28 Mayıs 2017 Pazar

Oruç Baba'dan Naklen

Oruç Baba Türbesi'nden Canlı Yayın

Selam Dostlar.
Günler hızlı tren modunda ilerliyor. Mayıs da elveda demek üzere.
Ramazan geldi hoşgeldi.Bereketi ve huzuruyla geldi.
Oruçlarınız, kıldığınız namazlarınız ve iyilik adına yaptığınız bütün ibadetleriniz kabul olsun.
Ramazan'ın ilk günü denilince nedense benim aklıma iftar vakti  o türbe senin bu türbe benim gezen canlı yayınla tv kanalından yayın yapan programlar geliyor.
Tabiki bunların artık en klasiği Oruç Baba Türbesi'nde  sirke ve ekmekle ilk oruçlarını açan insancıkların canlı yayınla tv kanallarındaki haberi yıllardır zirvedeki yerini koruyor.
Bir yanda sirke ekmek ellerinde iftar bekleyenler diğer yanda türbenin taşına sürülen cüzdanlar vs. cisimler.
Burada dilek dileyip dileği kabul oldu diye seneye tekrar gelenler.
Ve daha neler neler?
Evet daha neler?
Oysaki Yüce Rabbimiz Mü'min Suresi 60. Ayette " Rabbiniz buyurmuştur ki: Dua edin bana, cevap vereyim size! Kibre saparak bana ibadetten uzaklaşanlar, aşağılanmış bir halde cehenneme gireceklerdir."
 Diyerek ibadetin ve duanın  yalnız O'na yapılacağını ve yalnız O'ndan isteneceğini apaçık ifade etmiştir.
Yine Fatiha Suresi de aynı konudan bahseder.
Fatiha Suresi Anlamı (Meali)
1- Rahmân ve rahîm olan Allah’ın adıyla.
2- Hamd (övme ve övülme), âlemlerin Rabbi Allah’a mahsustur.
3- O, rahmândır ve rahîmdir.
4- Ceza gününün mâlikidir.
5- (Rabbimiz!) Ancak sana kulluk ederiz ve yalnız senden medet umarız.
6- Bize doğru yolu göster.
7- Kendilerine lütuf ve ikramda bulunduğun kimselerin yolunu; gazaba uğramışların ve sapmışların yolunu değil! Âmin.
Hurafelere boğulmuş insancıklarımız Türbe ziyaretinin de anlamını unutup; dilek dileme, çaput bağlama ,mum yakma vb. Eski kültürlerden gelen gelenekleri  İslam'ın içine dahil edegelmiştir.
Daha kaç yıl Ramazan'ın ilk iftarını Oruç Baba'dan canlı yayınla izleriz bilemem ama bu yanlışları düzeltecek bir bilge yok mudur acep?

18 yorum:

  1. Birde son yıllarda Sultanahmet meydanında piknik misali hazırlanan sofralarda açılan iftar görüntüleri var. Benim anlayamadığım bir olay o kadar kalabalık tıkış tıkış tahta sıralarda, çimlerde iftar açmak.Oruç babada hele neredeyse ezilecekler.Ne diyelim, Allah kabul etsin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sorma sorma
      Amin diyorum da başka birşeycik demiyorum

      Sil
  2. söylenecek söz var mı bilemiyorum ama Allah kabul etsin diyelim ne diyelim....

    YanıtlaSil
  3. Bazı şeyler bilmekten değil alışkanlık ya da adettendir diye yapılıyor maalesef.Bu da bazı güzelliklere gölge düşürüyor.

    YanıtlaSil
  4. Her nerede yaşanıyor ve yaşatılıyorsa Ramazan hepimize hayırlar getirsin :) Allah kabul etsin :)

    YanıtlaSil
  5. Allah herkesin duasını kabul etsin. Aslında dinde gelenek dinin önüne çıkmaya başladı. Bu durumdan neredeyse herkes memnun ilginç bir şekilde.

    YanıtlaSil
  6. Bilgeler yanlışları, hurafeleri düzeltmekten yorulmuş olmalılar. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dermanları kalmamış da sesleri mi kısılmış 😉

      Sil
  7. Hayırlı ramazanlar canım iyi ki keşfetmişim seni :)

    YanıtlaSil
  8. Hayirli Ramazanlar tigrisçim 😍😍😍

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nice Ramazanlara ulaşalım şekercim
      Sevgiyle 😘😍

      Sil
  9. Bu yayınları izleyince o insanlara hem acıyorum hem kızıyorum.Allah şah damarımız kadar yakınken bize ne diye taştan,topraktan medet umulur ki.Sen yine et ziyaretini ama medet ummak için değil...

    YanıtlaSil

Öne Çıkan Yayın

Yalnızlığa Dair

Birine bağlanamayacak kadar        kalabalık yalnızlıklarım         var benim .  Tigris