1 Ekim 2018 Pazartesi

Ey Zevk Nedir Bilen


"ey mutrib-i zevk aşina
bir şarkı yaptım ben sana, çal söyle eğlen daima
reftarı tarzı nev eda
bir şarkı yaptım ben sana, çal söyle eğlen daima"

Güfte:  Rahmi Bey
Beste : Rahmi Bey 
Makam: Kürdilihicazkar

 Rahmi Bey 27 aralık 1864'te istanbul'da doğdu. Gümilcine  ve Bursa'da orta öğrenimini tamamladıktan sonra mülkiye*'ye girdi ve buradan mezun oldu. Şimdiki adıyla Danıştay'da önce katip, sonra üye olarak otuz yıl çalıştı. 1911 yılında çalıştığı daire lağvedilince işsiz kaldı. Sonrasında devletin çeşitli bölümlerinde görev aldıysa da yine açıkta kaldı. 12 mayıs 1924'te vefat etti. Şevki Bey ve Hacı Arif Bey'den sonra döneminin en önemli bestekarlarından biridir.

  Şevki Bey işsiz kaldığı ve geçim sıkıntısı çektiği dönemde bir gün bir yakınının düğününe davet edilir. Düğüne eli boş gitmek Rahmi Bey gibi ince ruhlu kişiye yakışmaz. Para sıkıntısı içinde ne yapacağını düşünürken , hemen şu güfteyi kaleme alır ve Kürdilihicazkar makamında besteler. Gittiği düğün sahibinin musiki aşığı olduğu düşünülürse verilebilecek en güzel hediyeyi vermiştir. 


“Ey zevk nedir bilen çalıp söyleyen, 
Sana, gidişi, tarzı ve edası yeni bir şarkı yaptım. 

Daima çalıp söyle ve eğlen.”





14 yorum:

  1. Ne varsa eskilerde var 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle Deryacım
      Şimdikilerde ruh yok ruh

      Sil
  2. Türk Sanat Müziği şarkıları gibisi var mı, çok teşekkürler sabah iyi geldi..

    YanıtlaSil
  3. Yanıtlar
    1. Kesinlikle. Nerde şimdi öyle ince ruhlu insanlar.
      Gazetede bir haber vardı geçen gün.adamın biri arkadaşının düğününde altın takmış. Kendisi de düğün yapmış. Altın taktığı kişi düğüne gelmeyince icra yoluyla altınını almış. Daha neler duyacağız bakalım

      Sil
  4. Nasıl da asil bir ruh.
    Şarkıyı da çok severim. Hatta bir aşığın, sevdiğine yazdığını düşünürdüm.

    YanıtlaSil
  5. Çok iyi geldi. Böyle bir eser yaptığı için Rahmi Beye teşekkürlerimizi sunuyoruz. Mekanı Cennet Olsuun ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle hoşgeldiniz. Beğenmenize çok sevindim.
      Rahmi Bey’in ruhu şad olsun

      Sil
  6. Nerde o ince fikirli insanlar, değerlerimiz birer birer soluklaşıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ahhh nerde ? bazen ben çok geç dünyaya gelmişim hissine kapılıyorum

      Sil
  7. Ruhu şad olsun Tigris'im :((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldiniz Ece Ablacım
      Ahh nerde şimdi o ince ruhlu insanlar ?

      Sil

Öne Çıkan Yayın

Yalnızlığa Dair

Birine bağlanamayacak kadar        kalabalık yalnızlıklarım         var benim .  Tigris