21 Mayıs 2017 Pazar

Hey Gidi Günler

Yeşil Erik 

Selam dostlarım.
Kaç gündür yazı yazayım diyorum bir türlü fırsat bulamıyorum.
Araya reklam alıp duruyorum.
Hadi ama yaz diyorum . Yok olmuyor, ya bir iş çıkıyor ya da yorgunluktan gözümü açamıyorum.
Neyse efendim gelelim sadete.
Malumunuz bahar geldi. Doğayla beraber her yer rengarenk oldu.
Meyve ve sebzelerimiz de haliyle çeşitlendi.
Mis kokuları ve görüntüleri içimizi açar oldu.
Bahar deyince aklımıza çilek ve erik gelir. Gerçi şimdi her mevsim heryerde bulunur oldu ya.
Yine de ben her meyveyi mevsiminde yemekten mutlu oluyorum. Öyle hormon gdo vs. dolayı değil.
Çocukluğumdaki günlere olan özlemimdendir tek sebep.
Çocukken her meyvenin önce turfandası çıkardı. Aman Allahım o ne iştah açıcı o ne albeni.
Yeni gelin gibi bir kaç tezgahı süslerdi.
Haliyle az lduğu için de pahalı olurdu.
Almak  için bollaşıp ucuzlaması dört gözle beklenirdi.
Hah işte . Bollaştı mı da yemelere doyamazdık.
Anneannemlerde o mevsimin ilk meyvesi yenirken bir ritüel de vardı.
"Embeşe o yıllara ,
  Gidelim o yollara,
   Başımızın ağrısı,
   Gitsin gavurlara ."
Tekerlemesi söylenir ve içten bir kahkaha atılıp meyve tadılırdı.
Sebebi şifa olsun, ağzımızın tadı bozulmasın, hep gülerek yiyelim diye.
Bilmem sizlerde de buna benzer bir gelenek va mı?
Nasıl aklımda yer ettiyse aldığım erikleri, anneannemin ruhuna bir fatiha okuduktan sonra "hey gidi günler hey"diyerek bu ritüel eşliğimde yedim.
 Hey gidi günler. Hiçbir şeyin tadı o günlerdeki gibi değil.
O koskocaman evden bir bir göçüp gittiklerinden beri.


26 yorum:

  1. Benzer bir tekerlemeyi de Annemler yapardı ilk meyvede:))))
    Eşim elleriyle toplamış geçen hafta biz de tattık:) bolca yensin ilaçsız hormonsuz inş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaa demek sizde de buna benzer bir tekerleme var.
      Afiyetle yiyin sağlık ve mutlulukla

      Sil
  2. Erik ağacının tepesinden inmediğimiz zamanlar geldi aklıma.:)

    YanıtlaSil
  3. Bende erigi ağacın dalından kopararak yemek sağolsun babam sayesinde 😋😀

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oo kimler gelmiş. Hoşgelmiş sefalar getirmiş.
      Ağaçtan erik miii ahhh ben de istiyorummmmm 😉❤️❤️

      Sil
    2. Gel gidelim beraber toplamaya 😀❤❤🍏

      Sil
    3. Gel gidelim beraber toplamaya 😀❤❤🍏

      Sil
    4. Gel gidelim beraber toplamaya 😀❤❤🍏

      Sil
    5. Ayyy gidelimmmm 😍😍

      Sil
  4. Bende erigi ağacın dalından kopararak yemek sağolsun babam sayesinde 😋😀

    YanıtlaSil
  5. Merhabalar.
    Baharı karşılayan o güzel yazınızı okudum ve büyük bir keyif aldım. Mayıs ayı çıkmak üzere, ama daha sırtımız ısınmadı. Dışarısı sıcak ama, evlerimiz hala soğuk. Bu sene de bahçedeki ağaçlarımızı soğuk vurdu. Cevizler, erikler, kayısılar gitti. Ama pazarlarda, sebze meyve reyonlarında mevsimin turfanda meyvelerinden erik, çilek, kayısı, badem ve kirazı görmek mümkün. Turfanda meyveyi tatmadan önce söylediğiniz tekerleme de çok anlamlı ve güzeldi. Bu güzel ve keyifli paylaşım için kaleminize ve yüreğinize sağlık ve mutluluklar dilerim.
    Selam ve dualarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba , öncelikle hoşgeldiniz hoşluklar getirdiniz.
      Yazıdan keyif almanız beni de çok mutlu etti.
      Bu sene soğuklar gitmemeye niyetli.
      Ağaçları soğuk vurmuş üzüldüm.
      Teşekkür ederim
      Sevgiyle

      Sil
  6. Eski zamanların tadı yok maalesef. Biz de mevsim meyvelerini yerken eski zamanlar hatrına diyip yiyiverelim artık. :)

    YanıtlaSil
  7. bu seneden geçti ama seneye dalından erik yemeye bahçeme beklerim, şu tekerlemeli rütüeli de hep birlikte yapar yaşatırız :DDD

    YanıtlaSil
  8. Ben de herşeyin mevsiminde yenmesinden tarafım,artık mevsim kavramı da kalmadı ya...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kalmadı vallaa kalmadı

      Sil
    2. Biz də eynən məktəbimizin yanındakı kiçik bakkala bardakla satılan daha yeni çıxmış xırda(minik) alçaların(erik) satılacağı günü səbirsizliklə gözləyirdik.O günləri xatırlamağımıza vəsilə oldunuz :) təşəkkürlər ♡♡♡

      Sil
  9. İnsan büyüdükçe değil de anılarını dolduran insanları, mekanları, eşyaları ve diğer her şeyi kaybedip tekrar yerine koyamayacağını idrak ettiğinde yaşlanıyor ve tarifsiz bir hüzün kaplıyor içini.

    YanıtlaSil
  10. Nice post dear :) I follow you

    YanıtlaSil
  11. Tigrisçim bana da firlativer birkaç tane 😂😂😂. Burada yesil yok mürdüm erigi var sadece.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahhh canımın içi üzüldüm bak şimdi 😞
      Sana hepsi feda olsun

      Sil

Öne Çıkan Yayın

Yalnızlığa Dair

Birine bağlanamayacak kadar        kalabalık yalnızlıklarım         var benim .  Tigris