25 Temmuz 2015 Cumartesi

Bodrum Bodrum

Birkaç günlük dinlenmenin ardından düşüyoruz yine yollara. Bu seferki istikamet Bodrum. O yüzden yolumuz uzun. Sabah kahvaltısında Ula yakınlarında  içtiğimiz nefis çorba bizi kendimize getiriyor. Gökova körfezinin muhteşemliği karşısında fotograf çekmeden olmaz . Bu bol resimli kısa molanın ardından yine yollardayız. Şimdiki mola yerimiz benim daha önce de gittiğim meşhur Belen Kahvesi . Ormancı Türküsü' nün yakıldığı olaya tanıklık eden kahve yılların verdiği sessizlik içinde ziyaretçilerini karşılıyor. Bay Mustafa , Ormancı ve Muthar Tevfik le birlikte zaman durmuş burada . Kulpsuz fincanlarda servis edilen kahvelerimizi yudumlarken Gevenes Köyünün tepesinden ovaya bakıyorum.Sonrasında havanın da sıcak olması nedeniyle yolumuz olandann da uzun hale geliyor. Durak noktamız babamın 55 yıl önce askeri öğretmen olarak görev yaptığı Bodrum'un Çiftlik köyü oluyor. Burada geçirdiği iki yıl boyunca kaldığı evi buluyoruz . Sahibi öldüğü için ev yıkılmış. Yeni sahipleriyle tanışıyoruz . İstanbul'dan emkli olup buraya yerleşmişler. Babamın öğrencilerinin kendisinden bahsettiğini ismen tanıdıklarını belirtiyorlar.Öğrencisinden birisiyle yapılan telefon görüşmesi sonucunda 55 yıl sonra tarihi bir ana tanıklık edilerek görüşme yapılıyor. Köy kahvesinde yapılan sohbette babamı tanıyan öğrencilerin olması mutluluğumuzu ikiye katlıyor. Okulun artık kullanılmaması bizi biraz üzüyor. Güzel anılar ve bol fotograflarla köyden ayrılıyoruz.Köye çok yakın mesafede olan deniz kenarında sıcaktan bunalmış bedenlerimizi serin sularla buluşturuyoruz. Gün akşama dönerken , Bodrum'un İstanbul'daymışsınız izlenimini yaratan sıkıcı trafiğinde boğulup kalıyoruz.turgutreis'te İstanköy manzarasında güneşin muhteşem renklerinde kaybolduk. Yorgun argınbir günü de tamamlayarak dönüşe geçiyoruz .