ürktüğü aslanın bu hali gerçekten kötüdür. Tilkiye döner ve " eh kurnaz tilki, beni avcılar yaraladı , bu yarayla ölmem ama işte bu sözün beni öldürdü " der. Bazen ne dediğini bilmez insanların patavatsızlıkları öyle hal alır ki dövmekten beter eder insanı. "Dostun evi gönüllerdir, gönüller yapmağa geldim "  dizelerinin sahibi gönül zengini  Aşık Yunus bir caminin önünde oturup dinlenmekteymiş.Cemaat camiden çıktığında kapıya doğru yönelmiş.İçerinden biri kapının önünde oturan Yunus'a hiddetle çekil yolumun üstünden diye bağırmış. Yunus Emre'nin cevabı çok manidardır "Bir kez gönül yıktın ise bu kıldığın namaz değil. Yetmişiki millet dahi elin yüzün yumaz değil" sözü kalp kırmanın İnsanlara verdiği zararın büyüklüğünü en iyi anlatır niteliktedir. Son günlerde yaşadığımız , tahammül sınırlarını aşan olaylar ve  insanlara inat ,birlik ve kardeşlik içinde kimsenin kimseyi üzmediği , güzel insanların  sevgiyle yoğurduğu bir hayatın içinde olmanız dileğiyle , kalp kırmayın beyefendiler , kalp kırmayın hanımefendiler.

23 yorum:

  1. Ayaktaki kırığın acısı unutuluyor da kalpteki unutulmuyor sahi...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Unutulması bir yana beyinde aynı etkiyi yaratması ilginç

      Sil
    2. Evet ilginç. Ve belki de daha fazla bile etki yapıyordur...

      Sil
    3. Kesinlikle , sevgi ve mutluluğun sardığı güzel günlere ulaşmanız dileğiyle

      Sil
    4. Ben de bu güzel dileği tekrarlamış olayım sevgili Tigris...

      Sil
  2. Zor bir sınavdan geçiyoruz hepimiz, kalpleri iyileştirecek tek şey umut. Eksik olmasından yüreğimizden.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umudumuz her daim olsun yeni ve güzel günlere dair

      Sil
  3. Kesinlikle aynı etkiyi yaratıyor. Ve daha kötüsü o acıyı hiç unutamamak..

    YanıtlaSil
  4. Bazen kalp kırığının acısı, vücuttaki ağrıdan da beter olabilir. Bir yerimiz acıyorsa bir süre sonra geçer ama kalpteki geçmez..:( Ve onarması çok zordur.. İnsanlar bunu bilerek davransa belki dünya yaşanılası bir yer olurdu.. Bir başka hikayede tahtaya çivi çakıp, sonra çivileri sökmek gibi. Çivi gider ama izi kalır...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İki düşün bir konuş demiş büyüklerimiz. Kalbi kırdıktan sonra bir daha hiçbir şey eskisi gibi olmuyor malesef.

      Sil
  5. Hep diyorum hatta her zaman her köşeye yazarım. Biz birlikte güzeliz diye. Birlikte güzel yaşamak elimizde gerçekten bunuda dediğiniz gibi kırmadan dökmeden yapmalıyız :) harika yazı olmuş. Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim yazımı beğenip yorum yazmanız beni mutlu etti :))

      Sil
  6. İnsanın kalbi kırılınca bütün enerjisi gidiyor. Beyin artık ne salgılıyor kimyası nasıl değişiyorsa dünyaya karamsar bir gözle bakmaya başlıyoruz. Nasıl vücut sağlığımıza dikkat ediyorsak akıl sağlığımıza da dikkat etmeliyiz. Diye düşünüyorum. Göz her şeyi görür ve kulak duyarken bu nasıl sağlanır bilemem tabi... Sevgiler.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. El yarası onulur dil yarası onulmaz demiş büyükler. Boşa söylenmemiş bir cümle daha . Sevginiz çoğalarak kapınıza gelsin

      Sil
  7. hepimiz asla dört dörtlük değiliz hata yapmaya her zaman meyilliyiz fakat kasten yapılanın telafisi mümkün değil cam kırılınca eskisi gibi olamaz ....eğer yanlış bir davranışı , sözü , istemeden sarf ediyorsak gönül almayıda bilmeliyiz daha doğrusu bin düşünüp bir konuşmalı ..
    güzel bir konuya değinmişiniz aslan hikayesini duymuştum yazan ellerinize gören gözlerinize sağlık .hep birlikte sevgi dolu barışcıl günlere inşallah.

    YanıtlaSil
  8. Bence ayağımızın kirilmasindan daha acı. Çünkü kırık iyileşiyor ama kalbin kırılması hiç iyilesmiyor

    YanıtlaSil
  9. Hayatım boyunca kalp kirmamaya programlandim ama böyle de olunca benim kalbim çok kırılıyor başkaları tarafından malesef

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef insanlar ne dediklerini ne yaptıklarını bilmiyorlar. Düşünmeden hareket ettikleri için kalp kırmaları kaçınılmaz oluyor

      Sil

Öne Çıkan Yayın

Yalnızlığa Dair

Birine bağlanamayacak kadar        kalabalık yalnızlıklarım         var benim .  Tigris