6 Eylül 2023 Çarşamba

KAHVE ALTI SOHBETLERİ

 KAHVE ALTI SOHBETLERİ



“Fare Deliğe Sığmamış,  Bir De Kuyruğuna Kabak Bağlamış”

Son günlerde dilime dolanan deyim . Yaşadığım deneyimler doğrultusunda konuyu en iyi anlatan  güzel deyimleri kullanmayı çok severim . 

Kültürümüz o kadar zengin ki , yaşanan her olayı çok güzel benzetmelerle ifade etmeyi başarmışız yıllar yılı. 

Gerçi son yıllarda güzel deyimler yerini küfüre argoya bırakmış. Avamlaşmış bir dile mahkum olmuşuz . 

Hele o cümlenin sonuna nokta ya da virgül yerine alemi küfür kullananlar var ya ağızlarına kürekle… neyse neyse bir hatayı başka bir hatayla gidermek bize yakışmaz . 

Başka çözümler bulunmalı . 

Ama ben yine konumuza döneyim . Farenin kuyruğundaki kabağa. İnsanlara yardım etmekten korkar oldum . Hemen başkadı için de yalvarmaya başlıyor. “Ama o da var o da kötü durumda . Vicdanınızın en hassas yerinden vuranlar. 

Seni anladım tamam yardım ettim . Eee peşindeki kabak da neyin nesi ? 

Şeytan diyor ki şu kuyruğa vur bir makas ne fare kalsın ne kabak . Tamam tamam kör şeytan git aklımdan . 

Ben yine iyi insan olayım yapayım iyiliğimi atayım denize . Ama kardeşim sen de beni enayi yerine koyma be 

Bil ki enayi değilim. Bil ki kısa vadede kazandığını sandıkların  ileride sana yol su elektrik olarak dönecek . 

Vicdanımı sızlattın ya bakalım sen o vicdanınla sınanmayacak mısın ? 

Ahhh fare hay mendebur fare ne diyeyim ki ben sana ? 

06.09.2023

Tigris 




1 yorum:

Öne Çıkan Yayın

Yalnızlığa Dair

Birine bağlanamayacak kadar        kalabalık yalnızlıklarım         var benim .  Tigris