14 Kasım 2018 Çarşamba

Orhan Veli

HİCRET 
        I
Damlara bakan penceresinden
Liman görünürdüVe kilise çanlar
Durmadan çalardı, bütün gün.
Tren sesi duyulurdu yatağından
Arada birVe geceleri.
Bir de kız sevmeye başlamıştı
Karşı apartımanda.
Böyle olduğu halde
Bu şehri bırakıp
Başka şehre gitti.



 Bu şiirini, 2016 yılında ölüm yıl dönümünde  seslendirmiştim.

         

Ne zaman Orhan veli adını duysam aklıma bu şiiri gelir. 
Damlara bakıyor benim de pencerem ve tren sesi duyuyorum özellikle geceleri. 
Bugün Onun ölüm yıl dönümü. Veli'nin Oğlu 14 kasım 1950'de  kısacık yaşamına  sığdırdığı tarifsiz kederler içinde göçtü gitti bu dünyadan. GARİP adamdı garipti şiiri, yaşamı ve  de ölümü. Belediyenin açtığı çukur Onu bizlerden alıp götürdü. 

10 yorum:

  1. Yazını okuyunca aklıma eskilerde duyduğum bir söz geldi " garip geldik dünyaya yine garip gideceğiz ... "

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eskilerin sözleri hayatımızın en doğru haritası sanırım.

      Sil
  2. Sesin tam şiire uygun. Müzik ise cuk oturmuş

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahhh çok teşekkür ederim. Müziği özenle seçmiştim . Şiirin devamı ikinci video’da

      Sil
  3. Çok severim. Uzun seyahatlerimin sıcak yaz günlerimin arkadaşlarından biridir.
    İyi ki bu dünyadan geçmiş.

    YanıtlaSil
  4. Çok güzel bir ses tonu ile bu güzel Orhan Veli şiirini sabah kahvemi içerken keyifle dinledim.

    YanıtlaSil
  5. Bu siirini bilmiyordum 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu şiirin ikincisi de var . Videolarımdan onu da dinleyebilirsin Deryacım

      Sil

Öne Çıkan Yayın

Yalnızlığa Dair

Birine bağlanamayacak kadar        kalabalık yalnızlıklarım         var benim .  Tigris