18 Temmuz 2015 Cumartesi

Şirince



Daha önceki yazımda da söylediğim gibi , bayramlar bende her zaman güzel anılarla doludur. Bu sene İzmir'de toplandığımız için bayram gezilerimiz de İzmir ve civarında oluyor. Arefe günü bayram alış verişi için tarihi Kemeraltı Çarşısı'na  gitmiştik. Havanın çok sıcak olması ve  iğne atsan yere düşmez misali bir an önce alışverişimizi tamamlayıp eve döndük. O yüzden fotograflama imkanım olmadı. Bayramın birinci günü ise İzmir 'in Şirince Köyü'nde keyifli bir gün geçirdik. Yıllar öncesinde iki kere daha görme fırsatım olan bu sevimli köy, bu sefer çok değişmiş bir halde karşımıza çıkıyor. Zamanla tarihi dokusunun ve ismine yakışır derecedeki şirinliğini kaybetme tehlikesi olabilir.   Özellikle Maya takvimine göre 21 Aralık 2012 günü kopacak kıyamette en güvenli yer olduğu rivayet edilen bu köyün bu sayede ziyaretçi akınına uğramasıyla birlikle popülerliği gün geçtikçe artmış ve turistik yörelere özgü keşmekeşliğin burada da yaşandığını gözlemledim. Şarapları ve evleriyle ünlenen bu eski rum köyünde iki tane rum kilisesi de bulunmakta.Önceleri Adı Çirkince olan bu köyü zamanın valisi ziyareti sırasında "böyle güzel bir yer çirkince olamaz olsa olsa Şirince olur" demesiyle Çirkince köyü Şirince olmuştur. Köyün girişinden yukarı doğru uzanan taşlı dar ve dik yokuşlu yollar sağlı sollu köy halkının ürettiği , yiyecekler , kıyafetler , sabun , takılar ve şarapların satıldığı küçük dükkanlar göze çarpıyor. Restore edilmiş evlerin taş basamaklarında soluklanmadan yola devam etmek güç.Günün sonunda yorgun bir şekilde arabalara bindiğimizde karnımızın da bir hayli acıktığını hissediyoruz ve Aydın'ın Germencik ilçesine bağlı Ortaklar Beldesinin meşhur çöp şişiyle midelerimizi şenlendiriyoruz .


8 yorum:

  1. Ne çok gezmişsiniz böyle. Bayramda çıkıp gezemeyen biri olarak içim açıldı. Önceleri adının çirkince olduğunu bilmiyordum, böle güzel bir yrin çirkince olması da çok saçma olurmuş :) Hayırlı bayramlar^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gezimiz daha yeni başlıyor . Hak ettiği adı vermiş zamanın valisi

      Sil
  2. Çok güzel yermiş. Böyle otantik sıcak yerleri ben de çok seviyorum. Geçmişteki adı da enteresanmış! İyi ki değişmiş adı.:)

    YanıtlaSil
  3. Bir ara adini cok duymustuk, cok guzel bir yermis :) Gezip gormek gerek..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim bu üçüncü gidişim görmeye değer güzellikte

      Sil
  4. Şirince' yi hiç görmedim ama çok merak ediyorum. Fotoğraflar da çok güzel ayrıca;)

    YanıtlaSil

Öne Çıkan Yayın

Yalnızlığa Dair

Birine bağlanamayacak kadar        kalabalık yalnızlıklarım         var benim .  Tigris