10 Ekim 2018 Çarşamba

Dağda Domuzu Eksik

 
Çalıştığım kurumun, eskilerin deyimiyle müstahdemlerinin en babacanı Cemal Abi, iki eli kanda da olsa yardıma koşmayı kendisine görev adletmiş nevi şahsına münhasır bir kişilik olarak karşımıza çıkar.
 Zaman zaman kullandığı yöresel kelimeler ve başından geçen komik olaylarla olaylarla hepimizi kırar geçirir.
  Dün yine yanıma uğradı. "Hocanım bir şeye ihtiyacın var mı, nasılsın, halini sormaya geldim." dedi.
Konu konuyu açtı tam yerinde yine o meşhur deyimlerinden birisini söyledi. Bu sefer beni güldürmedi, düşüncelerden düşüncelere koşturdu. O gitti ama ben o deyimin etkisinde hemen kalemime sarıldım. "Dağda domuzu eksik."
  Düşündüm düşündüm. Tam da günümüzün hırslı, doymak bilmez , daha fazla isteyen insanlarına cuk diye oturdu.
Sahi nedir bu dünyalık elde etmek için yaşadığımız hırs. Daha fazla giysi, daha fazla eşya, daha iyisi, en iyisi, en en iyisi, hepsi benim olsun. En son model telefon , ev, yazlık ev kimseden eksik kalmayayım. Hatta ve hatta sosyal medya hesaplarımda takipci sayım bilmem kaç binler olsun.Herkes beni beğensin,enn................ ben olayım.
Oysa düşününce bi dağda domuzumuz eksik değil mi?

16 yorum:

  1. Biz de çok sık kullanırız bu deyimi aslında :)

    YanıtlaSil
  2. ilk defa duydum , ama duyunca evet bu tanımlama hayatımda ki bazı insanlara cuk oturdu dedim .... sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aman efendim kim gelmiş. Çok mutlu oldum
      Ben de ilk defa duydum

      Sil
  3. Gerçekten Tigris'im. Doymaz insanoğlu. Hiçbir şeyden tatmin olmayıp hep dahasını istiyor. Bunun farkına varmaları lazım ama nerede?
    Tam günümüze uygun bir sözmüş. Sevgiler kızıma :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah Ece Ablacığım maalesef
      Bayıldım ben de
      Sevgiler

      Sil
  4. Nasılda günümüz insanını anlatıyor.İlk defa duydum ,süper bir tanımlama olmuş :))

    YanıtlaSil
  5. Merhabalar.
    Bırakın artık şanlı şöhretli yaşamı ve o yaşama ait nesneleri; HUZUR olsun, tavuk kümesinden evim olsun! Ankara'da 34 daireli bir apartmanda cephesi kuzey olan, güneş görmeyen net kullanım alanı 72 m2 olan 2+1 bir dairede kira ödemeden ev sahibi olarak yaşadığım için mutlu olacağım ama, öyle komşularım var ki; kimi uyuşturucu bağımlısı, kimi alkolik, kimi ne yakıt ne de apartman aidatını öder. Üst kattakiler her gün bağıra çağıra kavga ederler, kapılar çarpılır. Kimileri de var ki affedersiniz asansör kabinine pisler. Bu apartman dairesinde huzur sıfır. İşte ben diyorum ki, huzur olsun, tavuk kümesinden evim olsun!
    Evet benim dağım bozkır olsun, hele domuzu hiç olmasın!.

    Derdimi deşme fırsatı veren o güzel yazınız için kaleminize, emeğinize ve yüreğinize sağlık ve mutluluklar dilerim. her şeyden önce sağlıklı ve huzurlu bir yaşam dilerim. Sağlık ve huzur olduktan sonra, üzerime örtecek yorganım bile olmasın ne çıkar!..
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldiniz Recep Bey
      Dertlerinizi depreştirdim, üzgünüm . Ama hayat hep bir sorunla karşımızda .
      Şükretmeyi öğrenmediğimiz sürece doyumsuzluğumuz da o oranda artar.
      Huzur hep sizinle olsun

      Sil
    2. Merhabalar.
      Efendim, derdimi deşme fırsatı verdiğiniz için, ben size teşekkür ederim. Siz sakın üzülmeyin, çünkü siz iyi bir iş yaparak, benim içimi boşaltmamı sağladınız. Size minnettarım.
      Selam ve saygılarımla.

      Sil
    3. Ahhh Recep Bey.
      Siz hep gelin emii

      Sil
  6. İl defa duydum, derin anlamı var beni de düşündürdü doğrusu.

    YanıtlaSil

Öne Çıkan Yayın

Yalnızlığa Dair

Birine bağlanamayacak kadar        kalabalık yalnızlıklarım         var benim .  Tigris