19 Temmuz 2020 Pazar

Melaikelerin Kolları Ağrıdı


Sizi bilmem ama ben pazar günlerini hiç sevmediğim kadar da pazar kahvaltılarını uzun uzun yapmaya bayılırım .
Masa önce gözüme hitap etmeli . Çok yiyecek olması önemli değil. Verilen her nimete şükretmek  önemli olan.
Annemin deyimiyle Allah ne verdiyse sofraya çıkar. Ama saksıda yetişmiş bir kaç çiçek ya da bir hanımeli dalı ya da mevsimiyse iğde çiçeği, hoş kokulu sarmaşık gülü  olmazsa olmaz .
Dedim ya yiyeceklerden öte masanın huzurudur, beni mutlu eden.
Tavşan kanı çayın yanında kızarmış ekmeğin kokusu off ki ne off.
Öyle alel acele ye kalk olmaz. Yavaş yavaş tadına varmalı.
Sohbetli , gülmeli de olmalı masa.
Cam kenarında olmalı ki , o günün nimetlerinden de faydalanmalı. Kışsa karın yağışı, ilkbaharda Gök gürültülü yağmurun sesi, sonbaharda serin esen rüzgarın uğultusu, yazın da güneşin  yakıcı sıcaklığı masaya misafir olmalı.
Yemek bittikten sonra keyif çaylarına sıra gelmeli. Ama önce masadaki yiyecekler toplanmalı masa bir güzel temizlenmeli ve kumaş örtü serilmeli. Masa çabuk toplanmalı. Bu çocukluğumdan kalan bir alışkanlık. Annem masada biraz oyalanırsak “hadi sofrayı toplayalım melaikelerin kolları ağrıdı.” Dedi mi hemen toplanmalıydı masada ne var ne yok. Ha bazen tembellik etmeye devam edersek bu sefer de teyzem” caminin hocasına haber ver de gelsin masayı toplasın” ( kızım sana diyorum) lafını yapıştırırdı.
Şimdi de içim rahat etmiyor. Keyif çayı içmek için önce masayı topluyorum. Annemin sözünü dinlerim ben
Hadi bana müsade melaikerin kolları ağrımadan caminin hocasını çağırmadan  toplayayım masamızı.
Kimler çay istet?
Sevgiyle .


17 yorum:

  1. Bende özlemişim sizin kahvaltınızı ne güzel yorumlamışsınız elinize sağlık hocam ��

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahh canım ben de seni çok özledim ❤️❤️

      Sil
  2. Ne güzel bir sözmüş, daha önce duymamıştım. Ve ne güzel bir yazıydı, masada kahvaltı etmiş kadar lezzet aldım okurken :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim canım kimbilir bir gün o sıfrada beraber sohbet ederiz

      Sil
  3. ben de tam aksi o masa toplanmadan masada sohbet etmeye bayılıyorum :)) ama benim annemde hadi yediyseniz toplayın diye uyarırdı bizi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nerdeeee. Alışmışım bir kere . İllaki toplanacak

      Sil
  4. Aaaa.. anaannemin lafıydı o :) Ben de çok kullanırım Tigris. Ve koştura koştura toplarım her masayı yemek biter bitmez.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahh anneannwlerimiz . Bir bildikleri vardı elbwt

      Sil
  5. Bende çok severim uzun uzun kalınan kahvaltı sofralarını. Keyifli sohbetli bol kahkahalı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sohbet bol olmalı. Ama o sıfra toplanmalı 😉

      Sil
  6. Ben de kahvaltı keyfini severim canımcım bir çayını alırım ☺️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir gün içilecek o çaylar . Gönül dıstum benim

      Sil
  7. Bir çay ama tavşan kanı olsun 🙂

    YanıtlaSil
  8. İlk defa duyduğum bir söz. Ne demek istediğini de anlamadım ne yazık ki :) Ama önce işini yap sonra keyfini yaparsın demek için bir söylem sanırım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yemeğin nimet olduğunu anlatmak için sölenmiş bir söz . yemek biter bitmez toplanmalı sofra Allahtan gelen nimetleri melekler bize ulaştırıyor

      Sil
  9. Ben sadece pazar günleri uzun değil her zaman uzun uzun yaparım güzel yazı blogunuz çok güzel takibe aldım sizi de bloguma bekle Cafe Tigris :) https://girisimcidunya.blogspot.com/

    YanıtlaSil

Öne Çıkan Yayın

Yalnızlığa Dair

Birine bağlanamayacak kadar        kalabalık yalnızlıklarım         var benim .  Tigris