8 Kasım 2015 Pazar

Çok yakarmış güneşin solgunu

Her sabah işe giderken ve dönüşte bu ağaçla selamlaşırız. Her mevsim büründüğü güzellik beni her seferinde kıskandırır ve doğaya olan hayranlığımı kat be kat artırır. En çok da sonbahar da beğenirim kostümünü. Yoluma düşürdüğü kestanelerinden her sene mutlaka bir tane alırım cebimde gezdiririm. Her gün yapraklarındaki değişime bakıp kışın iyiden iyiyiye yaklaştığını görme fırsatım olur. En çok da akşam üstü güneşinde altından yapraklarının saçtığı ışıltı büyüler beni. Dilimde " çok yakarmış güneşin solgunu, bu sonbahar vurgunu Tanrım" dizelerine yere düşen yapraklarının hışırtısı eşlik eder.Kaç sonbahar daha güzelliğini bana sunacak bilinmez ama benim sırdaşımdır, konuşurum ona dökerim içimi, şikayet ederim birilerini , sabırla bıkmadan dinler . sorsanız kimbilir size neler anlatır , bana her gün yeniden yaşama sevinci veren arkadaşım.

20 yorum:

  1. Aşk ilk baharda bir meltemmiş,
    Yaz günleriyse tatlı sıcaklık
    Çok yakarmış güneşin solgunu
    Tanrım !... Bu sonbahar vurgunu...''
    Emeğine sağlık öğretmenim ...
    Ben de mutfak penceremden nar ağacımdaki renk değişimlerini kendime takvim eyledim...
    Şimdilerde, karnında besleyip büyüttüğü yeni canları toprağa emanet etme gayretinde... Kuşlar da yardım ediyorlar, karınlarını doyuracak ikramı eden nar ağacıma, gagalarında taneleri toprağa teslim ederek.
    Yeni , nar canları göreceğiz kış uykusundan sonra baharda...
    Hepimiz bekleyeceğiz; narım,toprak, kuşlar ve ben...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Harikasınız canım öğretmenim. Son zamanlarda bana yaşama sevinci veren siz iyiki varsınız. Ellerinizden öpüyorum.

      Sil
  2. Şimdi imrendim size... Kimine kuru yaprak olarak görünebilecek bir ağaç, sözlerinizle adeta hayat bulmuş. Orada olup o havayı yaşamak istedim.. Yaprakların hışırtısını bile hissetmek, onda bile mutluluk verecek bir şeyler bulmak ne güzel... Doğa ne güzel dost değil mi? Çocuklar gibi katıksız, tertemiz. Ama maalesef insanoğlu bu tertemiz, yaşanası doğayı yok ediyor.. Yıllar sonra kuru yapraklarıyla bile bizlere mutluluk verecek ağaçlar olacak mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Günlük hırslarının peşinden koşan insanların , bırakın ağaç görmeyi , arabamı hangi model alsam , yazlığım olsun , yetmedi üçüncü evim olsun dertlerinden başka düşündükleri yok ki. Doğaya verdikleri zarar da cabası.

      Sil
  3. Merhaba, Bundan 5-6 sene önce E-5 karayolunun kenarında oğlumun arabasını ittiriyorum. Yer Kurfalı-Yakacık hizaları, nasıl yorgun ve sinirliyim. Birden kaldırıma dikilmiş ginko ağaçları ile karşı karşıya kaldım. Görmeyi hiç beklemediğim bir arkadaşımı görmüş gibi oldum. Sinir yorgunluk anında gitti. Bu nasıl bir duygudur bilmiyorum. İnsan bir ağacı apansız karşısında görüp nasıl mutlu olabilir? Oluyormuş;))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazen en yakın dostunuzdan bile size daha dost daha yakın oluyor ağaçlar , doğa , canlılar.

      Sil
  4. Ne güzel anlatmışsınız. Yüreğinize sağlık.

    YanıtlaSil
  5. Ne güzel bir yerden geçiyormuşsun öyle, çok özendim doğrusu:)
    Ben binaları görüyorum ancak. Malum site hayatı sendromu diyelim. Benden de selam söyle sırdaşına olar mı:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bu konuda şanslıyım. Gri binalar arasında küçük küçücük bir ormancık var , başka ağaçlarım da var ;)
      Sırdaşıma bu sabah selamını söyleyeceğim güzellik ;))

      Sil
  6. İfadeler çok edebi. Dilinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim , bloğuma hoşgeldiniz

      Sil
  7. Ağaç candır nefestir bir canlıyı bu kadar güzel benimseyip anlatman çok hoşuma gitti .Kızımın orman mühendisi olması beni bir kat daha fazla yeşilliğe ağaçlara aşık yapmıştır ve dediğiniz gibi her mevsimde ayrı güzelliğe bürünen , doğayı temizleyen ağaçlarımızı ,keşke koruyabilsek.sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nedense bir kedi köpek kuş balık merakı var insanların . Onları da çok seviyorum . Ama ağaçlar başka ;))

      Sil
  8. MErhaba deneyimli annenin blog kesif etkinliginde buldum sizi ve takibe aldim. Sevgiler. http://deryaninsporgunlugu.blogspot.co.at/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hoş geldiniz sefalar getirdiniz. gelmem mi tabiki seve seve :))

      Sil
  9. Merhaba, blog keşif etkinliğiyle geldim. Ben de beklerim ve yazınız çok güzeldi. www.herseydenkonusmali.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim hemen geliyorum ziyaretinize :))

      Sil
  10. Bloğunuz güzelmis benim bloğa da bekliyorum.

    YanıtlaSil

Öne Çıkan Yayın

Yalnızlığa Dair

Birine bağlanamayacak kadar        kalabalık yalnızlıklarım         var benim .  Tigris