10 Eylül 2023 Pazar

TRAMVAY VAKALARI



 TRAMVAY VAKALARI

Hastalıklarını Yarıştıran  Amcalar

Akşam üstü tramvay çok kalabalık. İyi kötü bir yer bulup sıkışıyorum köşeye . 

İnsanların yüzlerinden günün yorgunluğu akıyor . 

Kimsenin kıpırdamaya niyeti yok . 

Bir sonraki durakta binen yolcularla iyice doluyor. En arkadan gelen konuşmalara kulak misafiri olmadan edemiyorum . Yaşlı bir amcaya yer veren birinin  bütün ısrarlarına rağmen amca oturmuyor. 

Genç olduğunu iddia ediyor. Oturacak yaşta değilim daha diyerek erkekliğe de leke sürdürmüyor . Gel gelelim oturan kişinin de yaşlı olduğu kısa sohbetleri neticesinde ortaya çıkıyor . Ben ikisini de görmediğim için sadece konuşmalarını duyabiliyorum . 

Ayakta duran amcanın yere doğru çömeldiğini gören diğeri şimdi düşeceksin demesine aldırmıyor biraz toparlanıyor .  Ben gencim oturmam diye inat ediyor. 

Yaş kaç  yetmiş var mı diye soruyor . Beriki  çık çık diyerek yaşını tahmin etmesini bekliyor . 

Öbürü de 80 85 deyince bu sefer in in diyor . 

Sonunda 72 de karar kılınıyor . 

Yaşını soran oturan amca ben de 72 ‘yim diyor . 

Ayaktaki bak sen oturuyorsun ama ben dincim gencim deyince 

Oturan başlıyor hastalıklarını ameliyatlarını saymaya 

Beriki durur mu altta kalır mı o da sayıyor. 

Ama oturanın ameliyatlarına yetişemiyor . 

Ben bypass oldum na şurdan şuraya yardılar beni haberin var mı diyor . O an hareketlerini gözümde canlandırmaya çalışıyorum. 

Olmuyor bir türlü yetişemiyor beriki hastalıklara . Ben gencim deyip sıyrılıyor. Durakta iniyor. 

Biraz daha kalsa hastalık yarıştırdıktan donra başka neleri yarıştırırlardı acaba ? 

Amcalar durun sakin olun. Beden sağlığı gençlik için yeterli kriter mi ya ruhumuzun aldığı yaralar? 

Varlığıyla malıyla övünen birbirleriyle yarışanları görmüştüm de hastalıklarını yarıştıranları da duydum  ya daha da gam yemem. 

Sevgiyle 

10.09.2023





3 yorum:

  1. Merhabalar.
    Sizin tramvayda şahit olduğunuz 65 yaş üstü delikanlı sohbetlerine ben de birazcık bu guruba dahil olduğum için, bazen şahit olarak, bazen de figüran olarak katılıyorum. Bazen yer veren ya da vermek isteyen gençler çıkıyor; çoğunu hemen yakında ineceğim şeklinde ikna ederek yer verme nezaketlerini ben de nazikçe geri çeviriyorum; bazen de oturmak zorunda kalıyorum. Çünkü, oturmayınca da sorun oluyor.

    Okul paydos ve iş çıkış saatlerinde toplu taşıma araçlarını gereksiz yere asla kullanmam. Yolcu yoğunluğu olmadığı zamanları tercih eder ve dışarı işlerimi de ona göre planlarım. Bana göre yürüme mesafem en az 2 km. en çok 5 km.dir. Herhangi acil bir durum olmadığı sürece bu mesafeleri genellikle yürüyerek katederim. Sizin bu yazınızı okuduktan sonra yorum içinde cevap verirken, dikkat ettiyseniz hemen savunmaya geçtim. Çünkü ben ve benim gibi yaşlılara gereksiz yere toplu taşıma araçlarını kullandıkları için kızıyorum. Diyeceksiniz ki, o insanların gereksiz yere kullandığını nereden biliyorsunuz da kızıyorsunuz? Gereksiz yere kullanan kendini belli eder. Çoğunun elinde ekmek poşeti vardır. Çok az bir yanılma payı olur. Bir yere yetişmek isteyen ya da bir vazifeyi yerine getirmek için yola çıkan yaşlılar halinden kendini belli eder. Geçerli bir mazereti olmadan keyfi yola çıkanları kendileri ele verirler. Bunların çoğunun elinde ücretsiz toplu taşıma aracı kullanma kartı var, benim de olduğu gibi.

    Kendim de dahil olmak üzere, yaşlılardan gereksiz ve keyfi yere toplu taşıma araçlarını kullanmamalarını, zaruret halinde kullanacaklarsa, mümkün olduğunca ölü saatleri seçerek otobüslere binmelerini öneriyorum.

    Yaşlılar arasında birbirlerine göre daha naçar, daha zavallı, daha ihtiyar, daha hasta, daha muhtaçlı görünmek için maalesef hastalıklarını ve dertlerini yarıştırırlar. Mal varlıklarını yarıştıranlar da olmuyor değil.

    Keyifli ve güzel bir yazıydı. Kaleminize ve emeğinize sağlıklar dilerim.
    Sağlıcakla ve esen kalın.

    YanıtlaSil
  2. benim kayınvalidemle annem aynı yaştalar biraraya geldiklerin hangisi daha sağlıklı besleniyor ve yaşıyor yarışları var aralarında .....tv de gazetede radyoda dergide orda burda sağlıklı yaşamla ilgili ne varsa izleyip dinleyip not alıp sonra da yarışa başlıyorlar:)))) uzun bir aradan sonra tekrar kocaman bir merhabaaaaa herkeslere....

    YanıtlaSil

Öne Çıkan Yayın

Yalnızlığa Dair

Birine bağlanamayacak kadar        kalabalık yalnızlıklarım         var benim .  Tigris